Gå til innhold

Erfaring med BET behandling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen med erfaring med BET behandling og kan fortelle litt om det? Jeg har googlet og ut i fra hvordan behandlingen beskrives tenker jeg det kanskje kan være noe for meg. I forhold til det å ta ansvar for eget liv tenker jeg hadde vert noe jeg burde jobbe med. Men jeg kom også over en setning i en artikkel der det sto: "Alle pasientene som tilbys BET døgnbehandling har en historikk med alvorlige traumeopplevelser, ofte relasjonstraumer". Noen som vet om det stemmer? For det gjelder ikke meg, så da er det jo ikke noe poeng i å søke heller?

Anonymkode: 44c77...041

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/466419-erfaring-med-bet-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på mitt andre opphold nå. Kom tidligere denne uken. 

Jeg var visst en "soleklar" kandidat. Jeg sliter med mye unnvikende og destruktiv adferd av ulik art, alt fra helt uskyldig til alvorlig, jeg har en del traumer, men de mest alvorlige traumene er fra 16 år og oppover og utenfor kjernefamilien, likevel har jeg vokst opp i et dysfunksjonelt hjem som jeg så klart har tatt skade av. Men jeg lurer på om de mener at det er verre enn det egentlig var? Jeg vet ikke. Jeg er i hvert fall inn og ut av sykehus, sliter med rus, et sterkt sinne jeg tar ut på meg selv i form av selvskading, tvang i forhold til selvstraff, har vært nær å miste livet i selvmord og sliter generelt sett med å holde ut egne følelser over tid.

Jeg gidder ikke nevne diagnoser fordi BET har et merkelig syn på dette med diagnoser og har gitt meg annen diagnose enn de diagnoser jeg har, noe jeg er sterkt uenig i da de diagnosene har kommet gradvis gjennom mange år med observasjoner. Altså de mener jeg ikke har borderline, ikke har bipolar osv. Noe det for meg og mine faste helsefolk hjemme er tydelig at jeg har. Uansett er det symptomene de fokuserer på på BET. 

Det er samtaler hver dag, mye fokus på bevisstgjøring og også etter hvert eksponering sammen med dem i trygge omgivelser. Får mange gode innspill og nye tanker. Men selvsagt ikke enig i alt her. 

Det er jo bare å søke? Det er lang ventetid så bare å hive seg rundt.

Første opphold er på en måned. Så kan man få plass på et andre opphold på tre måneder hvis de mener behandlingen er riktig. 

Endret av Glitter

Forresten har behandlere derfra skrevet en bok om behandlingen. Den heter "inn i katastrofelandskapet". Du kan jo lese den. 

Angående pasienthistoriene som er i boken så vil jeg si at de var nok litt ekstremvarianter som ble til solskinnshistorier. Ikke alle har problemer på det nivået der. For jeg lurte jo selv på om jeg var for frisk for denne type behandling da jeg leste de historiene, men ser det at det er variasjon blant oss som er her. Noen fungerer bedre enn meg, noen fungerer dårligere. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...