Gå til innhold

Hvor varmt har dere det inne?


emilie321

Anbefalte innlegg

90tallsbarn skrev (34 minutter siden):

Går greit enda, men gruer meg til vinteren. Jævla dårlig isolasjon hos meg og ovnen varmer nesten ingenting. Har tatt med en egen varmevifte. Når utleier har gjort den elendige løsningen å bare sette opp dører i etasjen under så ble det enda kaldere hos meg og all varmen havner hos de som bor under meg. Så får de bare få en dyrere strømregning.. 

Så, kaldt nok til at det ikke er så behagelig.

Det er ikke ålreit, en trenger å ha det behagelig varmt der en bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (7 timer siden):

Hihihihi.... det er litt i kaldeste laget synes jeg🤭

Bruker varmeflaske ved føttene da, det må jeg ha på kalde vinterkvelder - blir vel ikke lenge før den tas frem nå tenker jeg.

Vhanja skrev (7 timer siden):

Vi er nesten der, vi også. Når gradestokken kryper mot null og minus så må jeg legge inn årene og lukke soveromsvinduet. Føles nesten som et "nederlag".

Beste som finnes er å fryse når man legger seg og så, hutrende og gradvis, finne varmen under dynen.

Jeg MÅ være varm på føttene for å få sove så jeg bruker varmeflaske, men får problemer med å få sove om det er varmt i rommet ja, heller -2 enn + 20 for å si det sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 20 grader i oppholdsrom og ca 15 på soverom. Foretrekker egentlig 22 i oppholdsrom, men det synes mannen er mye, og jeg skjønner jo at det er lurere å ikke ha det så varmt.  Dermed blir det gjerne et teppe over bena om jeg f eks ser på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (5 minutter siden):

og jeg skjønner jo at det er lurere å ikke ha det så varmt

Det er jo lurt på ha det så varmt, hvis det gjør at man ikke fryser. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Bruker varmeflaske ved føttene da, det må jeg ha på kalde vinterkvelder - blir vel ikke lenge før den tas frem nå tenker jeg.

Jeg MÅ være varm på føttene for å få sove så jeg bruker varmeflaske, men får problemer med å få sove om det er varmt i rommet ja, heller -2 enn + 20 for å si det sånn. :)

Jeg kjøpte meg ny dun dyne ifjor og den er gull verdt.  Den er dessuten ekstra lang, så jeg får dyna godt rundt føttene (og samtidig over skulderen) Den var dyr, selvom jeg fikk den til 50%, men er så fornøyd med det kjøpet.  Jeg sover også dårlig når det blir +20 på soverommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (25 minutter siden):

Har ca 20 grader i oppholdsrom og ca 15 på soverom. Foretrekker egentlig 22 i oppholdsrom, men det synes mannen er mye, og jeg skjønner jo at det er lurere å ikke ha det så varmt.  Dermed blir det gjerne et teppe over bena om jeg f eks ser på TV.

Jeg har også pledd over meg når jeg sitter/ligger i sofaen.  Synes det er godt og litt trygt (merkelig nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (37 minutter siden):

Jeg kjøpte meg ny dun dyne ifjor og den er gull verdt.  Den er dessuten ekstra lang, så jeg får dyna godt rundt føttene (og samtidig over skulderen) Den var dyr, selvom jeg fikk den til 50%, men er så fornøyd med det kjøpet.  Jeg sover også dårlig når det blir +20 på soverommet. 

Jeg har ulldyner. :D Foreløpig bruker jeg en termo-ulldyne, men på neste sengetøysskift skal både mannen og jeg over til kombo-dynene våre, de består av en termo-ulldyne + en sommer-ulldyne som knyttes sammen med bendelbånd rundt kanten. Blir tung og god, ca. 6.2 kg og vidunderlig varm samtidig som den puster! Jeg må uansett av med dyna fra tid til annen ettersom jeg er i overgangsalderen og brått koker, men trenger en god og varm dyne mellom hetetoktene for da kan jeg være frossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme i Norge ser jeg at det er 22 grader i gjennomsnitt i hele leiligheten. Varmen er enda ikke skrudd på verken varmekabler eller radiatorer er i bruk for øyeblikket.  Jeg fortrekker rundt 24 grader så jeg vil nok skru det på når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmepumpen står på 22 og for å få varmen ut til stua må jeg ha full vifte på. Innbiller meg den var mer effektiv i vinter. Det er ikke så lenge siden jeg støvsugde den så tror ikke det er det. Kanskje ungene har trykt på fjernkontrollen så den er i en annen modus. Jeg kan ikke SÅ mye med den. 

Om det er 22 grader i rommet vet jeg ikke. Jeg er ei frostpinne og har ullsokker, tynn ulltopp, ekstra genser over, to ullpledd og et ekstra mykt pledd øverst. 😛 På den kaldeste vinteren henter jeg ofte en av ungene sine dyner og slenger oppå der også. Hehe. 

Jeg bruker kun varmepumpen. En gang i uken skrur jeg på varmen på badet for da bruker jeg tid på å barbere kroppen i dusjen. Da må jeg ha litt varme på vinteren. Ellers er jeg raskt inn og ut av dusjen og trenger ikke varme på badet.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...