AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Hva tenker du på i løpet av en dag? Jeg har lenge tenkt på om jeg kanskje er unormal? Så derfor jeg spør. Ofte har jeg tanker som: Hva om pappa er død, hva skal vi gjøre med tingene hans og hvordan blir begravelsen? Samme om jeg vet at noen i familien er ute å kjører, så er jeg redd for at de skal havne i bilulykke og tenker på hvordan det vil være å få den beskjeden. Jeg bruker også en del tid på å tenke på samtaler jeg har hatt med andre, der jeg analyserer dem, hva jeg sa feil, hvilket kroppsspråk de hadde, hva de måtte tenke om meg osv. Jeg går også til psykolog og bruker en del tid på å tenke på neste time og hva jeg vil snakke om og hva jeg tror hun vil svare. Og i ste tenkte jeg på det at for en tid tilbake så hadde jeg time hos henne og da hadde mamma ringt henne tidligere på dagen for å si til psykologen at hun var bekymret for meg. Psykologen var og bekymret og det endte med at jeg ble innlagt. Men nå tenkte jeg på "Hva om det samme skjedde igjen og det endte opp med å ende annerledes?" også tenkte jeg videre på om at jeg ikke kom til å komme på timen også hadde jeg ett selvmordsforsøk og psykologen ville ringe meg og høre det på meg også ville jeg bli funnet. Eller at jeg endte opp med å dø av det. Ellers så er det for meg er det som oftest bare helt tilfeldige og korte tankerekker. Noen eksempler under her: (Ser på the voice): Synes hun burde gå videre Burde begynne lage middag snart Burde følge med på tven Kjenner meg trøtt, kanskje jeg kan sove en liten time? Hva om jeg svir pizzaen Kanskje vi kunne dra på sjøen i sommer (Skal ut på byen neste helg): Hva om jeg mister de jeg er med eller hva vis jeg ikke kommer meg hjem? Eller jeg blir for full og, eller dummer meg ut? Anonymkode: 269fc...e83 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466412-hva-tenker-du-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Blanding av normale tanker, syke tanker, og tanker jeg aldri ville delt med noen som helst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466412-hva-tenker-du-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag/#findComment-4091183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva tenker du på i løpet av en dag? Jeg har lenge tenkt på om jeg kanskje er unormal? Så derfor jeg spør. Ofte har jeg tanker som: Hva om pappa er død, hva skal vi gjøre med tingene hans og hvordan blir begravelsen? Samme om jeg vet at noen i familien er ute å kjører, så er jeg redd for at de skal havne i bilulykke og tenker på hvordan det vil være å få den beskjeden. Jeg bruker også en del tid på å tenke på samtaler jeg har hatt med andre, der jeg analyserer dem, hva jeg sa feil, hvilket kroppsspråk de hadde, hva de måtte tenke om meg osv. Jeg går også til psykolog og bruker en del tid på å tenke på neste time og hva jeg vil snakke om og hva jeg tror hun vil svare. Og i ste tenkte jeg på det at for en tid tilbake så hadde jeg time hos henne og da hadde mamma ringt henne tidligere på dagen for å si til psykologen at hun var bekymret for meg. Psykologen var og bekymret og det endte med at jeg ble innlagt. Men nå tenkte jeg på "Hva om det samme skjedde igjen og det endte opp med å ende annerledes?" også tenkte jeg videre på om at jeg ikke kom til å komme på timen også hadde jeg ett selvmordsforsøk og psykologen ville ringe meg og høre det på meg også ville jeg bli funnet. Eller at jeg endte opp med å dø av det. Ellers så er det for meg er det som oftest bare helt tilfeldige og korte tankerekker. Noen eksempler under her: (Ser på the voice): Synes hun burde gå videre Burde begynne lage middag snart Burde følge med på tven Kjenner meg trøtt, kanskje jeg kan sove en liten time? Hva om jeg svir pizzaen Kanskje vi kunne dra på sjøen i sommer (Skal ut på byen neste helg): Hva om jeg mister de jeg er med eller hva vis jeg ikke kommer meg hjem? Eller jeg blir for full og, eller dummer meg ut? Anonymkode: 269fc...e83 Hva jeg tenker på varierer ut fra dagens innhold. Har du katastrofetanker hvor du tenker svart/hvit? Det kan tolkes slik ut fra hva du beskriver. Mennesker som tenker slik om hverdagslige ting bruker ofte mye energi på hva/hvis. Som oftest skjer ikke det en frykter kommer til og skje. Noen ganger slår en sånn angst over meg også, da tenker jeg hvis jeg får et fly i hodet?! Har ikke skjedd til nå så det går som oftest fint. Kos deg på byen og senk skuldrene☺️ Anonymkode: cf68b...d1f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466412-hva-tenker-du-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag/#findComment-4091185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Glitter skrev (8 minutter siden): Blanding av normale tanker, syke tanker, og tanker jeg aldri ville delt med noen som helst. Har du noen eksempler på hvilke normale og hvilke syke tanker du har? Bare om du vil dele, altså. Anonymkode: 269fc...e83 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466412-hva-tenker-du-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag/#findComment-4091186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva jeg tenker på varierer ut fra dagens innhold. Har du katastrofetanker hvor du tenker svart/hvit? Det kan tolkes