Gå til innhold

Råd mot senebetennelse?

Anbefalte innlegg

Jeg har smerter fra nakken, nedover i skulderblad, i brystet, i hele armen fra skulder og ned til håndledd. Er det noen med erfaring som har gode råd til smertelindring? Jeg er også sllten og i dårllg form pga det. Jeg kan ikke sykemelde meg fra jobb, men jeg bllr snart sykmeldt i 2-3 uker pga en operasjon og får ro da. Før den tid har jeg bare 13 arbeidsdager og skal holde ut det. Jeg har også ferie snart. 

Jeg er takknemlig for alle råd :) 

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/466444-r%C3%A5d-mot-senebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurja skrev (23 timer siden):

Jeg har smerter fra nakken, nedover i skulderblad, i brystet, i hele armen fra skulder og ned til håndledd. Er det noen med erfaring som har gode råd til smertelindring? Jeg er også sllten og i dårllg form pga det. Jeg kan ikke sykemelde meg fra jobb, men jeg bllr snart sykmeldt i 2-3 uker pga en operasjon og får ro da. Før den tid har jeg bare 13 arbeidsdager og skal holde ut det. Jeg har også ferie snart. 

Jeg er takknemlig for alle råd :) 

På ligg lengre sikt vil sterkt anbefale å gå til behandling for å lære deg riktige tøye- og andre bevegelser. Har selv god erfaring med naprapat.

Når det gjelder smertelindring på kortere sikt har nok andre bedre svar, selv ville jeg tenkt på noe i retning Ibux.

Glitter skrev (1 time siden):

Jeg har fått en del tøyeøvelser av fysioterapeuten. Vet ikke hvordan beskrive de, men skal holde hver i 30 sekunder. Ellers bruker jeg også vimovo. Jeg har vært helt smertefri i sånn to uker, men begynt å murre igjen nå..

Jeg fikk også Vimovo mot smerter i skulderen nylig, men de tålte jeg ikke. Oppblåst, vont i magen og kvalm etter 3 tabletter (ikke samtidig, 2 pr. dag). Nå gjør jeg et forsøk med Ibux 2 ggr om dagen i stedet og ser om det funker på sikt.

Lillemus skrev (56 minutter siden):

Jeg fikk også Vimovo mot smerter i skulderen nylig, men de tålte jeg ikke. Oppblåst, vont i magen og kvalm etter 3 tabletter (ikke samtidig, 2 pr. dag). Nå gjør jeg et forsøk med Ibux 2 ggr om dagen i stedet og ser om det funker på sikt.

Okei. De bivirkningene har ikke jeg fått. Ibux bør ikke brukes så lenge av gangen da. 

Lillemus skrev (59 minutter siden):

Her synes jeg legen din har gjort en feil. 

Vimovo er ment til langvarig bruk. Den inneholder et stoff (syrepumpehemmer) som i oppstarten kan gi de bivirkningene du beskriver (spesielt oppblåsthet og kvalme). Det gir seg som regel ved litt lengre tids bruk. 

For en akutt tilstand er det bedre med Ibux og eventuelt et akuttvirkende syrepreparat ved eventuelle magesmerter. 

Annonse

Glitter skrev (1 time siden):

Okei. De bivirkningene har ikke jeg fått. Ibux bør ikke brukes så lenge av gangen da. 

Jeg vet, har ikke tenkt å ta store doser over lengre tid. :)

ISW skrev (1 time siden):

Her synes jeg legen din har gjort en feil. 

Vimovo er ment til langvarig bruk. Den inneholder et stoff (syrepumpehemmer) som i oppstarten kan gi de bivirkningene du beskriver (spesielt oppblåsthet og kvalme). Det gir seg som regel ved litt lengre tids bruk. 

For en akutt tilstand er det bedre med Ibux og eventuelt et akuttvirkende syrepreparat ved eventuelle magesmerter. 

Var så dårlig at jeg ikke orket å gå på jobb så det er uaktuelt selv om det vil gi seg etter en uke eller noe slikt. Vi har nok sykdom og knapt med vikarer som det er. Legen vet ikke at jeg har droppet Vimovo og prøver ibux så det er ikke han som har gjort noe feil. Det er ene og alene min avgjørelse. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...