Gå til innhold

Anbefalte innlegg

lyseblå skrev (4 minutter siden):

Oj, det er jo lenge. Å bli lagt i narkose er en av de beste følelsene synes jeg. Eneste ett par av gangene jeg fikk ECT så hørte jeg hva de sa før jeg klarte å røre på meg og det synes jeg var skikkelig ubehagelig. For da det skjedde var jeg overbevist om at jeg hadde våknet midt i narkosen og var midt i behandlingen og snart kom til å kjenne strømmen gjennom hjernen uten å klare å gjøre noe eller si fra. Men sannsynligvis var det bare akkurat når jeg holdt på å våkne opp fra narkosen. 

Det hørtes skummelt ut. Men ja, jeg har hørt om at det der kan skje. 

Fortsetter under...

Jeg digger de lette narkosene, som tidligere nevnt. Det føles som skikkelig god søvn. Hadde litt variert erfaring da jeg våknet. Noen av gangene så var jeg klar med en gang og brukte tiden under "oppvåkning" til å gå frem og tilbake i gangene, proppfull av energi.

Men en av gangene var jeg så tung av søvn at jeg bare ville sove videre, ville ikke opp av sengen, bare sove. En annen gang fikk jeg ikke lov å reise meg enda fordi blodtrykket var for lavt.

Det jeg synes var mest morsomt med alle disse gangene var at de var alle for å fjerne hjerteflimmer (for alle som ble tatt inn der og da). Men da vi våknet fikk vi servert et måltid - og så mye kaffe vi ville ha. Så et kvarter etter jeg våkner av narkose for å fjerne hjerteflimmer så spør sykepleieren meg om jeg vil ha påfyll og runde to med kaffe.  😄

Glitter skrev (15 minutter siden):

Det hørtes skummelt ut. Men ja, jeg har hørt om at det der kan skje. 

Ja, det var ganske skummelt. Jeg prøvde å si fra til de på avdelingen, men de sa bare at det ikke var farlig. Det hjalp egentlig ikke noe særlig, for jeg ble så skremt av det at jeg klarte ikke tenke rasjonelt når det skjedde. 

Vhanja skrev (14 minutter siden):

Jeg digger de lette narkosene, som tidligere nevnt. Det føles som skikkelig god søvn. Hadde litt variert erfaring da jeg våknet. Noen av gangene så var jeg klar med en gang og brukte tiden under "oppvåkning" til å gå frem og tilbake i gangene, proppfull av energi.

Men en av gangene var jeg så tung av søvn at jeg bare ville sove videre, ville ikke opp av sengen, bare sove. En annen gang fikk jeg ikke lov å reise meg enda fordi blodtrykket var for lavt.

Det jeg synes var mest morsomt med alle disse gangene var at de var alle for å fjerne hjerteflimmer (for alle som ble tatt inn der og da). Men da vi våknet fikk vi servert et måltid - og så mye kaffe vi ville ha. Så et kvarter etter jeg våkner av narkose for å fjerne hjerteflimmer så spør sykepleieren meg om jeg vil ha påfyll og runde to med kaffe.  😄

Er så enig med deg. Noen ganger føler jeg det nesten er bedre enn noen søvn man noen gang kan få. Måtte le av siste avsnittet 🤭

lyseblå skrev (8 minutter siden):

Ja, det var ganske skummelt. Jeg prøvde å si fra til de på avdelingen, men de sa bare at det ikke var farlig. Det hjalp egentlig ikke noe særlig, for jeg ble så skremt av det at jeg klarte ikke tenke rasjonelt når det skjedde. 

Skjønner det. Det er ikke lett. 

Vhanja skrev (23 minutter siden):

Ja, jeg digget også ECT pga narkosene. 😅 Første gang ble jeg redd, men de neste 10...Ukas høydepunkt. 😅

Haha, husket du ikke at du hadde spust og drukket kaffe?

Glitter skrev (3 minutter siden):

Skjønner det. Det er ikke lett. 

Ja, jeg digget også ECT pga narkosene. 😅 Første gang ble jeg redd, men de neste 10...Ukas høydepunkt. 😅

Haha, husket du ikke at du hadde spust og drukket kaffe?

