Gå til innhold

Folk som ikke svarer på meldinger, eller som ignorerer deg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

(...) Jeg tror ikke det skyldes at de har glemt det eller at de ikke har tid, men pga noen gamle konflikter som gjør at de innimellom ønsker å holde meg litt nede. Siden det skjer litt ofte, så er jeg hver gang det skjer bestemt på at jeg skal gjøre det samme som de. Men når de da skriver en melding til meg, er jeg som regel ikke skuffet og irritert lenger. Da har jeg fått det litt på avstand. 

Skal se det er dette de også har lagt merke til, og dermed venter litt med å svare for å unngå at den gamle konflikten får styre relasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har nå laget en ny trod, stillhet som straff.

Hvorfor kan du ikke diskutere dette i denne tråden, slik at folk som svarer får nødvendig bakgrunnsinfo? Det blir bare rotete å starte ny tråd om samme tema (men uten kontekst) syns jeg.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke diskutere dette i denne tråden, slik at folk som svarer får nødvendig bakgrunnsinfo? Det blir bare rotete å starte ny tråd om samme tema syns jeg.

Den nye tråden er litt mer generell, der kanskje flere av av oss kan få mer klarhet i om vi blir manipulert eller ikke når vi opplever gjentatte ganger og ikke få svar på meldinger.  Siden jeg ikke våger å være så personlig her i frykt for å ble gjenkjent, ønsker jeg heller mer svar på hvordan vi skal greie å skille noe som er vondt ment og ikke, og hvordan vi skal forsvare oss mot det så vi får det lettere. 

Anonymkode: ebc60...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Den nye tråden er litt mer generell, der kanskje flere av av oss kan få mer klarhet i om vi blir manipulert eller ikke når vi opplever gjentatte ganger og ikke få svar på meldinger.  Siden jeg ikke våger å være så personlig her i frykt for å ble gjenkjent, ønsker jeg heller mer svar på hvordan vi skal greie å skille noe som er vondt ment og ikke, og hvordan vi skal forsvare oss mot det så vi får det lettere. 

Svaret blir jo det samme som du har fått av flere her - du må snakke med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (31 minutter siden):

Svaret blir jo det samme som du har fått av flere her - du må snakke med dem. 

Hvis du leser den artikkelen jeg delte under "stillhet som straff", vil du se det ikke er lett alltid å finne ut av det selv om en snakker med de. Dette er ikke noe enkelt tema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du leser den artikkelen jeg delte under "stillhet som straff", vil du se det ikke er lett alltid å finne ut av det selv om en snakker med de. Dette er ikke noe enkelt tema. 

Leste du dette?

«Og hvis du spør dem hvorfor de var så borte, vil de fortelle deg at ingenting er galt. Du ser det bare på feil måte.

Og så er det en slags beregnet stillhet der en viss type sensur pålegges visse emner, uten forklaring. Når du prøver å snakke om det, vil den andre personen unngå problemet og være vag.».

Som du ser legger de til grunn at den som opplever stillhet må forsøke å kommunisere om situasjonen, og spørre hvorfor dialog er fraværende. Svaret fra den andre kan da indikere hvorvidt stillheten er bevisst og planlagt eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg opplever noen ganger, og som regel de samme, ikke svarer meg på meldinger.  Jeg tror ikke det skyldes at de har glemt det eller at de ikke har tid, men pga noen gamle konflikter som gjør at de innimellom ønsker å holde meg litt nede. Siden det skjer litt ofte, så er jeg hver gang det skjer bestemt på at jeg skal gjøre det samme som de. Men når de da skriver en melding til meg, er jeg som regel ikke skuffet og irritert lenger. Da har jeg fått det litt på avstand.  Jeg klarer da ikke opptre med samme mynt fordi jeg får så dårlig samvittighet. føler meg så stygg som ikke svarer. Så ender jeg opp med å svare tilbake de når de sender meg meldinger. Men likevel ergrer det meg, hvordan skal jeg få tatt igjen når jeg er så dum og bare svarer de? Og hvis jeg tar det opp er jeg sikker på det blir noen løgner med bortforklaringer. 

Må jeg gjøre meg har neste gang, og ikke svare for at de skal skjønne at jeg ikke lar meg herse med på denne måten? 

Hvorfor må man svare med en gang? Jeg bruker iblant litt tid med å svare folk, uten at jeg mener noe galt med det  

Jeg  tar det  heller ikke til meg at folk ikke svarer med det første  

Anonymkode: 2f251...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...