Gå til innhold

Beste sparetips med og ikke bruke 1000-, hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg bruker mye på å spise ute også bruker jeg mye på hudpleie produkter. Dette er ikke noe jeg ‘’trenger’’ Om du tar bort første eks. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Du får vurdere hvordan du kan kutte ned på disse tingene.  Hudpleie produkter har veldig forskjellig pris så det går an å lete etter billigere alternativer. Å spise ute kan man kutte ned på uten å slutte helt.  Det er viktig å la være og overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Lillemus skrev (På 14.9.2022 den 6.48):

Vi har ikke strøm på hytta så der har vi heldigvis ingen ekstra utgifter. :) Men ja, det er kaldt og tar tid å få det varmt når det ikke har vært fyrt på lenge selv om ovnen er god og hytta er liten.

Vi har vært på hytta siden tirsdag og fortsatt ikke skrudd opp varmen. Sola varmer opp hytta på dagen, men det blir litt kjølig på kvelden. 3 kvelder ble det nødvendig å fyre i peisen. Samboeren dro hjem i dag og nå skal jeg ha ei uke helt alene her. 

Nå sitter jeg i halvmørket under ullpleddet med tente stearinlys. Her skal det spares strøm ja :)😂 Litt koselig også, men føles bittelitt skummelt at det ikke er folk på de andre hyttene rundt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (26 minutter siden):

Vi har vært på hytta siden tirsdag og fortsatt ikke skrudd opp varmen. Sola varmer opp hytta på dagen, men det blir litt kjølig på kvelden. 3 kvelder ble det nødvendig å fyre i peisen. Samboeren dro hjem i dag og nå skal jeg ha ei uke helt alene her. 

Nå sitter jeg i halvmørket under ullpleddet med tente stearinlys. Her skal det spares strøm ja :)😂 Litt koselig også, men føles bittelitt skummelt at det ikke er folk på de andre hyttene rundt her. 

En hel uke alene? Oj. Nå ligger vel hytta deres adskillig mer sentralt til enn vår såvidt jeg har skjønt. :) En romjul gikk vi innover til. hytta på ski i et fryktelig vær, det var ren galskap å dra innover med den værmeldingen og på den mørkeste tiden av året! Vi var på hytta over nyttårshelgen og heldigvis løyet vinden da vi gikk tilbake til bilen igjen, 13 km på alt for hardt skiføre. Tror aldri jeg har vært så glad for å se bilen igjen! Det var ingen andre som var der inne selvfølgelig og det var egentlig ikke noe stas synes jeg, om noe hadde skjedd så var det jo ingen i nærheten som kunne hjelpe oss, da hadde vi vært prisgitt Røde Kors. Så akkurat det der kommer jeg ikke til å gjøre igjen. Kan godt gå innover på ski, men ikke på den tiden av vinteren når det ikke er noen andre på hyttene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (11 minutter siden):

En hel uke alene? Oj. Nå ligger vel hytta deres adskillig mer sentralt til enn vår såvidt jeg har skjønt. :) En romjul gikk vi innover til. hytta på ski i et fryktelig vær, det var ren galskap å dra innover med den værmeldingen og på den mørkeste tiden av året! Vi var på hytta over nyttårshelgen og heldigvis løyet vinden da vi gikk tilbake til bilen igjen, 13 km på alt for hardt skiføre. Tror aldri jeg har vært så glad for å se bilen igjen! Det var ingen andre som var der inne selvfølgelig og det var egentlig ikke noe stas synes jeg, om noe hadde skjedd så var det jo ingen i nærheten som kunne hjelpe oss, da hadde vi vært prisgitt Røde Kors. Så akkurat det der kommer jeg ikke til å gjøre igjen. Kan godt gå innover på ski, men ikke på den tiden av vinteren når det ikke er noen andre på hyttene der.

Slik jeg forstår det av beskrivelsen din, så ligger den nok litt mer sentralt ja. Godt det gikk bra med dere :)

Hytta ligger på nesten 1000 meter og det er noen få andre hytter her, men ser ingen som er på de nå. Jeg har ikke bil her nå, men det er bilvei frem til hytta og jeg har mobiltelefon hvis noe skulle skje. 

