Gå til innhold

Hva irriterer deg mest bak rattet

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at nordmenn er hissige i trafikken. Om det stemmer vet jeg ikke. Men var i Italia nylig og der kan man snakke om å være hissige i trafikken 😅 Det var mye "tut og kjør" i dobbel forstand. Det virket som om det var nulltoleranse for folk som bare var øøørlite grann for seint ute med å kjøre når lyset skiftet til grønt. Der tror jeg nesten man må begynne å kjøre på gult for å unngå å bli tutet ned. Var vitne til ei ung jente bak rattet som kvalte bilen, og stakkaren ble tutet ned av flere bak henne. Hun så helt forskremt ut. 

Tok litt taxi når jeg var der, og ble et ganske hjelpeløst, nervøst vitne til en ganske aggressiv kjørestil. Ikke så nøye med blinklys alltid heller, bare tur og kjør. Rart at det som regel går bra.. 

Anonymkode: 5cdb1...690

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men var i Italia nylig og der kan man snakke om å være hissige i trafikken 😅

Uff, det er heftig å ta taxi i Italia, ja. Ble vitne til nesten slåsskamp mellom sjåføren vår og en annen sjåfør, og i tillegg skulle han ha mye mer enn avtalt pris da vi kom fram. Jeg syntes samboer da var veik som betalte, men kanskje ikke så rart mtp hvordan turen hadde vært. 

Likevel er den aller verste opplevelsen fra hotellet til flyplassen i Barcelona. Ikke lang tur, men for meg som hater å fly, fremsto da flyturen som et kjærkomment mål - hvis jeg kom fram… Hotellet- som var 5 stjerner - bestilte taxi, men sjåføren virket klin kokos, og det ville vært umulig å få stoppet på motorveien. Dødsangst hele veien. Det sitter i, og jeg er nå generelt livredd for taxier i alle sør-europeiske land. 

Endret av cilie

Mange av årsakene til min irritasjon er allerede nevnt, men må bare supplere med denne gjengen: De som konsekvent kjører i forbipasseringsfila, gjerne litt under fartsgrensa og så og si parallellt med bilen i høyre fil sånn at man ikke kommer forbi- grrr. 

Hurja skrev (1 time siden):

Jeg gjorde det selv en gang uten å tenke på det - altså lå i hekken som du skriver. Bilen foran meg bremset ned samtidig som han slo på nødblinken - og da tok jeg hintet, i tillegg bruker jeg den selv om andre legger for tett bak. Å holde avstand er kjempeviktig, jeg er glad man kan få bot på over 7000 kr for å ikke holde god avstand. 

Dette er vel neppe lovlig bruk av nødblink? Tror man kan bli bøtelagt for dette også, akkurat som man kan bli bøtelagt for feil bruk av tåkelys. 

Annonse

Kayia skrev (3 timer siden):

Mange av årsakene til min irritasjon er allerede nevnt, men må bare supplere med denne gjengen: De som konsekvent kjører i forbipasseringsfila, gjerne litt under fartsgrensa og så og si parallellt med bilen i høyre fil sånn at man ikke kommer forbi- grrr. 

Ja, det er irriterende og det er faktisk noen av de.  

Hørte på radioen at hvis alle hadde måttet tatt teori testen omigjen, så hadde over halvparten strøket. Tviler ikke

frosken skrev (3 timer siden):

Dette er vel neppe lovlig bruk av nødblink? Tror man kan bli bøtelagt for dette også, akkurat som man kan bli bøtelagt for feil bruk av tåkelys. 

Ja, en kan bli bøtelagt for feil bruk av lys. Nødblinken er kun lov å bruke hvis en er i nød.

Hørte om folk som parkerte ulovlig og så satt på nødblinken. De som ble tatt for dette, fikk bot for feilparkering + feil bruk av nødblink.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor bare MÅ syklistene kjøre på bilveien og ikke på fortauet? Virker som de ønsker å dø

Anonymkode: c7604...64d

Enkelte syklister kommer i stor fart og da er det/kan være farligere å sykle på fortauet (både for syklisten og for de gående)

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syklister. Hater syklister

Anonymkode: c7604...64d

Ja, særlig de som kommer å sykler rett over gangfelt. Gjerne i stor fart, så det kan være umulig å se de og å få stoppet. Da vil det forøvrig være syklistens feil, men lite morsom situasjon å komme i.

emilie321 skrev (2 timer siden):

Ja, en kan bli bøtelagt for feil bruk av lys. Nødblinken er kun lov å bruke hvis en er i nød.

Hørte om folk som parkerte ulovlig og så satt på nødblinken. De som ble tatt for dette, fikk bot for feilparkering + feil bruk av nødblink.

Jeg leste også om det og skvatt fordi jeg hadde pleid å sette på nødblink når jeg stoppet på parkering forbudt utenfor leiligheten min. I mitt hode var det en god måte å fortelle at jeg straks ville komme tilbake og fjerne bilen. 

emilie321 skrev (3 timer siden):

Her var det snakk om ett blink. 

Annonse

Kayia skrev (6 timer siden):

Eller når du ligger på en vei med flere felt, ligger i venstre fil fordi du tenker deg forbi de to lastebilene som ligger i høyre og så blinker den ene seg ut og skal kjøre forbi den andre... Da vet du at du ikke kommer forbi på en stund! Lastebilen siger jo forbi, ofte under fartsgrensa den også, og lager lang kø i venstre felt. Det er forbausende mange som på ingen måte evner å skjønne dette med flyt i trafikken altså!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...