Gå til innhold

Alt for mye internett tid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lyseblå skrev (På 4.5.2022 den 17.14):

Og hva kan en gjøre for å klare å endre seg?

Legge telefonen igjen hjemme og gå en tur/dra og tren, gå tur på steder uten dekning, bestemme seg for å gi internett en pause i bestemte perioder i løpet av dagen, begynne å bruke internett som belønning (jo mer fornuftige ting du gjør, jo mer skjermtid får du) eller bare skru av internett. 

Trine skrev (19 minutter siden):

Legge telefonen igjen hjemme og gå en tur/dra og tren, gå tur på steder uten dekning, bestemme seg for å gi internett en pause i bestemte perioder i løpet av dagen, begynne å bruke internett som belønning (jo mer fornuftige ting du gjør, jo mer skjermtid får du) eller bare skru av internett. 

Man kan ikke trene ute mobilen - er det ikke på Strava så har det jo ikke skjedd, det vet da alle! ;) 

Lillemus skrev (9 timer siden):

Man kan ikke trene ute mobilen - er det ikke på Strava så har det jo ikke skjedd, det vet da alle! ;) 

🤣🤣🤣

Har ikke alle smartklokke? Den registrerer alt man gjør og ikke gjør 😁 Min driver også å pusher målene. Har jeg gått 15000 skritt en dag, da vil den at jeg skal gå 15500 dagen etter. Det blir fort mye skritt hvis man skal holde tritt med klokka 😅 

Trine skrev (1 minutt siden):

🤣🤣🤣

Har ikke alle smartklokke? Den registrerer alt man gjør og ikke gjør 😁 Min driver også å pusher målene. Har jeg gått 15000 skritt en dag, da vil den at jeg skal gå 15500 dagen etter. Det blir fort mye skritt hvis man skal holde tritt med klokka 😅 

Jo, men jeg tracker både på klokka og på Strava! 😂 Har Huawei-klokke og den er riktignok koblet mot telefonen, men den kan ikke kobles mot Strava, tror jeg da.

Lillemus skrev (15 minutter siden):

Jo, men jeg tracker både på klokka og på Strava! 😂 Har Huawei-klokke og den er riktignok koblet mot telefonen, men den kan ikke kobles mot Strava, tror jeg da.

Ah, jeg har Garmin, og når jeg tenker meg om, tror jeg ikke det er noen "del med hele verden" funksjon 🤔 Jeg ser at det kan gjøre en tur ganske meningsløs 🤣

Annonse

UtakknemligDiva

Jeg tror kanskje de fleste holder deg i selskap der. Tror det er mer uvanlig å ikke bruke særlig tid på nettet. 
Jeg også bruker alt for mye tid. I pausen, på fridagene, før og etter jobb. Men hva annet er det man skal? Jeg går på butikken, på jobb. Synes ikke det er noe interessant å lese bøker, liker ikke meditasjon. Jeg vasker av og til men nå er det vannmangel i Oslo så det lar jeg være nå med å bruke vann i såfall. 
Alt annet som kan finnes på er ting som koster penger..

påskelilje
Trine skrev (2 timer siden):

🤣🤣🤣

Rekker opp hånda.  Har ikke smartklokke 😁

påskelilje skrev (18 timer siden):

Rekker opp hånda.  Har ikke smartklokke 😁

laban skrev (18 timer siden):

Ikke jeg heller - ei heller noen trenings- eller kalori-app. 

Dere er gammeldagse ass 😂 Jeg vet ikke om min kalles smartklokke egentlig. Det er en gps-klokke, men den er ganske smart og har en tilhørende app på mobilen 😅 Men for å registrere aktivitet nøye, må man starte aktiviteten på klokka og det gidder jeg aldri. Men den har hjulpet meg å gå riktig vei og kan kommunisere med hundepeileren, så den er ganske praktisk :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...