Gå til innhold

Vondt i øyet igjen.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (12 timer siden):

Øyelegen vet ikke hvilke medisiner jeg går på,hvorfor er det viktig? 

Det gjelder en sjelden øyelidelse, akutt trangvinklet glaukom (en sjelden form innen grønn stær) som KAN bli ustabil når man går på særlig mange antipsykotiske medisiner. Akutt trangvinklet glaukom må ikke nå forveksles med den "vanlige" formen for glaukom (grønn stær) som kommer snikende og som knapt merkes. Akutt oppstår nettopp akutt fordi drenasjene som skal justere trykket i øyet akutt tetter seg til - av hva jeg husker.

Men dette kan du fint se bort ifra med din øyelidelse  så lenge det er en betennelsestilstand - det høres for øvrig vondt ut...

Men det er en fin hovedregel innen alle de ulike grenene innen medisin å innhente opplysninger om pasientens medisiner. Dette burde jo gått på automatikk i dag... Men f.eks. er det av interesse både for nevrolog å vite hvilke andre medisiner jeg går på, enten jeg nå skulle gå dit pga. epilepsi, MS, parkinsonisme eller migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eva Sofie skrev (4 timer siden):

Det gjelder en sjelden øyelidelse, akutt trangvinklet glaukom (en sjelden form innen grønn stær) som KAN bli ustabil når man går på særlig mange antipsykotiske medisiner. Akutt trangvinklet glaukom må ikke nå forveksles med den "vanlige" formen for glaukom (grønn stær) som kommer snikende og som knapt merkes. Akutt oppstår nettopp akutt fordi drenasjene som skal justere trykket i øyet akutt tetter seg til - av hva jeg husker.

Men dette kan du fint se bort ifra med din øyelidelse  så lenge det er en betennelsestilstand - det høres for øvrig vondt ut...

Men det er en fin hovedregel innen alle de ulike grenene innen medisin å innhente opplysninger om pasientens medisiner. Dette burde jo gått på automatikk i dag... Men f.eks. er det av interesse både for nevrolog å vite hvilke andre medisiner jeg går på, enten jeg nå skulle gå dit pga. epilepsi, MS, parkinsonisme eller migrene.

Ok. Takk for opplysningene, da skal jeg si hvilke medisiner jeg tar. Ja det har vært en del vondt men er ikke så gale nå, bare litt ømt. 

Ja det burde jo stått en plass hvilke medisiner vi går på så alle fikk den opplysningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Ok. Takk for opplysningene, da skal jeg si hvilke medisiner jeg tar. Ja det har vært en del vondt men er ikke så gale nå, bare litt ømt. 

Ja det burde jo stått en plass hvilke medisiner vi går på så alle fikk den opplysningen. 

Jeg mener at det jobbes med en løsning hvor helsepersonell skal få tilgang på pasientens legemiddelliste, men det tar tid i helse-Norge å få utviklet og testet ut løsninger i praksis. Helsenorge, som er operativt i store deler av Norge utenom Helse Midt, snakker jo ikke godt med den kommunale helsetjenesten, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...