Gå til innhold

Hvor mange par sko har dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Inga-Astri
Lillemus skrev (18 timer siden):

Jeg prøver gjerne å følge med når det er salg på Eurosko f.eks., det var 3 par til prisen for 2 for en tid siden og da kjøpte jeg 6 par, trengte to par nye jobbsandaler da + 2 par vanlige fritidssko, ett par fjellsko til meg og ett par fjellsko til mannen. De dyreste skoene mine er selskinnsstøvlettene, men jeg fryser så innmari på føttene om vinteren at de tok jeg meg råd til. Ellers ligger det på 500-1500,- tenker jeg. Billige sko som ikke er gode på foten er det ingen vits å  bruke penger på for de vil ikke bli brukt uansett.

Har du størrelse 38- 39? Skobutikkene gir ofte tilbud i de størrelsene. Ser ikke tilbud på 45-50 

• 2 uker senere...

Annonse

UtakknemligDiva

Jeg har 3 par sneakers nå. Alle kjøpt i fjor. Etter å ha hatt samme sko i 4 år, da bare ett par og et annet for trening så kjente jeg plagene begynte å komme og tette var de ikke lenger heller. Ble våt og slik lukter.

Jeg har 2 hvite sneakers som er gode. Ene paret en del dyrere enn det andre. Og litt tettere i tilfelle det skal regne, siden Sketchersene mine er veldig pustende.

Har et par sneakers som jeg bruker i jobb.

Har et par treningssko i hjembygda som egentlig var mamma sine men de er for små for henne. 

Et par regnstøvler som ble kjøpt på Europris for lenge siden. Blir nesten aldri til at jeg bruker dem uansett. Og et par Hunter regnstøvler jeg fikk i gave. 

Ett par med høyhælte til spesiell bruk.

Og vintersko som jeg kjøpte i fjor. 

Jeg pleier å ha sko i noen år og så kaste dem når de blir slitte.  Gode vinterstøvler har jeg alltid, og gode sandaler om sommeren.  Jeg har pene sandaler også for å bruke på jobb om sommeren.  Noen flere sommersko og pensko.  Gåsko som kostet ca. 2000 kr. siste høst, og de bruker jeg mye.  Noen få par som passer i overgangstider.

Hvor mange dette er?  Tja, ca 30 kanskje.  Gidder ikke telle.

2 - 3 par er for lite.  De slites da fort og da må man ha nye.

Thebutterfly
Savannah skrev (5 timer siden):

Jeg pleier å ha sko i noen år og så kaste dem når de blir slitte.  Gode vinterstøvler har jeg alltid, og gode sandaler om sommeren.  Jeg har pene sandaler også for å bruke på jobb om sommeren.  Noen flere sommersko og pensko.  Gåsko som kostet ca. 2000 kr. siste høst, og de bruker jeg mye.  Noen få par som passer i overgangstider.

Jeg har ett par til jobb. Ett til fritid og et til innetrening. Et par vintersko, og et par sandaler. 

Endret av Thebutterfly
AnonymBruker
Savannah skrev (5 timer siden):

Tre fire par holder lenge for meg. Har ikke plass til 30 par.

Anonymkode: fd22e...94e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tre fire par holder lenge for meg. Har ikke plass til 30 par.

Anonymkode: fd22e...94e

Enig. Jeg mener at det er bedre med få og gode sko, og heller bruke dem til de er utslitt og så ha nye  :) . Det koster mye med sko og. 

Anonymkode: cb7a8...df4

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Enig. Jeg mener at det er bedre med få og gode sko, og heller bruke dem til de er utslitt og så ha nye  :) . Det koster mye med sko og. 

3 - 4 par er for lite for meg og jeg sliter ut mine sko.  Jeg kjøper alltid dyre sko og passer på at de ikke blir for slitte.  Dette er råd fra lege.  Det koster å kjøpe sko, men jeg har råd til det.

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 21.35):

Jeg er skikkelig forsiktig økonomisk. Men i dag kjøpte jeg et ekstra skopar for ca 900 kr. Jeg har kun to par sko som jeg bytter i å gå i.  Men snart er det 3 par hos meg. Synes det er greit for her brukes de samme skoene til både jobb, trening og alt. Hehe høres sikkert ikke bra ut. 😅 Vasker de i vaskemaskin innimellom. 

Hva med dere? :)

De som kan dette sier at sko holder lenger om de får hvile, så det mest økonomiske er å ha flere (gode) par og bytte mellom, og behandle/vedlikeholde dem godt jevnlig. Vask i vaskemaskinen ville jeg redusert til kun det som er absolutt nødvendig. Jeg gjør det selv innimellom, men det sliter veldig på skoene. Jeg vil ellers anbefale deg å ha ett par dedikert til trening, i og med at trening innebærer svette og hard bruk.  

Jeg har 22 par i det hele.  30 var helt i overkant.  Jeg må sko som jeg kan bytte mellom, og jeg har 3 vintersko og 3 sandaler f.eks.  Et par sandaler er Ecco som jeg bruker aldri på jobb, men mye ellers.  Jeg er helt enig i at det mest økonomiske er å ha flere par (gode, dyre) som jeg kan veksle imellom.  Det er også i tråd med råd fra lege om å bytte ofte og ikke bruke for slitte sko.

Jeg har fjellsko som jeg har hatt i mange år.  De var dyre da jeg kjøpte dem, men det er lenge siden.  De er gode å ha når jeg trasker i skogen og fjellet en sjelden gang.  Jeg har også strandsko som jeg kjøpte for flere år siden i Midtøsten for to dollar.  De bruker jeg på ferier når jeg overnatter der hvor jeg ikke vil gå barbeint, på stranda osv.  Jeg har også pensko som jeg bruker når jeg er på fine fester.  Jeg er den generasjonen som vokste opp med å ha pensko til å pynte seg.

Jeg kjøpte sist sko i januar 2021 så jeg kan ikke se på meg som storforbruker av sko, men jeg kjøper alltid dyre sko (unntak sjippsjappene fra Midtøsten).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...