Gå til innhold

Hvordan synes du dette forumet skal brukes?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Nettet kan brukes positivt og negativt (altså til hjelp og selvdestruktivt). Det er valg vi gjør flere ganger i timen i løpet av hver dag. Det kan alt her i livet. Ta f.eks. mat, medisiner, trening, festing, sosiale relasjoner, hva man gjør ut av egen ensomhet, hobbyer/mangel på hobbyer - det kan benyttes til det positive for seg selv, men også slik at det skader en selv og de rundt seg.

Og det sier seg vel egentlig selv at et forum som i høyeste grad påvirker alle andre medlemmer som er pålogget, ikke burde benyttes selvdestruktivt? Det bør være en støttende, aksepterende og hjelpende holdning med høy takhøyde slik jeg ser det. Men ikke høy takhøyde for dårlig behandling og omtale av andre medlemmer - det bidrar ikke til et godt miljø på forumet. Tvert imot.

Og denne tråden er vel nettopp et eksempel på at TS ikke ble møtt positivt med sitt spørsmål? Vel kunne h*n ha lagt litt mer i spørsmålet, men det er ingen hyggelig måte å besvare andres svar på med haugevis av spørsmålstegn. Det er direkte ufint og uhøflig. Det var i hvert fall hva jeg lærte som barn. Og hvorfor? Fordi jeg vil tro det ikke er en god følelse for TS å starte denne tråden og bli møtt på den måten med de første svarene.

Eva Sofie skrev (5 minutter siden):

Nettet kan brukes positivt og negativt (altså til hjelp og selvdestruktivt). Det er valg vi gjør flere ganger i timen i løpet av hver dag. Det kan alt her i livet. Ta f.eks. mat, medisiner, trening, festing, sosiale relasjoner, hva man gjør ut av egen ensomhet, hobbyer/mangel på hobbyer - det kan benyttes til det positive for seg selv, men også slik at det skader en selv og de rundt seg.

Og det sier seg vel egentlig selv at et forum som i høyeste grad påvirker alle andre medlemmer som er pålogget, ikke burde benyttes selvdestruktivt? Det bør være en støttende, aksepterende og hjelpende holdning med høy takhøyde slik jeg ser det. Men ikke høy takhøyde for dårlig behandling og omtale av andre medlemmer - det bidrar ikke til et godt miljø på forumet. Tvert imot.

Og denne tråden er vel nettopp et eksempel på at TS ikke ble møtt positivt med sitt spørsmål? Vel kunne h*n ha lagt litt mer i spørsmålet, men det er ingen hyggelig måte å besvare andres svar på med haugevis av spørsmålstegn. Det er direkte ufint og uhøflig. Det var i hvert fall hva jeg lærte som barn. Og hvorfor? Fordi jeg vil tro det ikke er en god følelse for TS å starte denne tråden og bli møtt på den måten med de første svarene.

I prinsippet enig med deg, men i akkurat denne tråden fulgte jo trådstarter opp med tøvet. Sånt løfter ikke akkurat DOL.

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (17 minutter siden):

Tror ikke ts tok stor skade av denne tråden. Litt gøy og humor må vi ha. 

Anonymkode: ae55a...8f1

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke ts tok stor skade av denne tråden. Litt gøy og humor må vi ha. 

Helt enig med deg. Jeg tok overhodet ikke skade, dette var jo bare moro -i det minste for oss to. Humor bidrar til god psykisk helse, og ble vi oppløftet av dette så er det jo bare bra! :D

Anonymkode: 4d665...7a2

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig med deg. Jeg tok overhodet ikke skade, dette var jo bare moro -i det minste for oss to. Humor bidrar til god psykisk helse, og ble vi oppløftet av dette så er det jo bare bra! :D

Anonymkode: 4d665...7a2

😁 absolutt. Jeg koste meg masse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...