Gå til innhold

Et lite praktisk problem om merking av barn

Anbefalte innlegg

Gjest mamman hans

Jeg hører ikke hjemme her, har bare listet meg inn hit for å spørre om hjelp. Kanskje noen her har gode råd?

Saken er at jeg har en svært aktiv og lynkjapp unge som ikke kan snakke. Han er såpass stor at alle ville forventet at han snakker.

Han forsvinner lett i menneskemengder. Han er for stor til å ha i vogn, og vi kan jo ikke ha ham i bånd.... Dessuten har vi flere barn å passe på. Derfor kan han komme bort fra oss. Flyplasser, 17-mai, Dyrepark er stikkord for mine skrekkscenarier.

Noen som har gode tips til hvordan man kan 'merke' en unge?

(Legger dette inn på Funksjonshemmede også, men ikke på Foreldreforum, orker ikke fleipete kommentarer....)

Fortsetter under...

Lurer på om det ikke har vært diskutet på adopsjosforum, hvor man ofte har samme problemstillingen (ta med søsken på hentereise, en fireåring i Kina, på flyplass og overfylte gater etc blir jo litt samme problemstilling). Tror de både har diskutert merking, og utstyr som kan festes mellom barn og foreldres håndledd osv)

Spør der inne, jeg prøvde å søke men fant ikke noe nå.

Lurer på om det ikke har vært diskutet på adopsjosforum, hvor man ofte har samme problemstillingen (ta med søsken på hentereise, en fireåring i Kina, på flyplass og overfylte gater etc blir jo litt samme problemstilling). Tror de både har diskutert merking, og utstyr som kan festes mellom barn og foreldres håndledd osv)

Spør der inne, jeg prøvde å søke men fant ikke noe nå.

Et strikkbånd mellom den voksene og barnet funker , og også en lapp i en plastlomme, slike som brukes på utstillinger og også av butikkansatte, Enkle å lage , og de bør være lett synlig , gjerne festet foran på en lomme eller liknende.

Så også armebånd som du kan få på sykehuset om du spør pent.(mulig også fra andre steder feks. apotek? Særlig om sommeren når det er lite klær å ha på.

Dessuten så er de ikke lett å ta av og kan bades med. og ikke så veldig iøynfallende på avstand.

• 2 uker senere...

Hvorfor kan du ikke ha han i bånd?

Vet jo ikke hvor gammelt ditt barn er da, men..

Min mellomste er 4 år, har AD/HD, og har inntil i fjor pent måttet gå med leielenke i store folkemengder.

Nå finner han seg ikke i det lenger, og det resulterer i leteaksjoner absolutt hver eneste gang jeg har han med på et kjøpesenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...