Gå til innhold

Skal vi snakke om sommerdyner?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er sengeliggende og lurer på om jeg skulle hatt en svalende sommerdyne i fiber. Men fins egentlig noe sånt som en sval dyne?

-Hva med dyne som har innebygd aircondition. 

-Hva bruker dere på sommeren når temperaturen er mer en vamt nok?

Endret av cathlin
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467430-skal-vi-snakke-om-sommerdyner/
Del på andre sider

• cathlin endret tittelen til Skal vi snakke om sommerdyner?

Fortsetter under...

cathlin skrev (28 minutter siden):

Hei!

Jeg er sengeliggende og lurer på om jeg skulle hatt en svalende sommerdyne i fiber. Men fins egentlig noe sånt som en sval dyne?

-Hva med dyne som har innebygd aircondition. 

-Hva bruker dere på sommeren når temperaturen er mer en vamt nok?

Tynn dundyne her også, men akkurat nå er det sykt varmt her i trondheimsområdet så jeg ligger mest med dyna ved siden av meg. Fiberdyner finnes ikke svale, ikke på meg i alle fall - jeg blir gjennomsvett og våkner søkkvåt om jeg har fiberdyne, gjerne sånn at det renner dråper nedover både rygg og bryst! Vinterstid bruker jeg ulldyne.

frosken skrev (7 minutter siden):

Bruker tynn dundyne.

Takk. Deres svar registrert. 

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Tynn dundyne her også, men akkurat nå er det sykt varmt her i trondheimsområdet så jeg ligger mest med dyna ved siden av meg. Fiberdyner finnes ikke svale, ikke på meg i alle fall - jeg blir gjennomsvett og våkner søkkvåt om jeg har fiberdyne, gjerne sånn at det renner dråper nedover både rygg og bryst! Vinterstid bruker jeg ulldyne.

To stk på tynn dundyne. 

Jeg er allergisk mot dun, så må ha fiber. 

Husker du har nevt ulldyne før, er den temperaturregulerende? Kanskje tynn ulldyne hadde vært noe på sommeren. 

Annonse

cathlin skrev (39 minutter siden):

Husker du har nevt ulldyne før, er den temperaturregulerende? Kanskje tynn ulldyne hadde vært noe på sommeren. 

Jeg har en sommerulldyne også, men er ikke så glad i den alene, bruker den på vinteren sammen med termoulldyna. Alene synes jeg sommerulldyna blir litt stiv faktisk. Men finnes ikke noe som regulerer varmen bedre for min del! Dun er et godt sommeralternativ da.

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dobbeldyner forstår jeg ikke folk klarer da den ene drar mer i dynen og den andre ligger tilslutt uten. 

Anonymkode: 05778...26b

Enig! Vi hadde en på hytta, men det ble jo bare en kanal i midten der kaldlufta snek seg ned. Nå bruker vi den oppå to enkel ulldyner om det er veldig kaldt om vinteren, men aldri bare dobbeldyna.

påskelilje

Vi har tynne dundyner her hjemme. På hytta og på Vestlandet der vi skal snart har vi sommerdyner i fiber. De kjøpte jeg på Jysk for et par år siden. "Ungene" (de er voksne) bruker enten fibersommerdyne eller vinterdundyne (de vil ha det varmt 😁) om sommeren.

Bruker helårsdyne og når det er skikkelig tropenatt, noe som ikke er ofte, kun dynetrekk. Har vært et par av de i det siste. 

Jeg og min eks brukte dobbeltdyne og lå i 120-seng de to første årene. Fy f vi må ha vært forelsket for det hadde jeg aldri orket. Da vi gikk over til vanlige dyner og 180 seng ville jeg plutselig ikke ligge i nærheten lengre. 😅

påskelilje
Glitter skrev (1 time siden):

Bruker helårsdyne og når det er skikkelig tropenatt, noe som ikke er ofte, kun dynetrekk. Har vært et par av de i det siste. 

Jeg og min eks brukte dobbeltdyne og lå i 120-seng de to første årene. Fy f vi må ha vært forelsket for det hadde jeg aldri orket. Da vi gikk over til vanlige dyner og 180 seng ville jeg plutselig ikke ligge i nærheten lengre. 😅

Haha 😁 Vi sov stort sett sammen på ei enkeltseng de to første årene 😳 så da vi kjøpte 120 seng, føkte vi at vi hadde Den digre senga! Hadde den til jeg var gravid m eldstemann, da fikk vi 150 seng. Lå altså 7 år i smal seng 😁😁😁 Nå har vi 180, og synes det er akkurat passe.

Har ikke hatt dobbeltdyne da, unntatt noen ganger hos svigers de første årene!

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Lå dere i 1.20 seng to voksne mennesker? Hvordan fikk dere sove? Må jo ha ligget klistret inn til hverandre

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Lå dere i 1.20 seng to voksne mennesker? Hvordan fikk dere sove? Må jo ha ligget klistret inn til hverandre

Pussig hvordan man er tilpasningsdyktig som ung. Jeg delte 90 cm-seng med en eks et år eller to. Nå vil jeg helst ha 180 cm - og gjerne 210 lang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...