Gå til innhold

Misforstår jeg noe, eller er det idiot-naivt å rapportere sånt i media?

Anbefalte innlegg

Først melder de at Norge tar frem og prøveskyter M109 artilleri som har stått på lager i mange år. Dette er en type våpen som Ukraina har bedt om. Avisene spekulerer om de skal sendes til Ukraina, hvilket er ganske sannsynlig. Forsvaret vil selvsagt ikke kommentere:

https://www.nettavisen.no/nyhet/ukraina/forsvaret/tunge-vapen-hentet-ut-av-beredskapslagrene-i-ofoten-vil-ikke-svare-pa-om-de-skal-til-ukraina/s/5-95-466182

Nå melder Aftenposten at "flyspottere" har sett et tungt ukrainsk lastefly som kan frakte denne typen utstyr. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/wOz0lA/gigantisk-ukrainsk-lastefly-landet-paa-gardermoen

Så kan man lure på om Russland uansett får med seg sånt, men det tviler jeg sterkt på. De kan ikke ha uendelig kapasitet til å spionere på alt som skjer i lille Norge, men nå vet de nøyaktig hvor de skal se. Tipper de følger godt med når det flyet tar av igjen...

Kanskje det ikke gjør noen skade, men kan det virkelig være nødvendig?

Fortsetter under...

Teatrica666 skrev (18 minutter siden):

Jeg tenker at det er vanlig å bruke skremselstaktikk av typen "se hva vi har" i et forsøk på å avskrekke. Jeg tror det er like viktig å vise fram som å holde skjult.

Russland vet godt hva vi har. Problemet er at de tipser russerne om en våpentransport. Er det utenkelig at flyet blir skutt ned over Ukraina?

Ukraina har skutt ned russiske fly etter tips fra Vesten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...