Grunnen til at jeg er her alene , er at jeg ble sykmeldt ut neste uke pga en en operasjon og jeg synes det er mye koseligere å være sykmeldt i fjellheimen mens fjellet eksploderer i farger enn å være hjemme i byen. Nå er det noen dager siden operasjonen, så anser det som trygt nå. Jeg fikk lov av legen til å gå rolige turer, men får ikke trene på en stund, så da passer deg jo fint å være her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (På 15.9.2022 den 12.42):

Har noen spørsmål før jeg kan svare på dette.

- Hvor mye har du til disp etter at faste utgifter (dvs utgifter til bolig, transport, nettleie, strøm, div abonnementer, kommunale avgifter etc) er betalt?

- Har du satt opp noen fast sparing, dvs noe som trekkes hver måned?

- Har du gjeld?

- Har du barn, og hvor gamle evt er de?

- Bor du alene eller i enkeltpersonshushold?

Nei til gjeld. Jeg sløser bare veldig mye… har ikke oversikt for hva som skal til hva men jeg betaler faste utgifter . 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei til gjeld. Jeg sløser bare veldig mye… har ikke oversikt for hva som skal til hva men jeg betaler faste utgifter . 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Kan du ikke lage deg et budsjett ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 11.26):

Kan noen hjelpe meg her? Jeg elsker og bruke penger på masse unødvendig ting.. som å spise ute, for og nevne noe. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Last ned appen lommebudget. Den er bra. Da ser du hva du har å bruke når de faste utgiftene er betalt. Da vet du hvor mye penger du kan bruke på unødvendige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei til gjeld. Jeg sløser bare veldig mye… har ikke oversikt for hva som skal til hva men jeg betaler faste utgifter . 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Hva med de andre spørsmålene mine? Om du har råd er det jo ditt valg, men om det rammer deg å sløse blir det noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (På 15.9.2022 den 12.42):

Har noen spørsmål før jeg kan svare på dette.

- Hvor mye har du til disp etter at faste utgifter (dvs utgifter til bolig, transport, nettleie, strøm, div abonnementer, kommunale avgifter etc) er betalt?

- Har du satt opp noen fast sparing, dvs noe som trekkes hver måned?

- Har du gjeld?

- Har du barn, og hvor gamle evt er de?

- Bor du alene eller i enkeltpersonshushold?

Jeg har ikke satt opp noe til sparing men jeg skal begynne denne måneden. Før var jeg flink til å spare men grå regnet på det og fant ut jeg har sløst 150.000 på 1,5 år..

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke satt opp noe til sparing men jeg skal begynne denne måneden. Før var jeg flink til å spare men grå regnet på det og fant ut jeg har sløst 150.000 på 1,5 år..

Anonymkode: 8f2be...0b8

Om du har 500.000 til disp går jo det fint det, vel og merke om du ønsker det sånn, syns det er verd det og det gir deg glede. Dersom du egentlig ikke har råd eller har andre ting du heller vil bruke pengene på er det noe annet. 

Selv ønsker jeg ikke at pengene mine bare skal renne mellom fingrene selv om økonomien min ikke er stram. Jeg har dessuten et ønske om å opprettholde kjøpekraft etter at jeg blir pensjonist, så jeg har satt opp en langsiktig, fast månedlig sparing i fond. Denne rører jeg aldri, og den har blitt ganske stor etter hvert.

I tillegg har jeg to sparekontoer. Den ene har månedlige overføringer på lønningsdag, tilsvarende mine faste utgifter (boliglån, fellesutgift til sameiet, kommunale avgifter, strøm, internett, div abonnent, forsikringer, transport/ drivstoff etc) gjennom året. For å vite hvor mye jeg må sette av har jeg satt opp en oversikt over faste utgifter i et kalenderår, og periodisert disse. Jeg trekker feks 1/3 del pr mnd på fakturaer som kommer kvartalvis, 1/6 av de som kommer hvert halvår, og månedlig på de som kommer hver mnd. Alle regninger trekkes fra denne. 

