Gå til innhold

å sultefore seg når man ammer


Gjest ung mor

Anbefalte innlegg

Gjest ung mor

Har ikke særlig matlyst for tiden,og det har gått flere dager i strekk,at jeg spiser svært lite til meg å være.Klarer ikke annet enn flatbrød,som jeg spiser til frokost og kvelds.Spiser mer enn 5 frukt/grønnsaker om dagen.Veier 65 kg/165 cm.Føler at jeg likevel har nok melk,så det må da være nok å spise så lite,selvom jeg er litt usikker da noen mener jeg bør spise mer for barnets del.Babyen er 1/2 år,veier 8;5kg/70 cm,og får grøt til frokost og kvelds + grønnsaksmos til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er slik at barnet tar til seg næringsstoffene. Er det noe til overs, får du det. Hvis du lever på skrinn kost, er det altså deg selv det går ut over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Det er viktig og ikke slanke seg fort når en ammer. Går du mere ned i vekt enn to kg. i måneden, kan det gå over miljøgifter fra din kropp og over i morsmelken. Så ikke gå ned mere et et halvt kg. i uka hvis du ønsker og slanke deg, det er også det sunneste om en ikke ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Det er viktig og ikke slanke seg fort når en ammer. Går du mere ned i vekt enn to kg. i måneden, kan det gå over miljøgifter fra din kropp og over i morsmelken. Så ikke gå ned mere et et halvt kg. i uka hvis du ønsker og slanke deg, det er også det sunneste om en ikke ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke heldig å slanke seg (frivillig eller ufrivillig) mens man ammer. Kroppen frigjør endel stoffer når vi slanker oss, likeens så frigjøres stoffer som har vært bundet til fettet i kroppen, noen av disse går over i morsmelken. Slik melk er ikke akkurat ideel føde for en baby. Slanking bør vi derfor vente med til vi har sluttet og amme. Men for overvektige er det veldig lurt å være nøye med hva vi spiser slik at vi iallefall ikke går opp i vekt når vi ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ung mor

Det er ikke heldig å slanke seg (frivillig eller ufrivillig) mens man ammer. Kroppen frigjør endel stoffer når vi slanker oss, likeens så frigjøres stoffer som har vært bundet til fettet i kroppen, noen av disse går over i morsmelken. Slik melk er ikke akkurat ideel føde for en baby. Slanking bør vi derfor vente med til vi har sluttet og amme. Men for overvektige er det veldig lurt å være nøye med hva vi spiser slik at vi iallefall ikke går opp i vekt når vi ammer.

Kan ikke kalle meg overvektig og jeg slanker meg heller ikke bevisst i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest puppelure

Da er det nok ikke mye næring i melka di, husk at det du spiser/drikker går i melka.

Du burde true i deg mer mat for barnet ditt sin skyld iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære ung mor.Er det noen grunn for å sultefore seg? Er dette et nytt problem? Det er deg det går utover nå du har et lavt matinntak. Melken du produserer trekker av dine reserver. Det er derfor vanlig at man går raskere ned i vekt det siste halvår av barnets første leveår. Knekkebrød, frukt og grønnt er bra mat. Melken barnet får er fortsatt bra, ikke som det sies her i et innlegg at det er lite næring i melken din. Det man ser mulige forskjeller på er flerumettede fettsyrer. Det kan tilføres via trankapsler eller andre preparater som innholder flerumettede fettsyrer. Mange opplever vanskelige livssituasjoner etter å ha blitt mor.Spør om hjelp fra personer en har tiltro til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...