Gå til innhold

Beste sparetips med og ikke bruke 1000-, hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er morsomt med det? Man vil jo ikke skape unødvendige blikk fra andre kunder med å skille seg ut i mengden med first price. Da tenker de andre i sitt hode noe sånn som ‘’der kommer hen der first pricen som er fattig’’… det er ingenting å le av Ekstra! 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Jeg b8r i stor by og ingen som kjenner meg. Hadde ikke brydd meg uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Ekstra skrev (10 timer siden):

😂

 

Jeg kan tenke meg grunner til å velge andre produkter enn Firstprice, men at det skulle være pinlig å kjøpe er ikke blant dem.

Jeg kjøper ikke firstprice hvitost. Den ef ikke god. Men ekstra hvitost smaker helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (11 timer siden):

Jeg vil ikke kalle det gjerrig, men fornuftig. :) Her har strømprisen vært høy (for oss, ikke for dere som bor sørpå) den siste lille uka så jeg har faktisk dusjet to ganger på jobben for å spare noen kroner. Blir jo ikke så mye for en dusj, men om det blir mange dusjer utover vinteren så blir det jo noen kroner tenker jeg. :) For ordens skyld - jeg gjør det utenfor arbeidstiden! ;) Har også begynt å sjekke hva strømprisen er om natten med tanke på lading av el-bilen og  justerer det litt om prisen er høy, 

Vi har varmtvann og fyring i husleia og vi som bare er 2 stk bruker ikke mye strøm hjemme.  Strømutgiftene hjemme er ikke høye.  Har likevel vent meg til å slå av vannet når jeg såper meg inn og dusjer kort tid. 

Strømutgiftene på hytta er større. Gulvvarmen står på 12, selv om vi ikke er der. Renseanlegget som gpr en gang i uka, trekker også strøm.  Det var kaldt da vi kom i dag, men peisen varmet raskt opp hele hytta, så vi har ikke satt opp varmen enda. Ble nesten for varmt her en periode.  I morgen skal det bli sol og da pleier det å bli varmt i hytta pga av store vinduer. Men er spent på vinteren ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jammen det føles veldig skummelt for da kan jeg ikke skrive om hva som helst. Også følger trådene etter meg. Jeg sliter med litt forskjellig. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Da må du enten bli flinkere til å ta med relevant bakgrunnsinformasjon i det første innlegget i tråden så det ikke misforståes så lett eller så må du bare godta at blir tatt for å trolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (5 timer siden):

Vi har varmtvann og fyring i husleia og vi som bare er 2 stk bruker ikke mye strøm hjemme.  Strømutgiftene hjemme er ikke høye.  Har likevel vent meg til å slå av vannet når jeg såper meg inn og dusjer kort tid. 

Strømutgiftene på hytta er større. Gulvvarmen står på 12, selv om vi ikke er der. Renseanlegget som gpr en gang i uka, trekker også strøm.  Det var kaldt da vi kom i dag, men peisen varmet raskt opp hele hytta, så vi har ikke satt opp varmen enda. Ble nesten for varmt her en periode.  I morgen skal det bli sol og da pleier det å bli varmt i hytta pga av store vinduer. Men er spent på vinteren ja. 

Vi har ikke strøm på hytta så der har vi heldigvis ingen ekstra utgifter. :) Men ja, det er kaldt og tar tid å få det varmt når det ikke har vært fyrt på lenge selv om ovnen er god og hytta er liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (7 timer siden):

Jeg b8r i stor by og ingen som kjenner meg. Hadde ikke brydd meg uansett. 

Men jeg synes tipsene dine var veldig gode. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (48 minutter siden):

Da må du enten bli flinkere til å ta med relevant bakgrunnsinformasjon i det første innlegget i tråden så det ikke misforståes så lett eller så må du bare godta at blir tatt for å trolle.

Da må jeg bli flinkere til det. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2022 den 13.59):

Hva er morsomt med det? Man vil jo ikke skape unødvendige blikk fra andre kunder med å skille seg ut i mengden med first price. Da tenker de andre i sitt hode noe sånn som ‘’der kommer hen der first pricen som er fattig’’… det er ingenting å le av Ekstra! 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Jeg er midt i sekstiårene og har kjøpt mat i butikken i snart femti år.  Jeg har bodd på små steder og vet at noen legger merke til hva andre spiser, men stort sett har jeg bodd i storbyer og tror ikke jeg noen sinne har tenkt at andre vil legge merke til merket på varene jeg kjøper.  At fremmede mennesker bryr seg om jeg kjøper First Price dopapir eller Lambi er bare helt absurd.  