slik ut fra hva du beskriver. Mennesker som tenker slik om hverdagslige ting bruker ofte mye energi på hva/hvis. Som oftest skjer ikke det en frykter kommer til og skje. Noen ganger slår en sånn angst over meg også, da tenker jeg hvis jeg får et fly i hodet?! Har ikke skjedd til nå så det går som oftest fint. Kos deg på byen og senk skuldrene☺️ Anonymkode: cf68b...d1f Har du noen eksempler? Er det slik at om du skal på konsert f.eks så tenker du mye på konserten? Ja, jeg har sånne katastrofetanker der jeg tenker svart hvitt. Ja, jeg tenker egentlig alltid at dersom en tenker det så kommer det ikke til å skje. Altså, vi i familien kommer jo alle til å dø en dag, men jeg tror ikke det kommer til å skje slik jeg bekymrer meg for det. Takk for det, skal prøve å kose meg og legge tankene til sides. Anonymkode: 269fc...e83 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466412-hva-tenker-du-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag/#findComment-4091187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du noen eksempler? Er det slik at om du skal på konsert f.eks så tenker du mye på konserten? Ja, jeg har sånne katastrofetanker der jeg tenker svart hvitt. Ja, jeg tenker egentlig alltid at dersom en tenker det så kommer det ikke til å skje. Altså, vi i familien kommer jo alle til å dø en dag, men jeg tror ikke det kommer til å skje slik jeg bekymrer meg for det. Takk for det, skal prøve å kose meg og legge tankene til sides. Anonymkode: 269fc...e83 Dersom jeg hadde hatt katastrofetanker ville det vært et godt eksempel på en tanke jeg kunne hatt. Det er utmattende og ha i lengden. En tanke herfra, vil det hjelpe å si det til dem du skal være med?☺️ Anonymkode: cf68b...d1f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466412-hva-tenker-du-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag/#findComment-4091188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker du på i løpet av en dag? Jeg har lenge tenkt på om jeg kanskje er unormal? Så derfor jeg spør. Ofte har jeg tanker som: Hva om pappa er død, hva skal vi gjøre med tingene hans og hvordan blir begravelsen? Samme om jeg vet at noen i familien er ute å kjører, så er jeg redd for at de skal havne i bilulykke og tenker på hvordan det vil være å få den beskjeden. Jeg bruker også en del tid på å tenke på samtaler jeg har hatt med andre, der jeg analyserer dem, hva jeg sa feil, hvilket kroppsspråk de hadde, hva de måtte tenke om meg osv. Jeg bruker fint lite tid på å tenke på hva andre måtte tenke om meg, men ellers tenker vel de fleste på alt mulig i løpet av en dag? Små blaff av litt engstelse av og til, men ikke noe som overdøver alt annet, men ellers går det som i den rekka du hadde til slutt - alt mulig om alt og ingenting. Det er bra vi ikke er tankelesere for det er ikke alltid tankene mine samsvarer helt med det besøkende på jobben ser for å si det sånn, men det kjenner vel alle som jobber i serviceyrker seg igjen i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466412-hva-tenker-du-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag/#findComment-4091202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Jeg har mye tanker. Jeg har kroniske OCD symptomer tror jeg. Tenkte å ta det opp med legen min sist jeg var der, men har prøvd før og han virker til å være kun typen som er god på det fysiske men dårlig på det psykiske. Må nok enten egenbehandle meg på en eller annen måte eller velge å gå til en annen for å ta det opp. Men er veldig fornøyd med legen min på det fysiske så ikke lett hva en skal gjøre da. Jeg har hatt en bra dag i dag. Men plutselig kommer sikkert ritualene mine tilbake. Og sikkert tankene og. Jeg pleier å være kronisk tenkende på angst og alt jeg må kontrollere for at ingenting galt skjer. Pleier å tenke hva om jeg drepte de som betyr mest for meg... og tenk om jeg gjør det tankene sier. Tenk om jeg mister kontrollen. Må sende melding å sjekke at de som betyr mest av alt for meg har det bra. Tenker tanker som tenk om jeg er et ondt menneske. Passer på å se til at jeg gjør gode gjerninger. Kontrollerer gjennom hva jeg skriver på meldinger til folk eller tenker gjennom samtaler og forsøker å tenke meg til om jeg er hyggelig eller ikke. Egentlig vet jeg at jeg er empatisk og hyggelig person. Sjekker plater mange ganger og alle kraner osv . Ser rundt meg at alt virker okey osv . Ingen ser dette på meg sier de. De nærmeste i livet mitt vet om det. Jeg skjuler tankene for meg selv. Trøsten er at alle har gjerne litt av det, men jeg har det mer kronisk. Dette var en av de sjeldne dager der jeg var bedre Anonymkode: ad426...5f3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466412-hva-tenker-du-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag/#findComment-4091296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 Del Skrevet 23. april 2022 Jeg har itillegg til OCD også glade og gode tanker. Så jeg virker ikke deprimert men jeg sliter med angst og OCD tanker. Redsel for ting kan gå gale Anonymkode: ad426...5f3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466412-hva-tenker-du-p%C3%A5-i-l%C3%B8pet-av-en-dag/#findComment-4091297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.