Gå til innhold

Noen tanker om dette?

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (28 minutter siden):

Ok skal gi det litt tid da, det er ap jeg tar. Vil gjerne føle litt mer, jeg liker vanligvis å høre på musikk for det gir følelser men det gjør det ikke nå. Savner meg selv på en måte. 

Det med å savne seg selv skjønner jeg godt. Jeg føler meg ikke som meg selv når jeg går på medisiner, men prøver å akseptere at slik er det bare. Skal jeg fungere (best mulig) må jeg ha medisiner og om det så gjør at jeg ikke er meg selv helt så må jeg "ofre" det for å være mest mulig stabil og fungere best mulig. 

Fortsetter under...

Gjest Vendi
lyseblå skrev (11 timer siden):

Det med å savne seg selv skjønner jeg godt. Jeg føler meg ikke som meg selv når jeg går på medisiner, men prøver å akseptere at slik er det bare. Skal jeg fungere (best mulig) må jeg ha medisiner og om det så gjør at jeg ikke er meg selv helt så må jeg "ofre" det for å være mest mulig stabil og fungere best mulig. 

Men hva legger dere i det å "være seg selv" da? Skjønner ikke det helt. 

Jeg tenker litt motsatt av det dere gjør. Jeg tenker nemlig at jeg er "meg selv" når jeg fungerer bra og er tilnærmet frisk, ikke når jeg er syk. Den syke meg er liksom ikke meg. Jeg tenker derfor at medisiner kan hjelpe meg til å være meg selv, i tillegg til å være den beste utgaven av meg selv. 

Jeg føler ikke at jeg mister meg selv ved å bruke medisiner, snarere at jeg finner meg selv. Jeg vil heller si at jeg mister meg selv når jeg er syk. 

Endret av Vendi
stjernestøv
lyseblå skrev (12 timer siden):

Ja det er vel sånn det bare er. 

Vendi skrev (4 timer siden):

Jeg tenker litt motsatt av det dere gjør. Jeg tenker nemlig at jeg er "meg selv" når jeg fungerer bra og er tilnærmet frisk, ikke når jeg er syk. Den syke meg er liksom ikke meg. Jeg tenker derfor at medisiner kan hjelpe meg til å være meg selv, i tillegg til å være den beste utgaven av meg selv. 

Jeg føler ikke at jeg mister meg selv ved å bruke medisiner, snarere at jeg finner meg selv. Jeg vil heller si at jeg mister meg selv når jeg er syk. 

Du har ett veldig godt poeng og jeg skjønner deg godt. Skulle ønske jeg klarte å forklare akkurat hva det er jeg føler, men jeg klarer ikke helt finne ordene. Det er bare en følelse liksom. For min del er jeg ikke nødvendigvis syk uten medisiner, så er vel kanskje litt det jeg tenker på, den følelsen av selvet jeg hadde før jeg ble ordentlig syk og før jeg begynte på medisiner. Det er den jeg søker å bli igjen.

stjernestøv
Vendi skrev (4 timer siden):

Vil bare si at jeg har følt meg ganske lost når jeg har vært syk jeg også. 

Gjest Anonym 2
stjernestøv skrev (På 26.6.2022 den 15.50):

Er det ikke forståelig at jeg vil slutte med medisiner når alt jeg sitter igjen med er negative symptomer? Hvilke liv er det? Og jeg klarer ikke slutte å spise, skammer meg. Har et mer innholdsrikt liv uten medisiner, nå bare sitter jeg her og glor. Uten medisiner engasjerer jeg meg i ting, alternative ting vel å merke. Nå er det jo så tomt. Hva om jeg klarer meg uten medisiner nå? Har jo gått på dem i over et år nå. Har så lyst å prøve uten og savner meg selv, hva har jeg å tape? Fact støtter meg jo uansett hva jeg velger å gjøre og uten medisiner har jeg mer å fortelle om, nå har jeg ikke mye å si. Bortsett fra at jeg har det ikke bra,men ingenting hjelper på negative symptomer. Da må jeg bare ha det sånn da, hvis ikke det er medisinen sin feil at jeg er som dette? Det er jo bare en måte å finne ut av det på. 

Du bestemmer selv. Hvis du føler deg bedre uten medisiner,  skjønner jeg ikke hvorfor du tar dem. Prøv å se. Det skader ikke å prøve uten.

Endret av Anonym 2

Annonse

stjernestøv
Anonym 2 skrev (33 minutter siden):

Du bestemmer selv. Hvis du føler deg bedre uten medisiner,  skjønner jeg ikke hvorfor du tar dem. Prøv å se. Det skader ikke å prøve uten.

Prøver å minske på dosen først for å se hvordan det går, føler meg ikke akkurat bedre uten medisiner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...