Den andre overfører jeg til dersom jeg har mye penger på brukskontoen, og disse midlene bruker jeg typisk når hvitevarer ryker, til mindre oppgraderinger i hjemmet, når Jr trenger litt ekstra hjelp, eller når bilen må på verksted etc. Her står det mellom 50 og100.000  til enhver tid.  Jeg har også en sparekonto på 100.000+ som så og si aldri blir rørt, den er mer sånn "i tilfelle Anton".

I fjor opprettet jeg i tillegg en egen reisesparing via det som heter "småsparing" i banken min. Dette innebærer at det trekkes 10 kroner hver gang jeg bruker kort/vipps, og på ett år har denne vokst til 19.000 kroner! Jeg merker ikke de 10 kronene i hverdagen, men kommer til å merke 19.000 ekstra når jeg skal på reise :)

For min del funker dette godt, og gjør at jeg ikke har mer til disp på brukskontoen enn det jeg har lyst til å bruke. Når denne nærmer seg tom sier (og tenker) jeg at jeg er blakk, og da kan jeg jo ikke gjøre eller kjøpe det-og-det, selv om jeg i realiteten ikke er blakk. Lettlurt på egen vegne der altså, men det funker :) 

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kayia skrev (22 timer siden):

Om du har 500.000 til disp går jo det fint det, vel og merke om du ønsker det sånn, syns det er verd det og det gir deg glede. Dersom du egentlig ikke har råd eller har andre ting du heller vil bruke pengene på er det noe annet. 

Selv ønsker jeg ikke at pengene mine bare skal renne mellom fingrene selv om økonomien min ikke er stram. Jeg har dessuten et ønske om å opprettholde kjøpekraft etter at jeg blir pensjonist, så jeg har satt opp en langsiktig, fast månedlig sparing i fond. Denne rører jeg aldri, og den har blitt ganske stor etter hvert.

I tillegg har jeg to sparekontoer. Den ene har månedlige overføringer på lønningsdag, tilsvarende mine faste utgifter (boliglån, fellesutgift til sameiet, kommunale avgifter, strøm, internett, div abonnent, forsikringer, transport/ drivstoff etc) gjennom året. For å vite hvor mye jeg må sette av har jeg satt opp en oversikt over faste utgifter i et kalenderår, og periodisert disse. Jeg trekker feks 1/3 del pr mnd på fakturaer som kommer kvartalvis, 1/6 av de som kommer hvert halvår, og månedlig på de som kommer hver mnd. Alle regninger trekkes fra denne. 

Den andre overfører jeg til dersom jeg har mye penger på brukskontoen, og disse midlene bruker jeg typisk når hvitevarer ryker, til mindre oppgraderinger i hjemmet, når Jr trenger litt ekstra hjelp, eller når bilen må på verksted etc. Her står det mellom 50 og100.000  til enhver tid.  Jeg har også en sparekonto på 100.000+ som så og si aldri blir rørt, den er mer sånn "i tilfelle Anton".

I fjor opprettet jeg i tillegg en egen reisesparing via det som heter "småsparing" i banken min. Dette innebærer at det trekkes 10 kroner hver gang jeg bruker kort/vipps, og på ett år har denne vokst til 19.000 kroner! Jeg merker ikke de 10 kronene i hverdagen, men kommer til å merke 19.000 ekstra når jeg skal på reise :)

For min del funker dette godt, og gjør at jeg ikke har mer til disp på brukskontoen enn det jeg har lyst til å bruke. Når denne nærmer seg tom sier (og tenker) jeg at jeg er blakk, og da kan jeg jo ikke gjøre eller kjøpe det-og-det, selv om jeg i realiteten ikke er blakk. Lettlurt på egen vegne der altså, men det funker :) 

 

Det er vel ikke særlig lønnsomt med fond for tiden? Ettersom jeg har skjønt, sannsynligvis ikke de nærmeste årene heller. 

