Gå til innhold

Beste sparetips med og ikke bruke 1000-, hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Det er bare du selv som kan hjelpe deg med dette. 

Jeg har grei økonomi, men siden jeg har null kontroll på hva strømmen vil koste til vinteren ( Det er ikke strømstøtte for fritidsboliger ) , så har jeg satt inn noen tiltak som er slik

- Jeg skal ikke kjøpe meg et eneste klesplagg gjennom høsten og vinteren. Har mer enn nok klær. Ellers kutte alt jeg ikke må ha. Ingen reiser, utenom til hytta. 

- Jeg skal ikke spise middag på restaurant. Unntak er når venner spør. Vil ikke slutte å være sosial, tross alt.  Man får med seg masse mat hjem fra butikken til samme pris som et restaurantbesøk. 

Jeg går for billigprodukter på butikkene der det er å få tak i. Ekstra, firstprist og butikkens egen merkevare. Utrolig hva man sparer på dette. 

Nå er det stramt regime her. På grensa til gjerrig. 

Jeg vil ikke kalle det gjerrig, men fornuftig. :) Her har strømprisen vært høy (for oss, ikke for dere som bor sørpå) den siste lille uka så jeg har faktisk dusjet to ganger på jobben for å spare noen kroner. Blir jo ikke så mye for en dusj, men om det blir mange dusjer utover vinteren så blir det jo noen kroner tenker jeg. :) For ordens skyld - jeg gjør det utenfor arbeidstiden! ;) Har også begynt å sjekke hva strømprisen er om natten med tanke på lading av el-bilen og  justerer det litt om prisen er høy, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Det er bare du selv som kan hjelpe deg med dette. 

Jeg har grei økonomi, men siden jeg har null kontroll på hva strømmen vil koste til vinteren ( Det er ikke strømstøtte for fritidsboliger ) , så har jeg satt inn noen tiltak som er slik

- Jeg skal ikke kjøpe meg et eneste klesplagg gjennom høsten og vinteren. Har mer enn nok klær. Ellers kutte alt jeg ikke må ha. Ingen reiser, utenom til hytta. 

- Jeg skal ikke spise middag på restaurant. Unntak er når venner spør. Vil ikke slutte å være sosial, tross alt.  Man får med seg masse mat hjem fra butikken til samme pris som et restaurantbesøk. 

Jeg går for billigprodukter på butikkene der det er å få tak i. Ekstra, firstprist og butikkens egen merkevare. Utrolig hva man sparer på dette. 

Nå er det stramt regime her. På grensa til gjerrig. 

 

Det var lure tips og råd men jeg hadde synes det var pinlig å betale first price i kassen. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det var lure tips og råd men jeg hadde synes det var pinlig å betale first price i kassen. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

😂

 

Jeg kan tenke meg grunner til å velge andre produkter enn Firstprice, men at det skulle være pinlig å kjøpe er ikke blant dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 minutter siden):

😂

 

Jeg kan tenke meg grunner til å velge andre produkter enn Firstprice, men at det skulle være pinlig å kjøpe er ikke blant dem.

Hva er morsomt med det? Man vil jo ikke skape unødvendige blikk fra andre kunder med å skille seg ut i mengden med first price. Da tenker de andre i sitt hode noe sånn som ‘’der kommer hen der first pricen som er fattig’’… det er ingenting å le av Ekstra! 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er morsomt med det? Man vil jo ikke skape unødvendige blikk fra andre kunder med å skille seg ut i mengden med first price. Da tenker de andre i sitt hode noe sånn som ‘’der kommer hen der first pricen som er fattig’’… det er ingenting å le av Ekstra! 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Jeg er kanskje privilegert som har såpass god økonomi at jeg ikke bryr meg noe om hva andre tenker i forbindelse med hva jeg kjøper og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (3 minutter siden):

Jeg er kanskje privilegert som har såpass god økonomi at jeg ikke bryr meg noe om hva andre tenker i forbindelse med hva jeg kjøper og ikke.

Privilegert? 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Privilegert 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Les om igjen hva jeg skrev. Man er privilegert om man ikke har behøvd å føle seg fattig og derfor ikke bryr seg om hva andre tenker om ens økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er morsomt med det? Man vil jo ikke skape unødvendige blikk fra andre kunder med å skille seg ut i mengden med first price. Da tenker de andre i sitt hode noe sånn som ‘’der kommer hen der first pricen som er fattig’’… det er ingenting å le av Ekstra! 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Nå velger jeg å tro du troller.

Anonymkode: 2f82a...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nå velger jeg å tro du troller.

