Babette Skrevet 22. april 2022 Del Skrevet 22. april 2022 I festlige anledninger har jeg av og til sett mer eller mindre fulle damer som klenger på mannfolk som åpenbart ikke liker det, men damene er såpass ruset at de ikke tar et hint - og mennene dytter dem sjelden bort. Hvorfor gjør de ikke det? Er de påvirket av myten om at mannfolk tar det de kan få, eller er de redd for reaksjonen? Jeg har en god venn som relativt ofte opplever dette. Selv er han for tiden singel, men damene som kravler på ham er som regel ikke det. Han sier at han ikke liker disse tilnærmelsene, dessuten vil han ikke innlate seg med kvinner som er gift eller har samboer. Men heller ikke han får seg til å dytte dem bort, han velger heller en passiv form for avvisning ved å prøve å lirke seg forsiktig unna, eller rett og slett reise seg og gå. Ekstra ille synes jeg det er når kvinnelige ledere hiver seg på noen av sine mannlige ansatte, da ligger det et maktforhold i det som kan utnyttes. Dette siste skjer av og til på personalfester og blåturer og den slags. Jeg så at dette temaet ble nevnt i tråden om Navarsete, og at det er tabubelagt. Det er jeg helt enig i. Jeg tror mannfolk kan bli latterliggjort av andre menn hvis de forteller at de opplever klåfingrede kvinner som et problem. For ikke å snakke om hvis de får uønskede meldinger eller bilder. Uønsket seksuell oppmerksomhet er selvsagt like lite OK begge veier. Samtidig tror jeg det er mye mer sosialt akseptert at kvinner er småfrekke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466398-u%C3%B8nsket-seksuell-oppmerksomhet-fra-kvinne-til-mann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Babette skrev (8 timer siden): Jeg tror mannfolk kan bli latterliggjort av andre menn hvis de forteller at de opplever klåfingrede kvinner som et problem. For ikke å snakke om hvis de får uønskede meldinger eller bilder. Her tror jeg dessverre du har et vesentlig poeng. Alltid i kommentarfelt der en mann har fått uønsket seksuell oppmerksomhet så er det mange menn som ler og vitser med det og sier de skulle ønske det var dem osv. Det er ikke det minste rart det er tabubelagt for en mann å si at han ikke ønsker dette når det er reaksjonene andre menn gir! Det er nok helst menn som har vansker med å få seg damer som reagerer på den måten. Jeg synes din venn skal bli mye tøffere og si klart fra til disse damene at han ikke er interessert og gjerne legge til at han i alle fall ikke innlater seg med kvinner som er opptatt - og helst så høyt at de rundt hører ham godt. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466398-u%C3%B8nsket-seksuell-oppmerksomhet-fra-kvinne-til-mann/#findComment-4091113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 23. april 2022 Forfatter Del Skrevet 23. april 2022 Lillemus skrev (3 timer siden): Her tror jeg dessverre du har et vesentlig poeng. Alltid i kommentarfelt der en mann har fått uønsket seksuell oppmerksomhet så er det mange menn som ler og vitser med det og sier de skulle ønske det var dem osv. Det er ikke det minste rart det er tabubelagt for en mann å si at han ikke ønsker dette når det er reaksjonene andre menn gir! Det er nok helst menn som har vansker med å få seg damer som reagerer på den måten. Jeg synes din venn skal bli mye tøffere og si klart fra til disse damene at han ikke er interessert og gjerne legge til at han i alle fall ikke innlater seg med kvinner som er opptatt - og helst så høyt at de rundt hører ham godt. Enig, jeg synes han bør bli tøffere med å sette grenser. Da han fortalte om dette til meg, var det mest fordi han var en smule sjokkert over hvordan noen gifte kvinner oppfører seg og lurte på om partnerne deres synes det er greit, men han ga også uttrykk for at det opplevdes litt ubehagelig. Men jeg synes også det er interessant å diskutere dette på generelt grunnlag. Hvis en mannlig sjef spør en kvinnelig ansatt om de skal gå og legge seg, vil det sannsynligvis bli en sak ut av det. Og hun vil få sympati som krenket. Hvis en kvinnelig sjef foreslår det samme til en mannlig ansatt som ikke er tiltrukket av henne: Vil han føle seg smigret og takke pent nei? Fleipe det bort? Late som ingenting? Eller: Vil han rapportere det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466398-u%C3%B8nsket-seksuell-oppmerksomhet-fra-kvinne-til-mann/#findComment-4091150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Babette skrev (2 minutter siden): Hvis en kvinnelig sjef foreslår det samme til en mannlig ansatt som ikke er tiltrukket av henne: Vil han føle seg smigret og takke pent nei? Fleipe det bort? Late som ingenting? Eller: Vil han rapportere det? Menn burde bli flinkere til å si fra, men uansett kjønn er det nok vanskelig når det kommer fra en overordnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466398-u%C3%B8nsket-seksuell-oppmerksomhet-fra-kvinne-til-mann/#findComment-4091151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.