Jeg har spekulert litt jeg også iom at jeg har mulighet til å sette av ganske mye penger i årene fremover, men jeg tør ikke å spare i fond slik situasjonen er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (22 timer siden):

Om du har 500.000 til disp går jo det fint det, vel og merke om du ønsker det sånn, syns det er verd det og det gir deg glede. Dersom du egentlig ikke har råd eller har andre ting du heller vil bruke pengene på er det noe annet. 

Selv ønsker jeg ikke at pengene mine bare skal renne mellom fingrene selv om økonomien min ikke er stram. Jeg har dessuten et ønske om å opprettholde kjøpekraft etter at jeg blir pensjonist, så jeg har satt opp en langsiktig, fast månedlig sparing i fond. Denne rører jeg aldri, og den har blitt ganske stor etter hvert.

I tillegg har jeg to sparekontoer. Den ene har månedlige overføringer på lønningsdag, tilsvarende mine faste utgifter (boliglån, fellesutgift til sameiet, kommunale avgifter, strøm, internett, div abonnent, forsikringer, transport/ drivstoff etc) gjennom året. For å vite hvor mye jeg må sette av har jeg satt opp en oversikt over faste utgifter i et kalenderår, og periodisert disse. Jeg trekker feks 1/3 del pr mnd på fakturaer som kommer kvartalvis, 1/6 av de som kommer hvert halvår, og månedlig på de som kommer hver mnd. Alle regninger trekkes fra denne. 

Den andre overfører jeg til dersom jeg har mye penger på brukskontoen, og disse midlene bruker jeg typisk når hvitevarer ryker, til mindre oppgraderinger i hjemmet, når Jr trenger litt ekstra hjelp, eller når bilen må på verksted etc. Her står det mellom 50 og100.000  til enhver tid.  Jeg har også en sparekonto på 100.000+ som så og si aldri blir rørt, den er mer sånn "i tilfelle Anton".

I fjor opprettet jeg i tillegg en egen reisesparing via det som heter "småsparing" i banken min. Dette innebærer at det trekkes 10 kroner hver gang jeg bruker kort/vipps, og på ett år har denne vokst til 19.000 kroner! Jeg merker ikke de 10 kronene i hverdagen, men kommer til å merke 19.000 ekstra når jeg skal på reise :)

For min del funker dette godt, og gjør at jeg ikke har mer til disp på brukskontoen enn det jeg har lyst til å bruke. Når denne nærmer seg tom sier (og tenker) jeg at jeg er blakk, og da kan jeg jo ikke gjøre eller kjøpe det-og-det, selv om jeg i realiteten ikke er blakk. Lettlurt på egen vegne der altså, men det funker :) 

 

Jeg har jo ikke 500.000 til disposisjon. Hvor får du det fra? Jeg bruker lønn også får av av og til også litt fra foreldre når jeg spør, det begynner og kjennes litt flaut. For da vet jeg at jeg har brukt altfor mye av egne penger på tull. Jeg har grei økonomi til å klare meg selv. Men jeg er dårlig til å spare. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (6 minutter siden):

Det er vel ikke særlig lønnsomt med fond for tiden? Ettersom jeg har skjønt, sannsynligvis ikke de nærmeste årene heller. 

Jeg har spekulert litt jeg også iom at jeg har mulighet til å sette av ganske mye penger i årene fremover, men jeg tør ikke å spare i fond slik situasjonen er nå. 

Nei akkurat nå er det dårlige tider for baktusbror, men samtidig er det å kjøpe fondsandeler når verdien er lav det mest lønnsomme. Jeg har ikke frosset min sparing, selv om jeg vurderte det før sommeren.

Jeg har spart i mange år, og har hatt ca 55-60 % avkastning på investeringene. Det siste trekvart året er denne redusert, men fremdeles ca 35-40 %. Det er nok ikke noe annet enn å kjøpe enda en bolig som kunne gitt meg den samme gode avkastningen.

