Gå til innhold

Takk til dere....


Gjest ilse

Anbefalte innlegg

... som svarte meg på innlegget "Nå gir jeg meg"

Det er utrolig godt at noen kan si at jeg har gjort en god jobb med ammingen og pumpingen. Hadde vel håpet på en slik uttalelse fra helsesøsteren her på siden og, men, men......

Vi kommer nok ikke til å gi oss med ammingen ennå, han vil ta brystet om natten/morgene. På dagen derimot nekter han plent. Jeg tror grunnen er så enkelt at morsmelkerstatning med malt i, smaker bedre (søtere). Så vi blander nå morsmelken i erstatningen, så får han det iallefall i seg. For nå nekter han å drikke rein morsmelk fra flaske og. Vi må ha malten i erstatningen, ellers så stopper det helt opp. Nå har han iallefall avføring ca. hver tredje dag.

Så idag, hvor jeg kjenner meg mer opplagt - har jeg ikke problemer med å pumpe meg ved behov. Men det er slutt på at jeg absolutt må pumpe meg til hvert måltid, en blir så utrolig bunden av det. Selv om han nå kommer til å få tillegg til stort sett hvert måltid på dagen, så får han alltid tilbud om pupp først. Så får han heller avvise meg :-(

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg ville også svare deg på "jeg gir meg"-innlegget, men så svarer jeg her isteden.....kan bare slutte meg til det de andre sa der, du gjør en kjempejobb og har ingenting å ha dårlig samvittighet for ! Tvert imot står du på mer enn de fleste ville ha gjort i samme situasjon!

Du må for all del huske at morsmelkerstatning er fullverdig kost for barnet ditt, det er det beste som kan oppdrives ved siden av morsmelk.

Da min mor fikk sitt første barn, skulle man bare amme i max to måneder, og så skulle man koke erstatningen selv av kumelk, med tilsetning av riktige mengder sukker, salt, fett osv. Idag er dette regimet helt utenkelig her i Norge.....hvorfor det ?? Spebarnsstell var ikke dårligere før i tiden, men også her er det trender som skifter stadig. Nå gjelder ammetrenden, det er sikkert kjempefint, men dette må ikke ta overhånd. Mor og barn skal trives i hverdagen, det er det viktigste.

Jeg ammer fortsatt, men har andre typer "problemer" enn deg....har ofte tilstoppinger i brystet, melkespreng, og bare jeg kan gi datteren min mat, for hun vil absolutt ikke ha flaske/kopp/tutekopp, hverken med erstatning eller morsmelk. Dette har ikke jeg fått til, så vi er ekstremt bundet til hverandre pga. denne ammingen. Hun vil stort sett bare spise fra brystet når det er stille og mørkt rundt henne, så der har du oss....på soverommet :-) Der har vi vært mye i disse 7 mnd :-)) Kan jeg gå ut om kvelden og la pappa'n overta kveldsstellet med mat og kos ? Not! Dette er baksiden av medaljen mht. ammingen for oss.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære ilse. Her kommer den! DU har gjort en strålende innsats for barnet ditt. Lykke til videre hva du enn velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ville også svare deg på "jeg gir meg"-innlegget, men så svarer jeg her isteden.....kan bare slutte meg til det de andre sa der, du gjør en kjempejobb og har ingenting å ha dårlig samvittighet for ! Tvert imot står du på mer enn de fleste ville ha gjort i samme situasjon!

Du må for all del huske at morsmelkerstatning er fullverdig kost for barnet ditt, det er det beste som kan oppdrives ved siden av morsmelk.

Da min mor fikk sitt første barn, skulle man bare amme i max to måneder, og så skulle man koke erstatningen selv av kumelk, med tilsetning av riktige mengder sukker, salt, fett osv. Idag er dette regimet helt utenkelig her i Norge.....hvorfor det ?? Spebarnsstell var ikke dårligere før i tiden, men også her er det trender som skifter stadig. Nå gjelder ammetrenden, det er sikkert kjempefint, men dette må ikke ta overhånd. Mor og barn skal trives i hverdagen, det er det viktigste.

Jeg ammer fortsatt, men har andre typer "problemer" enn deg....har ofte tilstoppinger i brystet, melkespreng, og bare jeg kan gi datteren min mat, for hun vil absolutt ikke ha flaske/kopp/tutekopp, hverken med erstatning eller morsmelk. Dette har ikke jeg fått til, så vi er ekstremt bundet til hverandre pga. denne ammingen. Hun vil stort sett bare spise fra brystet når det er stille og mørkt rundt henne, så der har du oss....på soverommet :-) Der har vi vært mye i disse 7 mnd :-)) Kan jeg gå ut om kvelden og la pappa'n overta kveldsstellet med mat og kos ? Not! Dette er baksiden av medaljen mht. ammingen for oss.

Klem fra

Kjære deg.

Jammen gjør du en stor innsats for barnet ditt. Jeg tror ikke jeg hadde klart det, men på en annen side - er det eneste mulighet for barnet å få mat - så hadde jeg vel gjort det og :-)

Vi har vært så heldige at han tok flaske fra første forsøk. Da var han bare to uker gammel, og vi hadde en "prøve" med utpumpet morsmelk. Jeg studerer (videreutdanning), så jeg har vært ganske avhengig av at han ville ta den flasken. Og det gir selvfølgelig meg en ganske stor frihet, og det gir pappaen muligheten til å kose seg på tomannshånd. Begge deler har vært like viktig for oss.

Lykke til med videre amming dere og, vi snakkes nok mer her på DOL.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...