Gå til innhold

Hva er vanlig behandling?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Anonym 2 skrev (1 minutt siden):

Det var zyphadera. Alle satt 3 timer til observasjon. Vi satt sammen,  så jeg satt å pratet med de andre som også fikk den samme sprøyta. Det var egentlig ganske koselig. Mange hyggelige mennesker. 

Å den medisinen har jeg ikke hørt om. Var bra det var ok for deg å vente i tre timer da, det hadde ikke jeg syntes. Men bra du traff på andre hyggelige folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym 2
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Å den medisinen har jeg ikke hørt om. Var bra det var ok for deg å vente i tre timer da, det hadde ikke jeg syntes. Men bra du traff på andre hyggelige folk. 

Det var den eneste kontakten jeg hadde med dps de tre siste årene. 3 timer en gang i måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Ekstra skrev (6 minutter siden):

En slektning var i kontakt med psykiatrien i fjor. Ganske dramatisk for alle parter mens det stod på. Var ganske overrasket over at vedkommende ble «friskmeldt” og helt på egenhånd etter kort tid, var ikke innenfor mange ukene, og ingen oppfølging 

Ja jeg reagerer på at noen får så lite hjelp mens noen blir værende i årevis, det må jo være noe feil en plass. De burde hatt rutiner på sånt som burde gjelde over hele landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Anonym 2 skrev (2 minutter siden):

Det var den eneste kontakten jeg hadde med dps de tre siste årene. 3 timer en gang i måneden. 

Ok. Men du kan vel henvises på nytt hvis du skulle bli dårlig igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. Men du kan vel henvises på nytt hvis du skulle bli dårlig igjen? 

Ja da tar jeg kontakt med fastlegen,  så får jeg henvisning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (57 minutter siden):

Ja jeg reagerer på at noen får så lite hjelp mens noen blir værende i årevis, det må jo være noe feil en plass. De burde hatt rutiner på sånt som burde gjelde over hele landet. 

Du velger jo selv om du ønsker å gå dit eller avslutte da.. 

Anonymkode: 853ae...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du velger jo selv om du ønsker å gå dit eller avslutte da.. 

Anonymkode: 853ae...972

For meg er det en trygghet å ha psykiatrien med på veien, jeg avslutter jo ikke for å være snill og gi andre plassen. Det er jo noe jeg må få beskjed om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ja jeg reagerer på at noen får så lite hjelp mens noen blir værende i årevis, det må jo være noe feil en plass. De burde hatt rutiner på sånt som burde gjelde over hele landet. 

Noen regnes som «kronikere», spesielt blant de med psykoselidelser. Disse får gjerne oppfølging over lang tid. Ikke terapi, men støttesamtaler, medisinsk oppfølging og eventuelt innleggelser etter behov. 

Anonymkode: 27853...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen regnes som «kronikere», spesielt blant de med psykoselidelser. Disse får gjerne oppfølging over lang tid. Ikke terapi, men støttesamtaler, medisinsk oppfølging og eventuelt innleggelser etter behov. 

Anonymkode: 27853...329

Ja, men som regel skjer støtteterapi i kommunen, ihvertfall i de større byer med mer ressurser. 

Det er ikke alle som kan bli bra, derfor er "behandling" også ganske nytteløst. 

Anonymkode: 853ae...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Noen regnes som «kronikere», spesielt blant de med psykoselidelser. Disse får gjerne oppfølging over lang tid. Ikke terapi, men støttesamtaler, medisinsk oppfølging og eventuelt innleggelser etter behov. 

Anonymkode: 27853...329

Ja det er vel det jeg får da. Men det rettferdiggjør jo hvorfor noen nesten ikke får hjelp, folk som virkelig trenger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
kupton skrev (17 minutter siden):

TS: Hva tror du er vanlig behandlingstid i somatikken?

Man får behandling til man er bra fysisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (40 minutter siden):

TS: Hva tror du er vanlig behandlingstid i somatikken?

Hvorfor stiller du et slikt spørsmål uten å komme med svaret?

Anonymkode: 00d9e...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor stiller du et slikt spørsmål uten å komme med svaret?

Anonymkode: 00d9e...298

Min bror blir jo aldri ferdig med somatikken, han er kronisk fysisk syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor stiller du et slikt spørsmål uten å komme med svaret?

