Gå til innhold

Er det lov å jobbe 140% fast? Min strategi til sterke helse.

Anbefalte innlegg

Savannah skrev (59 minutter siden):

Kan du forklare meg hva 100% jobb er i dine øyne?

100% stilling er vanligvis 37,5 - 40 timers arbeidsuke, men jada, jeg vet at det kommer helt an på hva slags jobb man har - men at det er normalen kan du ikke nekte for.

Fortsetter under...

Kayia skrev (14 minutter siden):

Her er jeg nok veldig uenig med deg. Ts legger opp til å gå fra 0 til nesten 60 timer på jobb pr uke, og det skal man være robust for å stå i over lengre tid. Mange vil kunne greie dette over noe tid, andre over lenger tid/ på fast basis, men ettersom TS begrunner valget med at det skal bidra til redusere/ unngå tankekjør ringer i allefall mine varselklokker. Jeg tror verken dette vil være bærekraftig, sunt eller spesielt lurt ut fra det TS har sagt om egen situasjon i tråden. 

Jeg forstår ikke hva du er uenig i.  At ts kan sove om nettene?  Jeg kan ikke bedømme situasjonen ts er i ut fra det hen har skrevet.  Jeg tror at hvis hen har vært sykemeldt pga. psyken så kan dette bidra til at hen får det bedre.  Hvor lang tid det skal vare har jeg ingen ide om.  Det er lov å si opp en stilling hvis det ikke går.

Hvis hen har vært sykemeldt pga. kreft ville jeg nok heller ha anbefalt å begynne sakte.

Savannah skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår ikke hva du er uenig i.  At ts kan sove om nettene?  Jeg kan ikke bedømme situasjonen ts er i ut fra det hen har skrevet.  Jeg tror at hvis hen har vært sykemeldt pga. psyken så kan dette bidra til at hen får det bedre.  Hvor lang tid det skal vare har jeg ingen ide om.  Det er lov å si opp en stilling hvis det ikke går.

Hvis hen har vært sykemeldt pga. kreft ville jeg nok heller ha anbefalt å begynne sakte.

At det å gå for 140 % stilling er en god ide, selv om TS er engasjert over tanken på dette.

Alle som har svart i tråden syns - så vidt jeg kan se - at det er fint at TS er motivert og engasjert over tanken på å jobbe igjen etter en periode med sykefravær, det er antall timer på fast basis pr uke det reageres på. Personlig tror jeg det er bedre å begynne med 100% stilling (eller lavere), og heller øke dersom det viser seg å fungere fint.

Endret av Kayia
Lillemus skrev (Akkurat nå):

100% stilling er vanligvis 37,5 - 40 timers arbeidsuke, men jada, jeg vet at det kommer helt an på hva slags jobb man har - men at det er normalen kan du ikke nekte for.

Nei jeg nekter ikke for at det er standard oppfatning av full jobb, og hvis du jobber turnus så er det 35,5.  Det kommer likevel helt anpå hva slags jobb det er.  En sykepleier som jobber nattevakter på en avdeling med mye syke pasienter har en annen situasjon enn en nattevakt i et bofellesskap hvor alle sover som regel om natta.  De har samme arbeidstid.

Kayia skrev (2 minutter siden):

At det å gå for 140 % stilling er en god ide, selv om TS er engasjert over tanken på dette.

Alle som har svart i tråden syns det er fint at TS er motivert og engasjert over tanken på å jobbe igjen etter en periode med sykefravær, det er antall timer på fast basis pr uke det reageres på.

Så lenge jeg ikke vet hva jobbene dreier seg om kan jeg ikke ha mening om timer.  Jeg går utfra at ts er i stand til å vurdere jobbene.  Jeg har erfaring av å jobbe mye.  Jeg har også erfaring av et hylekor av kvinner som ikke forsto både jobbingen og andre ting i mitt liv.  Der tenkte menn annerledes.

