Gå til innhold

Behandler er negativ til dropping av terapi?

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (13 minutter siden):

Jeg forstår ikke målet med behandlingen hvis det du vil ha er en behandler som bare nikker og smiler. 

Min behandler gir meg veldig motstand innimellom. Jeg har grått og vært sint så uenig har vi vært. Og jeg er veldig glad for at hun gir meg motstand og ikke stryker meg med hårene. Hun sier i fra hvis jeg er på jordet. Noen ganger har vi vært i skikkelig diskusjon flere samtaler, men plutselig skjer det et slags gjennombrudd. Hvis hun ikke hadde stått i det når jeg går i lås og bare gråter og er overmannet av følelser så hadde vi ikke kommet gjennom det til der vi får en skikkelig verdifull samtale. 

Min behandler er bare irriterende.. jeg hadde trodd en psykolog støttet klientenes tankegang selvom hen er uenig? Skal jo være profesjonell? Jeg ble irritert så jeg gikk bare. Synes hen var uhøflig. 

Anonymkode: 90e7f...fa9

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan du ha blitt friskmeldt hvis du fortsatt går i terapi og behandler mener du bør fortsette?

Anonymkode: cf5ab...049

Jeg var sykemeldt også valgte jeg å ikke fortsette å sykemelde meg videre fordi jeg føler meg frisk foruten at jeg ikke har dyp dukket i årsaken bak hvorfor jeg ble sykemeldt.

Det tar altfor lang tid og vil koste mer enn det smaker. Strever nok med søvn fra før… kanskje jeg er intr for behandler siden hen har så sterke meninger om meg og mitt liv? Vet ikke, har ikke lang erfaring med behandlingsapparatet. 

Vel, hvis du mener du vet hva som er best for deg og behandler er bare teit, hvorfor bry seg om hva vedkommende sier? Hvorfor starte tråder? Det er jo bare å kjøre på med det valget du mener er riktig.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, hvis du mener du vet hva som er best for deg og behandler er bare teit, hvorfor bry seg om hva vedkommende sier? Hvorfor starte tråder? Det er jo bare å kjøre på med det valget du mener er riktig.

Jeg vil sortere tankene her. Jeg har ingen tanke bak? Trodde man kunne skrive frustrasjoner og andre ting som opptok en et menneske på forum? Trodde det var for diskusjoner rundt ulike temaer / problemstillinger? Har jeg tatt feil i det også? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min behandler er bare irriterende.. jeg hadde trodd en psykolog støttet klientenes tankegang selvom hen er uenig? Skal jo være profesjonell? Jeg ble irritert så jeg gikk bare. Synes hen var uhøflig. 

Jeg antar at behandler ikke er tankeleser men at du tok opp temaet. Hvorfor gjorde du det?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo det jeg vil, jobbe igjen. Fader altså, hen kunne jo gitt STØTTE i stedet for skeptisk. 

Du trenger ingens velsignelse for å gjøre valg, verken behandlers eller DOLs. Bare begynn å jobb du, akkurat så mye som du ønsker. 

Annonse

Kayia skrev (8 minutter siden):

Du trenger ingens velsignelse for å gjøre valg, verken behandlers eller DOLs. Bare begynn å jobb du, akkurat så mye som du ønsker. 

Jeg spør ikke om tillatelse selvom jeg synes det var rart behandler reagerte som hen gjorde. Jeg det opp fordi jeg synes det var naturlig og ta opp? Hadde tenkt hen synes det var bra men nei, var ikke responsen jeg hadde ventet. Hen mente strengt at jeg burde bearbeide før noe annet! 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg spør ikke om tillatelse selvom jeg synes det var rart behandler reagerte som hen gjorde. Jeg det opp fordi jeg synes det var naturlig og ta opp? Hadde tenkt hen synes det var bra men nei, var ikke responsen jeg hadde ventet. Hen mente strengt at jeg burde bearbeide før noe annet! 

Det hadde vært en dårlig behandler hvis han bare hadde jattet med deg og ikke vært ærlig og gitt deg råd om hva han mente var best for deg.

