Gå til innhold

Melk i Isbitpose? Tips trengs!


Maur

Anbefalte innlegg

Det foresvever meg å være kjekt å fryse ned porsjonspakker med morsmelk til grøten i sånne isbitposer som flere av dere har nevnt. Men hvordan gjør dere det? Kan man fylle på posen flere ganger (helle nypumpet melk oppi en pose som har vært fryst men ikke har blitt full)? La oss si jeg pumper ut 100ml (det kommer sjelden mer), og tømmer dette på en pose. Det kommer sjelden mer i slengen hos meg, derfor må jeg evt fryse ned dette, for så å fylle på 100 ml til f.eks neste dag. Går dette an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går fint an å gjøre det slik ja.Bruk heller isbitkapsler,som lager isterninger,for å unngå at den tynne plasten kommer oppi melka,når du skal ta det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt helle mer melk oppi samme pose eller flaske, hvis melka er avkjølt før du heller den over.

Så er det rett i fryseren med det igjen.

Jeg har brukt isbitposer, og har god erfaring med dette. Jeg har aldri hatt noe problem med at plasten kommer oppi melka.

Du får da vel ikke plast i drinken heller hvis du bruker isbiter fra pose?

Å fryse ned melka på denne måten er lurt når du skal introdusere grøt. Da kan du øke antall terninger gradvis, og du slipper å pumpe hver gang barnet skal ha grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...