Jeg kommer til å spare i fond fremdeles, skal som sagt ikke røre pengene på nesten 20 år ennå. Jeg har vent meg til at det svinger, og har allerede sovet godt gjennom to finanskriser. Penger på sparekonto er iallefall ikke et alternativ, der har jo avkastningen vært negativ de siste fem-seks årene.

Jeg har en liten aksjeportefølje også, og det meste ble kjøpt på samme tidspunkt som jeg begynte å spare i fond. Med unntak av ett selskap er ikke avkastningen jeg selv har greid å bygge like høy som det fondsforvalterne har greid i fondene mine.

Hvordan har du/ dere valgt å spare? Åpen for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 11.26):

Kan noen hjelpe meg her? Jeg elsker og bruke penger på masse unødvendig ting.. som å spise ute, for og nevne noe. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

 

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 11.51):

Sett opp et budsjett slik at du har oversikt over hvor mye du har igjen hver måned som du kan kose deg med. Legg gjerne av litt penger til sparing hver måned også. 

Når da alt av utgifter er betalt, du har penger til mat og andre nødvendige ting og du har satt av litt til sparing, så kan du bruke det som er igen til å kose deg med å f.eks spise ute.

Anonymkode: 2461c...408

Fikk du sett på det første svaret du fikk?

Anonymkode: 2461c...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Fikk du sett på det første svaret du fikk?

Anonymkode: 2461c...408

Ja jeg lester på det nok en gang nå. Hadde ikke trodd denne tråden skulle leve. Det kom mange svar men ditt var kanskje det viktigste. Hater å betale regninger, kjedeligste som finnes. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har jo ikke 500.000 til disposisjon. Hvor får du det fra? Jeg bruker lønn også får av av og til også litt fra foreldre når jeg spør, det begynner og kjennes litt flaut. For da vet jeg at jeg har brukt altfor mye av egne penger på tull. Jeg har grei økonomi til å klare meg selv. Men jeg er dårlig til å spare. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Jeg har slettes ikke antatt at du har 500.000, jeg sier at DERSOM du har 500 så har du råd om du vil, mens dersom du IKKE har råd er det værre.

Jeg prøvde å spørre deg om hva du har til disposisjon noen ganger, men du svarte ikke, så derfor skrev jeg DERSOM sånn-og-sånn (for å kunne resonnere). 

Fikk du noe ut av rådene både andre og jeg har gitt ellers i tråden?

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 minutter siden):

Jeg har slettes ikke antatt at du har 500.000, jeg sier at DERSOM du har 500 så har du råd om du vil, mens dersom du IKKE har råd er det værre.

Jeg prøvde å spørre deg om hva du har til disposisjon noen ganger, men du svarte ikke, så derfor skrev jeg DERSOM sånn-og-sånn (for å kunne resonnere). 

Fikk du noe ut av rådene både andre og jeg har gitt ellers i tråden?

 

Du er jo super flink til å spare og tenke fremover 20 år i tid… osv. jeg tenker aldri lenger enn til neste måned. Jeg klarer ikke å tenke lenger enn det. Tenkte kanskje jeg skulle bli ferdig med julegavene denne mnd eller neste siden jeg har en bonus. Men vi får se, kjenner jeg meg selv er jeg sikkert tom også denne mnd. Jeg har ca 25.000 etter skatt. Betaler på forsikringer strøm bensin bil mat klær og ting jeg vil ha. Når mnd er slutt har jeg ca 5000 igjen og da har jeg panikk. Jeg har aldri vært i 0 enda men det er vel bare snakk om tid. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (34 minutter siden):

Det er vel ikke særlig lønnsomt med fond for tiden? Ettersom jeg har skjønt, sannsynligvis ikke de nærmeste årene heller. 

Jeg har spekulert litt jeg også iom at jeg har mulighet til å sette av ganske mye penger i årene fremover, men jeg tør ikke å spare i fond slik situasjonen er nå. 

Forutsatt langsiktighet er det jo nettopp nå man skal kjøpe fond! I stedet for å redusere burde man (dersom man har penger til overs) øke sparingen. 
 

