AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 Skrevet 25. september 2022 Jeg tar i mot alle råd, om noen har noen lindrende ord til meg. Jeg er veldig fortvilet…! Anonymkode: 7fa78...9a1 0 Siter
emilie321 Skrevet 25. september 2022 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tar i mot alle råd, om noen har noen lindrende ord til meg. Jeg er veldig fortvilet…! Anonymkode: 7fa78...9a1 Skjønner du er fortvilet, men det er vanskelig å si noe når du gir så få opplysninger. 0 Siter
morsan Skrevet 26. september 2022 Skrevet 26. september 2022 Vet ikke hva din livskrise består i. Men vet fra egen erfaring at det er lett å bli satt ut av størrelsen og kompleksiteten i det man kan måtte forholde seg til, løse, finne ut av, når livskrisen banker på døren. Jeg holdt på å bli altfor overveldet av alt som lå foran meg til at jeg klarte å gjøre det som skulle til. Jeg ble nesten paralysert, og fikk en skikkelig peptalk/«oppstrammer» av en venninne som ba meg mobilisere krefter og kunnskap og fokusere på de nære delmålene. For å si det med noen annens ord: Den beste måten å spise en elefant på er én bit om gangen. Man kan ikke spise hele på én gang. 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg tar i mot alle råd, om noen har noen lindrende ord til meg. Jeg er veldig fortvilet…! Anonymkode: 7fa78...9a1 du må si litt mer, livskriser kan jo være absolutt alt Anonymkode: 69bfa...fb5 0 Siter
Kayia Skrevet 27. september 2022 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 20.13): Jeg tar i mot alle råd, om noen har noen lindrende ord til meg. Jeg er veldig fortvilet…! Anonymkode: 7fa78...9a1 Enig med resten i at det blir vrient å svare konkret om ditt behov i og med at du sier så lite om det som har utløst krisen. På svært overordnet nivå er det imidlertid min erfaring at det å prøve å rydde i hodet og skille ting fra hverandre, forsøke å løse ett og ett problem, være sosial med de du virkelig stoler på, og forsøke å fungere mest mulig normalt i hverdagen er det som fungerer best. Jeg pleier - mer eller mindre vellykket - å sammenligne det med en lapskaus som står og putrer - alt blir bare en stor gugge neddi kjelen. Om du sorterer poteter fra gulerøtter, kjøtt og løk etc, kan du begynne å se hva du har med å gjøre, og sånn er det med problemer også. Alt kan virke som en stor gugge før du begynner å sortere tanker og hendelser. Sparr gjerne med en du stoler på og ta i mot hjelp til å sortere. I tillegg er frisk luft og tur i ulent terreng alltid beste medisin mot grubling. Når man lurer på hvor man skal sette foten er det ikke plass til vanskelige tanker. 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 20.13): Jeg tar i mot alle råd, om noen har noen lindrende ord til meg. Jeg er veldig fortvilet…! Anonymkode: 7fa78...9a1 Du må beskrive mer. Vanskelig å gi råd når man ikke vet mer. Men i en livskrise er det viktig å ta vare på seg selv itillegg til de rundt seg. Anonymkode: 86732...4d0 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.