Savannah skrev (3 minutter siden):

Nei jeg nekter ikke for at det er standard oppfatning av full jobb, og hvis du jobber turnus så er det 35,5.  Det kommer likevel helt anpå hva slags jobb det er.  En sykepleier som jobber nattevakter på en avdeling med mye syke pasienter har en annen situasjon enn en nattevakt i et bofellesskap hvor alle sover som regel om natta.  De har samme arbeidstid.

Nå sa vel ts i et innlegg i tråden at den ene jobben var 100% på dagtid og den andre 40% på kveld og natt, så da er det vel sannsynlig at den kommunale jobben (mener det var 100%-jobben) er i vanlig kontortid mandag - fredag.

Annonse

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Nå sa vel ts i et innlegg i tråden at den ene jobben var 100% på dagtid og den andre 40% på kveld og natt, så da er det vel sannsynlig at den kommunale jobben (mener det var 100%-jobben) er i vanlig kontortid mandag - fredag.

Jobber er forskjellige.  Å sitte på et kontor er ikke det samme som å være kirurg eller bussjåfør.  Å jobbe i en butikk er ikke det samme som å jobbe i barnehage.

Jeg antar at ts kan vurdere påkjenningen av jobbene og jeg har ikke forstått det slik at det dreier seg om nattevakter. 

Savannah skrev (17 minutter siden):

Så lenge jeg ikke vet hva jobbene dreier seg om kan jeg ikke ha mening om timer.  Jeg går utfra at ts er i stand til å vurdere jobbene.  Jeg har erfaring av å jobbe mye.  Jeg har også erfaring av et hylekor av kvinner som ikke forsto både jobbingen og andre ting i mitt liv.  Der tenkte menn annerledes.

Jeg har også erfaring med å jobbe mye, men ser ikke helt at det er relevant for å gi råd til TS. Hen sier at begge jobber er fysisk og psykisk slitsomme, at den ene ikke er spesielt interessant for henne (100%-stillingen) og at motivasjonen er å unngå tankekjør. Det er disse opplysningene jeg baserer mitt råd på, ikke hva jeg selv er i stand til å klare.

Kayia skrev (1 minutt siden):

Jeg har også erfaring med å jobbe mye, men ser ikke helt at det er relevant for å gi råd til TS. Hen sier at begge jobber er fysisk og psykisk slitsomme, at den ene ikke er spesielt interessant for henne (100%-stillingen) og at motivasjonen er å unngå tankekjør. Det er disse opplysningene jeg baserer mitt råd på, ikke hva jeg selv er i stand til å klare.

Jeg har fått nok av denne diskusjonen.  God natt.

Savannah skrev (16 minutter siden):

Jeg har fått nok av denne diskusjonen.  God natt.

Oversatt = Jeg har ikke flere argumenter igjen så jeg trekker meg fra diskusjonen.

Anonymkode: 2da98...b54

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Oversatt = Jeg har ikke flere argumenter igjen så jeg trekker meg fra diskusjonen.

Anonymkode: 2da98...b54

= vi får være være enig om å være uenig. Ok så mener dere at dette vil bli for mye, er u-lurt. Jeg tar det i beste mening, og setter pris på alle svarene denne tråden har har gitt. Men jeg trenger gutsen som @Savannah har gitt meg, jeg trenger vite å jeg kan, at jeg kan få det til. Joda det er nattevakter men de kolliderer ikke i hverandre, derfor er det fint mulig. Takk til alle som har kommet med refleksjoner, råd og tanker rundt tråden🌻

Anonymkode: 8dd29...dd0

Savannah skrev (11 timer siden):

Jobber er forskjellige.  Å sitte på et kontor er ikke det samme som å være kirurg eller bussjåfør.  Å jobbe i en butikk er ikke det samme som å jobbe i barnehage.

Jeg antar at ts kan vurdere påkjenningen av jobbene og jeg har ikke forstått det slik at det dreier seg om nattevakter. 

Alltid så kontrær.

Anonymkode: 6b4aa...65a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...