Anonymkode: 2f82a...873

Det er en moroklump her inne for tiden som lager masse tråder som kaaaan virker seriøse i utgangspunktet, men som kjapt viser seg å være bare tull ja. Som denne. :) Synd, for det er slike som ødelegger forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (32 minutter siden):

Det er en moroklump her inne for tiden som lager masse tråder som kaaaan virker seriøse i utgangspunktet, men som kjapt viser seg å være bare tull ja. Som denne. :) Synd, for det er slike som ødelegger forumet.

Nei lillemus det er ikke hyggelig at dere skriver troll fordi man lager en tråd og kommer med egne meninger som ikke dere kan identifisere dere med. Hvorfor blir jeg ikke inkludert i gruppa her? Jeg er like seriøs som med den desiliter tråden hvor dere mente det var trolling. Jeg føler meg skikkelig utenfor nå. Trodde dette forumet var et hyggelig felleskap der det var åpent for alle mennesker. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nå velger jeg å tro du troller.

Anonymkode: 2f82a...873

Ja jo jeg ser at den kommentaren der kanskje kunne bli oppfattet som det, men det var ikke ment sånn. Jeg ville bare understreke at det er vanskelig med first price. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei lillemus det er ikke hyggelig at dere skriver troll fordi man lager en tråd og kommer med egne meninger som ikke dere kan identifisere dere med. Hvorfor blir jeg ikke inkludert i gruppa her? Jeg er like seriøs som med den desiliter tråden hvor dere mente det var trolling. Jeg føler meg skikkelig utenfor nå. Trodde dette forumet var et hyggelig felleskap der det var åpent for alle mennesker. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Da bør du tenke litt over hvordan du svarer, for mange svar du gir i denne tråden virker svært umodne og hissige og det blir lett tolket som trolling. Hvis det ikke er trolling så beklager at jeg skrev det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (9 minutter siden):

Da bør du tenke litt over hvordan du svarer, for mange svar du gir i denne tråden virker svært umodne og hissige og det blir lett tolket som trolling. Hvis det ikke er trolling så beklager at jeg skrev det.

Ja fordi jeg er ikke i 50 åra så jeg har ikke den modenhet mange her har. Vi skal gå den samme veien alle sammen, den dagen jeg blir 50 år har jeg sikkert mer modenhet. Nå måtte jeg faktisk tørke ei tåre fordi jeg blir bare tatt for å være et troll. Jeg vet ikke hvordan skal skrive for så jeg kan være den jeg er, og bli godtatt her på doktoronline. (Som dere andre blir) … gi meg heller søtte respekt og kjærlighet som dere gir til andre. Jeg vil også være med i gruppa (selvom jeg er ei smule umoden) 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja fordi jeg er ikke i 50 åra så jeg har ikke den modenhet mange her har. Vi skal gå den samme veien alle sammen, den dagen jeg blir 50 år har jeg sikkert mer modenhet. Nå måtte jeg faktisk tørke ei tåre fordi jeg blir bare tatt for å være et troll. Jeg vet ikke hvordan skal skrive for så jeg kan være den jeg er, og bli godtatt her på doktoronline. (Som dere andre blir) … gi meg heller søtte respekt og kjærlighet som dere gir til andre. Jeg vil også være med i gruppa (selvom jeg er ei smule umoden) 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Da får du begynne å bruke nick da, så vi kan begynne å kjenne deg. 

Anonymkode: 4b46c...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Da får du begynne å bruke nick da, så vi kan begynne å kjenne deg. 

Anonymkode: 4b46c...32e

Du kan skriver jo som anonym ?

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du kan skriver jo som anonym ?

Anonymkode: 8f2be...0b8

Men hvordan forventet du at vi skulle skjønne at du er den samme som slet med dl? Og når du heller ikke sier noe som helst om omstendighetene rundt at du ikke klarer å styre penger så er det ikke noe rart vi trodde du trollet. Vi vet jo ikke hva du tenker. 

Om du hadde skrevet under nick hadde det vært lettere å skjønne hvem du er og hva du sliter med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 timer siden):

Men hvordan forventet du at vi skulle skjønne at du er den samme som slet med dl? Og når du heller ikke sier noe som helst om omstendighetene rundt at du ikke klarer å styre penger så er det ikke noe rart vi trodde du trollet. Vi vet jo ikke hva du tenker. 

Om du hadde skrevet under nick hadde det vært lettere å skjønne hvem du er og hva du sliter med. 

Jammen det føles veldig skummelt for da kan jeg ikke skrive om hva som helst. Også følger trådene etter meg. Jeg sliter med litt forskjellig. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...