Rart at aksjer er den eneste varen det kjøpes mindre av når det er salg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du er jo super flink til å spare og tenke fremover 20 år i tid… osv. jeg tenker aldri lenger enn til neste måned. Jeg klarer ikke å tenke lenger enn det. Tenkte kanskje jeg skulle bli ferdig med julegavene denne mnd eller neste siden jeg har en bonus. Men vi får se, kjenner jeg meg selv er jeg sikkert tom også denne mnd. Jeg har ca 25.000 etter skatt. Betaler på forsikringer strøm bensin bil mat klær og ting jeg vil ha. Når mnd er slutt har jeg ca 5000 igjen og da har jeg panikk. Jeg har aldri vært i 0 enda men det er vel bare snakk om tid. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Dersom du avtaler at penger til faste utgifter og til sparing skal overføres fra brukskonto på lønningsdagen trenger du ikke tenke. Da gjør banken dette for deg.

Les det lange innlegget mitt pånytt og se om du kan gjøre noe lignende. Jeg har spart i 20 år og skal la fond stå 20 år til, men jeg har jo også startet på 0,- på et tidspunkt. Å starte i dag er bedre enn å starte i morgen - eller aldri.  

Om jeg forstår deg rett har du 5000 igjen på konto på lønningsdag. Dersom dette stemmer har du jo en god mulighet til å opprette sparing. Eller har jeg misforstått? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kayia skrev (2 minutter siden):

Nei akkurat nå er det dårlige tider for baktusbror, men samtidig er det å kjøpe fondsandeler når verdien er lav det mest lønnsomme. Jeg har ikke frosset min sparing, selv om jeg vurderte det før sommeren.

Jeg har spart i mange år, og har hatt ca 55-60 % avkastning på investeringene. Det siste trekvart året er denne redusert, men fremdeles ca 35-40 %. Det er nok ikke noe annet enn å kjøpe enda en bolig som kunne gitt meg den samme gode avkastningen.

Jeg kommer til å spare i fond fremdeles, skal som sagt ikke røre pengene på nesten 20 år ennå. Jeg har vent meg til at det svinger, og har allerede sovet godt gjennom to finanskriser. Penger på sparekonto er iallefall ikke et alternativ, der har jo avkastningen vært negativ de siste fem-seks årene.

Jeg har en liten aksjeportefølje også, og det meste ble kjøpt på samme tidspunkt som jeg begynte å spare i fond. Med unntak av ett selskap er ikke avkastningen jeg selv har greid å bygge like høy som det fondsforvalterne har greid i fondene mine.

Hvordan har du/ dere valgt å spare? Åpen for innspill :)

Samboeren og jeg har stort sett adskilt økonomi. Vi traff jo hverandre i godt voksen alder og har særkullsbarn, så vi kan naturlig nok ikke ha felles økonomi. Han har fond som gikk bra, men som nå har minket litt. Jeg har bare sparekonto. Jeg har ikke huslån og samboeren er straks ferdig med huslånet sitt. 

Noe felles økonomi har vi likevel iom at  vi kjøpte hytte sammen . Jeg eier litt mer av hytta enn han gjør. Den ble dyrere enn vi planla. Vi hadde ikke tenkt å ha lån på hytta, men så fant vi drømmehytta og havnet i en heftig budrunde og endte opp med en pris på 5, 3 mill. Dermed har vi et felles hyttelån på 700.000 som nå har minket litt. Vi har også felles matkonto som vi setter av 3000 hver på i måneden. 6000 kr til mat pleier stort sett å holde hvis det ikke er noe spesielt. 

Iom at vi også bygde terasse på hytta og byttet ut noen møbler, gikk dette ut over sparekontoen min. Men nå har den snart kommet opp i 100.000 igjen. 

Så hvis jeg kun tenker min økonomi, så har jeg lån på litt i underkant av 350.000 og 100.000 på vanlig sparekonto. Men fra nå av har jeg tenkt å spare mye i årene fremover  Jeg har gode muligheter til det, men som du skjønner har jeg bare vanlig sparekonto foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...