Gå til innhold

Kan normale mennesker få osteoporose?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Har vært mye inaktiv de to siste årene, og har såklart mistet mye muskler men... Ja jeg trodde jeg hadde stort muskeltsp, men fikk høre av en som er utdannet sykepleier at det ligner mer på bentap.. er osteoporose det samme som bentap eller er det to forskjellige ting? .. jeg ble litt redd her. Trodde liksom det bare var å begynne å bygge muskler og vipps så er det fiksa men ser ikke sånn ut nei.. er liksom i starten av 20 på rene også.. 

Anonymkode: 95638...5cd

Fortsetter under...

Har du målt bentetthet da? Hva var denne sykepleierens begrunnelse? 

Osteoporose er mest vanlig blant eldre, men noen får det i yngre alder også. Da som oftest pga underernæring, men man kan også være uheldig bare. Min mor fikk det påvist i 40-årene og det er ingen forklarende grunn til at hun skulle få det. Annet enn at vi har det i familien, men ikke så tidlig som henne. 

AnonymBruker
frosken skrev (6 minutter siden):

Du får svar på google. Du sier jo at du har anoreksi og da kan du google anoreksi + osteoporose. 

Høres rart ut at sykepleieren mener at hun kan se "bentap" bare ved å se deg. 

Hvor skriver ts at hun har anoreksi?

Anonymkode: 2cf92...c07

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Har du målt bentetthet da? Hva var denne sykepleierens begrunnelse? 

Osteoporose er mest vanlig blant eldre, men noen får det i yngre alder også. Da som oftest pga underernæring, men man kan også være uheldig bare. Min mor fikk det påvist i 40-årene og det er ingen forklarende grunn til at hun skulle få det. Annet enn at vi har det i familien, men ikke så tidlig som henne. 

Fordi det syntes på en måte på meg. Jeg har nok bare veldig stort bentap. Men er man ikke i risiko for å få det da? 

Anonymkode: 95638...5cd

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...