Jo, jeg husket det, jeg syntes bare det var morsomt at vi fikk tilbud om så mye kaffe (som kan øke hjertefrekvensen) rett etter man har vært i narkose for å fjerne hjerteflimmer.  Ellers får man jo råd om å holde seg i ro de neste to ukene fordi da er det størt sjanse for at flimmeret kan komme tilbake. Men kopp etter kopp med kaffe et kvarter etter oppvåkning er ok. 😄

Annonse

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jo, jeg husket det, jeg syntes bare det var morsomt at vi fikk tilbud om så mye kaffe (som kan øke hjertefrekvensen) rett etter man har vært i narkose for å fjerne hjerteflimmer.  Ellers får man jo råd om å holde seg i ro de neste to ukene fordi da er det størt sjanse for at flimmeret kan komme tilbake. Men kopp etter kopp med kaffe et kvarter etter oppvåkning er ok. 😄

Åjaa haha ja det var faktisk ganske morsomt. 😅

Nicklusheletida

Jeg blir bare trøtt. Jeg tror nok tanken var å sende meg hjem tidligere sist jeg tok narkose, men så ville jeg bare sove, så det ble vanskelig å få meg derifra.  😀 Da samboeren kom for å hente meg sa han at det så ut som jeg var død. 

Da jeg kom hjem føltes det bare som jeg hadde tatt et par glass rødvin. Ellers var jeg ikke dårlig. 

Hurja skrev (10 timer siden):

Jeg ble bare veldig glad, fornøyd og positiv :)

Deilig det da. :) Jeg ble vrangforestilt og redd i går kveld. Lå og gråt av frykt over det jeg trodde. Nå har jeg jo innimellom paranoia, men jeg slet med å tvile på at det jeg trodde var sant. Det var jo flere timer etter oppvåkning da hvor jeg hadde vært normal en stund, om annet litt emosjonell. Så det var litt rart. Jeg trodde ikke på min mor som sa at det var usannsynlig mtp det ville vært ulovlig. Men det var fælt å ligge der og tro det jeg gjorde. 

Men var nok en kombinasjon av narkose, smertestillende og en mistenksomhet jeg har fra før av om dagen.

Endret av Glitter
Glitter skrev (2 timer siden):

Deilig det da. :) Jeg ble vrangforestilt og redd i går kveld. Lå og gråt av frykt over det jeg trodde. Nå har jeg jo innimellom paranoia, men jeg slet med å tvile på at det jeg trodde var sant. Det var jo flere timer etter oppvåkning da hvor jeg hadde vært normal en stund, om annet litt emosjonell. Så det var litt rart. Jeg trodde ikke på min mor som sa at det var usannsynlig mtp det ville vært ulovlig. Men det var fælt å ligge der og tro det jeg gjorde. 

Men var nok en kombinasjon av narkose, smertestillende og en mistenksomhet jeg har fra før av om dagen.

Høres vondt ut, håper du er bedre i dag. ❤️ 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Fikk du hjelp med det var de som hjalp deg rundt på avdelingen der du var? Kanskje greit og opplyse om hvis du skulle trenge narkose igjen. 

Anonymkode: 4eec4...351

Vhanja skrev (17 minutter siden):

Høres vondt ut, håper du er bedre i dag. ❤️ 

Ja går bedre. :)

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk du hjelp med det var de som hjalp deg rundt på avdelingen der du var? Kanskje greit og opplyse om hvis du skulle trenge narkose igjen. 

Anonymkode: 4eec4...351

Jeg turte ikke si til dem at jeg skjønte hva de holdt på med. Vrangforestillingen handlet om noe de gjorde mot meg mtp smertelindring og jeg endte med å ligge med smerter framfor å avsløre at jeg skjønte hva de drev med, og i frykt for at de skulle tolke det til at jeg var en løyner. Var bare masse greier jeg ble sikker på og lå og gråt alene og var redd. 

Jeg vet ikke om jeg tørr å si det. Blir i så fall til legen hvis han skal ha visitt her. Jeg må ha narkose til høsten igjen allerede så. Men de vet at jeg kan få psykiske reaksjoner av narkosen. Jeg gråt jo i strie strømmer i går også. Bare de Vrangforestillingene har jeg ikke sagt til noen. De er jo gått over nå. Nesten da. Et par ting jeg er usikker på, men det går ikke på at de har gitt meg sukkerpiller istedet for smertelindrende, og jeg skjønner at det mest sannsynlig ikke stemmer i motsetning til i går. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...