Anonymkode: 00d9e...298

Han spør jo TS hva hun tror. Da er det vel lite hensiktsmessig å komme med svaret med en eneste gang om poenget hans var å få TS til å prøve å tenke det ut selv.

Anonymkode: fdb40...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Min bror blir jo aldri ferdig med somatikken, han er kronisk fysisk syk. 

Somatikken er jo litt annerledes. Når man er ferdigbehandlet,  er man jo ferdig. Det er jo gjerne en operasjon og så er man ferdig. Hvis man har diabetes eller hjerte og kar, høyt blodtrykk,  får man medisiner,  men man er jo ikke i Somatikken på andre måter. Man må ikke dra til behandling en gang i uka liksom. Men jeg har en datter som sliter med smerter, de ikke finner ut av. Hun har vært lenge i Somatikken,  siden hun var tenåring. Nå er hun i slutten av tjueårene. Hun er i jobb da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Anonym 2 skrev (1 minutt siden):

Somatikken er jo litt annerledes. Når man er ferdigbehandlet,  er man jo ferdig. Det er jo gjerne en operasjon og så er man ferdig. Hvis man har diabetes eller hjerte og kar, høyt blodtrykk,  får man medisiner,  men man er jo ikke i Somatikken på andre måter. Man må ikke dra til behandling en gang i uka liksom. Men jeg har en datter som sliter med smerter, de ikke finner ut av. Hun har vært lenge i Somatikken,  siden hun var tenåring. Nå er hun i slutten av tjueårene. Hun er i jobb da.

Min bror er ofte til lege, har diabetes og hjertelidelse + pacemaker. Syns det er noe stadig vekk, men han får jo medisiner for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Min bror er ofte til lege, har diabetes og hjertelidelse + pacemaker. Syns det er noe stadig vekk, men han får jo medisiner for det. 

Åja. Jeg har akkurat fått medisiner for høyt blodtrykk. Det er på en måte ingenting. Faren min har hatt hjerteproblemer siden han var 47, egentlig sprek mann. Han jobbet til han var 70, og hadde sommerjobber til han var 78 kanskje. Han har selvfølgelig vært litt hos legen innimellom,  og tatt hjerteoperasjon en gang. Da sa legen at han måtte legges inn med en gang, Faren min svarte da at det måtte vente til etter jul, for han måtte rette eksamensoppgaver for sine elever. Da fikk han beskjed om å komme mandagen etter. Ingen bønn. Da var han 63. Han er 80 i dag og er egentlig sprek. Lite hos legen. Men han tar medisiner da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Anonym 2 skrev (2 minutter siden):

Åja. Jeg har akkurat fått medisiner for høyt blodtrykk. Det er på en måte ingenting. Faren min har hatt hjerteproblemer siden han var 47, egentlig sprek mann. Han jobbet til han var 70, og hadde sommerjobber til han var 78 kanskje. Han har selvfølgelig vært litt hos legen innimellom,  og tatt hjerteoperasjon en gang. Da sa legen at han måtte legges inn med en gang, Faren min svarte da at det måtte vente til etter jul, for han måtte rette eksamensoppgaver for sine elever. Da fikk han beskjed om å komme mandagen etter. Ingen bønn. Da var han 63. Han er 80 i dag og er egentlig sprek. Lite hos legen. Men han tar medisiner da. 

Ok. Bror min er ikke sprek og tåler veldig lite, min far på 85 er sprekere enn han. Du har medisiner for høyt blodtrykk ja, sånt må vel følges opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ok. Bror min er ikke sprek og tåler veldig lite, min far på 85 er sprekere enn han. Du har medisiner for høyt blodtrykk ja, sånt må vel følges opp? 

Ja, det var på grensen. Litt høyt overtrykk. Hun sa det var greit å sette meg på det, pga faren min sin historie. Jeg har sjekket det etterpå, da fikk jeg beskjed om at jeg måtte si i fra hvis jeg ble svimmel. Hadde fått litt for lavt trykk. Jeg står på minste styrke. Jeg har ikke hørt noe mer. Men hun sjekker vel blodtrykket når jeg er der. Farmoren min sto på en liten pille for høyt blodtrykk fra hun var på min alder til hun døde 97 år gammel. Hun var veldig sprek til hun var 96

Endret av Anonym 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...