Gå til innhold

Sluttet med snus/røyk før?

Glitter

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (På 5.7.2022 den 14.26):

Heihei. 

Noen som har sluttet med snus eller røyk før? Spesielt interessert i erfaring med å slutte med snus. For det er visstnok mer vanskelig har jeg hørt, men mtp å bli fysen er det vel likt. 

I alle fall har jeg i ettermiddag vært én uke uten snus med nikotin i. Men jeg bruker nikotinfri snus og har tenkt å gjøre det en stund. Tar en avhengighet av gangen. 

Men jeg merker jeg er så fysen hele tiden. Også er jeg nyoperert så jeg er tvunget til å være inaktiv. Ville nok ellers vært mye i bevegelse for å få tankene på andre ting enn mat, snop osv. 

Jeg har bare et helt lett nikotinsug, men matsuget er mye verre. 

Lurer på hvor lenge det varte for dere? Jeg har jo uansett perioder med matsug, men jeg håper det ikke vil vare i mange måneder for da blir det vanskelig å ikke legge masse på seg. 

Ikke hatt noe problem med gå opp i vekt av mat etter jeg sluttet med røyk og snus,  men jeg spiste bra med mat selv om jeg røyket og snuste før da...   Ja snusen var tungt og slutte med ja stemmer det  par første mnd var værst for,  men siden jeg har vært så godt inn røyket og snuset ,  men for de fleste er de 2 første ukene værst har jeg hørt...   i en del av tiden etter snusslutt la jeg drops eller tyggis under leppa for å prøve lure kroppen og holde ut suget...

Endret av Pils
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pils skrev (2 timer siden):

Ikke hatt noe problem med gå opp i vekt av mat etter jeg sluttet med røyk og snus,  men jeg spiste bra med mat selv om jeg røyket og snuste før da...   Ja snusen var tungt og slutte med ja stemmer det  par første mnd var værst for,  men siden jeg har vært så godt inn røyket og snuset ,  men for de fleste er de 2 første ukene værst har jeg hørt...   i en del av tiden etter snusslutt la jeg drops eller tyggis under leppa for å prøve lure kroppen og holde ut suget...

Jeg er en måned snusfri i dag og synes ennå det er tungt. Har spart over 300 snus da. Hehe. 

Håper suget snart blir mindre. Akkurat nå kjennes motivasjonen laber ut. Men begynner jeg blir det for livet ut for jeg skal aldri slutte på nytt. Så må jo ikke begynne igjen da! 😅 Det hjelper faktisk å tenke at jeg aldri igjen skal slutte. Hvis jeg tenker at jeg kan prøve en annen gang å slutte så sprekker jeg nok. Litt verre å sprekke denne ene sjansen jeg gir meg selv til å slutte. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg er en måned snusfri i dag og synes ennå det er tungt. Har spart over 300 snus da. Hehe. 

Håper suget snart blir mindre. Akkurat nå kjennes motivasjonen laber ut. Men begynner jeg blir det for livet ut for jeg skal aldri slutte på nytt. Så må jo ikke begynne igjen da! 😅 Det hjelper faktisk å tenke at jeg aldri igjen skal slutte. Hvis jeg tenker at jeg kan prøve en annen gang å slutte så sprekker jeg nok. Litt verre å sprekke denne ene sjansen jeg gir meg selv til å slutte. 

Hold ut en mnd til så har du spart 600 .  Og suget begynner som regel roe seg litt da...  men vil desverre forsette komme og gå innimellom da også, men vil gå raskere over da...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pils skrev (1 minutt siden):

Hold ut en mnd til så har du spart 600 .  Og suget begynner som regel roe seg litt da...  men vil desverre forsette komme og gå innimellom da også, men vil gå raskere over da...  

Ok. Håper det. 

Jeg er jo rusavhengig så burde jo skjønne dette. Men savner snus like mye som annet per nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...