Gå til innhold

Forkjølet og ammer 3 uker baby


linaa

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt råd om hvordan jeg bør forholde meg nå. Sitter her med rennende nese, sår hals, hodepine og 38 i feber. Hvordan unngår jeg at jenta mi på 3 uker blir smittet? Bør jeg pumpe meg og heller la pappaen stå for matingen? Kan jeg ta paracet om feberen og hodepina blir værre? Er det noe annet jeg bør tenke på?

Og mens jeg allerede skriver innlegg her: kan jeg spise allergimedesinen Polaramin mens jeg ammer??

Håper på raskt svar... fra hvemsomhelst som vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

kjære linaa. Forkjøelse og sykdom hos mor er ingen hinder for amming. Tvertimot overfører du antistoffer via morsmelken til barnet som beskytter mot sykdom. Av allergi medisiner anbefales annengenerasjons antihistaminer når mor ammer. Liten effekt på barnet. Mødre rapportere at enkelte barn kan bli døsige og irritable når man tar førstgangsgenerasjons antihistaminer. Polaramin tilhører denne gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Hei Lina!

Ville bare gratulere deg så mye. Jeg har vært borte fra DOL en stund og hadde ikke fått med meg at du endelig har blitt mamma! Håper du har kommet deg fra forkjølelsen og at du koser deg med vesla!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Hei Lina!

Ville bare gratulere deg så mye. Jeg har vært borte fra DOL en stund og hadde ikke fått med meg at du endelig har blitt mamma! Håper du har kommet deg fra forkjølelsen og at du koser deg med vesla!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...