First Price har ingenting med fattig eller rik å gjøre.  Det er et billig alternativ.  Andre kunder i en butikk kjenner ikke til deg og har ingen interesse av hva du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2022 den 13.59):

Hva er morsomt med det? Man vil jo ikke skape unødvendige blikk fra andre kunder med å skille seg ut i mengden med first price. Da tenker de andre i sitt hode noe sånn som ‘’der kommer hen der first pricen som er fattig’’… det er ingenting å le av Ekstra! 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Du skiller deg ikke ut i mengden ved å kjøpe first price-produkter. Jeg kjøper veldig ofte produkter fra datodisken da disse er godt nedsatte i pris - mener du jeg burde skamme meg over det? Kan knapt huske sist mannen eller jeg kjøpte kjøtt- eller fiskeprodukter til full pris og det har vi spart høye summer på! Laks, kylling, kjøttdeig (både svin og okse), fiskekaker, fiskekarbonader, koteletter, pølser... Jeg kjøpte en pakke karbonader fra Meråkerkjøtt til fullpris forleden for jeg fikk så innmari lyst på karbonadesmørbrød, ut over det må det være flere år siden jeg har kjøpt noe slikt til fullpris. Pakker om til porsjonspakker og legger i fryseren når jeg kommer hjem og da holder det lenge selv om det er nesten utgått på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke noe om din situasjon eller alder.  Er du ung og bor alene?  Aleneboers husholdning er dyrest.  Hvorfor vil du spare penger?  Er det fordi du ikke har penger, eller at du vil bli mer økonomisk?  Er det å gå ut og spise en del av ditt sosiale liv?  Hvis du bruker penger på unødvendige ting så må du gå igjennom med deg selv, hvorfor du gjør det?  Hvilken behov får du dekket?  Hva er det du kaller unødvendige ting?  Kjøper du mye klær, f.eks. som du ikke bruker noe særlig?  Kjøper du mye til hjemmet som du blir fort lei av og havner i søpla?

Noen ganger i løpet av livet må man stoppe opp og tenke på hva gir glede og hva trenger jeg.  Det er også viktig å passe seg for og ikke tenke for mye på hva andre mener jeg trenger eller gir meg glede.  Det er det bare jeg selv som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke noe om din situasjon eller alder.  Er du ung og bor alene?  Aleneboers husholdning er dyrest.  Hvorfor vil du spare penger?  Er det fordi du ikke har penger, eller at du vil bli mer økonomisk?  Er det å gå ut og spise en del av ditt sosiale liv?  Hvis du bruker penger på unødvendige ting så må du gå igjennom med deg selv, hvorfor du gjør det?  Hvilken behov får du dekket?  Hva er det du kaller unødvendige ting?  Kjøper du mye klær, f.eks. som du ikke bruker noe særlig?  Kjøper du mye til hjemmet som du blir fort lei av og havner i søpla?

Noen ganger i løpet av livet må man stoppe opp og tenke på hva gir glede og hva trenger jeg.  Det er også viktig å passe seg for og ikke tenke for mye på hva andre mener jeg trenger eller gir meg glede.  Det er det bare jeg selv som vet.

Jeg bruker mye på å spise ute også bruker jeg mye på hudpleie produkter. Dette er ikke noe jeg ‘’trenger’’ Om du tar bort første eks. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 timer siden):

Du skiller deg ikke ut i mengden ved å kjøpe first price-produkter. Jeg kjøper veldig ofte produkter fra datodisken da disse er godt nedsatte i pris - mener du jeg burde skamme meg over det? Kan knapt huske sist mannen eller jeg kjøpte kjøtt- eller fiskeprodukter til full pris og det har vi spart høye summer på! Laks, kylling, kjøttdeig (både svin og okse), fiskekaker, fiskekarbonader, koteletter, pølser... Jeg kjøpte en pakke karbonader fra Meråkerkjøtt til fullpris forleden for jeg fikk så innmari lyst på karbonadesmørbrød, ut over det må det være flere år siden jeg har kjøpt noe slikt til fullpris. Pakker om til porsjonspakker og legger i fryseren når jeg kommer hjem og da holder det lenge selv om det er nesten utgått på dato.

Visste ikke at det fantes halv pris disk. Nei jeg ser ikke på deg på rar måte for det. Kjøpte du en kråkekjøtt? Aldri hørt om den type kjøpt før. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Visste ikke at det fantes halv pris disk. Nei jeg ser ikke på deg på rar måte for det. Kjøpte du en kråkekjøtt? Aldri hørt om den type kjøpt før. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Kråkekjøtt????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja du skrev jo det? 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Nei. Nå tror jeg du må lese en gang til. :) Jeg antar det er merkevaren Meråkerkjøtt du har lest feil. De lager kjempegode karbonader. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Nei. Nå tror jeg du må lese en gang til. :) Jeg antar det er merkevaren Meråkerkjøtt du har lest feil. De lager kjempegode karbonader. :) 

Å ja ja… hihi😂 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker mye på å spise ute også bruker jeg mye på hudpleie produkter. Dette er ikke noe jeg ‘’trenger’’ Om du tar bort første eks. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Finansierer du dette med forbrukslån/kredittkort?

Anonymkode: 2f82a...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Finansierer du dette med forbrukslån/kredittkort?

Anonymkode: 2f82a...873

Nei ? 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 11.26):

Kan noen hjelpe meg her? Jeg elsker og bruke penger på masse unødvendig ting.. som å spise ute, for og nevne noe. 

Anonymkode: 8f2be...0b8

Har noen spørsmål før jeg kan svare på dette.

- Hvor mye har du til disp etter at faste utgifter (dvs utgifter til bolig, transport, nettleie, strøm, div abonnementer, kommunale avgifter etc) er betalt?

- Har du satt opp noen fast sparing, dvs noe som trekkes hver måned?

- Har du gjeld?

- Har du barn, og hvor gamle evt er de?

- Bor du alene eller i enkeltpersonshushold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...