Men til syvende og sist er det opp til deg hva du vil gjøre. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hadde vært en dårlig behandler hvis han bare hadde jattet med deg og ikke vært ærlig og gitt deg råd om hva han mente var best for deg.

Men til syvende og sist er det opp til deg hva du vil gjøre. 

Jeg vil jo jobbe men jeg vil ikke at behandler skal være i mot det! 

Lillemus skrev (3 timer siden):

Kanskje behandler mener dette (140% jobb) faktisk vil gå utover helsen din...

Med fare for at du tar alt som jeg skriver som krangling, som du ettertraktelig viste i en annen tråd så er det noe rart her med denne behandlingen.  En behandler skal ikke mene noe om klientenes valg, men få dem til å tenke selv igjennom situasjoner.

Dette er kanskje krangling i din perfekte verden, men det får så være.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var sykemeldt også valgte jeg å ikke fortsette å sykemelde meg videre fordi jeg føler meg frisk foruten at jeg ikke har dyp dukket i årsaken bak hvorfor jeg ble sykemeldt.

Det tar altfor lang tid og vil koste mer enn det smaker. Strever nok med søvn fra før… kanskje jeg er intr for behandler siden hen har så sterke meninger om meg og mitt liv? Vet ikke, har ikke lang erfaring med behandlingsapparatet. 

Du kan ikke fortsette hos en behandler hvis du ikke kommer overens med vedkommende.  Jeg stusser veldig på at en behandler har sagt sin mening rett ut, og lurer på din tolkning av det som blir sagt.

Du må ta dine egne avgjørelser og stå for dem.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes det er / var uprofesjonelt av en behandler å komme med sin mening om mitt valg? 

Jeg må vite mer før jeg tar stilling til det, men følg dit eget hjerte.  Ikke driv å spør behandler eller enda mindre fremmede mennesker i forum.  Du må ta valgene selv.

Savannah skrev (49 minutter siden):

Du kan ikke fortsette hos en behandler hvis du ikke kommer overens med vedkommende.  Jeg stusser veldig på at en behandler har sagt sin mening rett ut, og lurer på din tolkning av det som blir sagt.

Jeg har tenkt om hens synes det er intr å snakke med meg, for jeg jo kanskje noe mystisk.  Men jeg vil videre i livet, jeg har hele livet foran meg. Jeg synes hen var uprofesjonell som sa tydelig i fra at dette var en dårlig idè. Alt hen trenger å vite står jo i henvisningen? 

Annonse

Savannah skrev (52 minutter siden):

Ble såret av det hen sa, hen var altfor direkte !

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har tenkt om hens synes det er intr å snakke med meg, for jeg jo kanskje noe mystisk.  Men jeg vil videre i livet, jeg har hele livet foran meg. Jeg synes hen var uprofesjonell som sa tydelig i fra at dette var en dårlig idè. Alt hen trenger å vite står jo i henvisningen? 

Hva var en dårlig ide?  Jeg forstår ikke helt relasjonen mellom deg og behandler.  Det kan godt hende at behandler synes du er interessant, men hen holder deg ikke fast av den grunn.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ble såret av det hen sa, hen var altfor direkte !

Mennesker er forskjellige og vi kan ikke alltid ha dem som passer oss.  Hvis du har vært sykemeldt så må du ha en lege og hva sier hen?  

Savannah skrev (1 minutt siden):

Hva var en dårlig ide?  Jeg forstår ikke helt relasjonen mellom deg og behandler.  Det kan godt hende at behandler synes du er interessant, men hen holder deg ikke fast av den grunn.

Det skaper usikkerhet hos meg. Jeg burde aldri tatt det opp, jeg skulle bare avsluttet! Hens bekymring er at jeg møter «veggen» en gang til, hen er uenig at jeg jobber mer enn 50%. Men hen kjenner jo meg ikke utenom terapi? 

Savannah skrev (4 minutter siden):

Mennesker er forskjellige og vi kan ikke alltid ha dem som passer oss.  Hvis du har vært sykemeldt så må du ha en lege og hva sier hen?  

Hun snakker sikkert med psykologen, har ikke fornyet sykemeldingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...