Gå til innhold

«Bedrevitere»

Anbefalte innlegg

Hvordan forholder du deg til slike personer? 

Man blir stadig avbrutt, får ikke snakket ferdig, har alltid noe «bedre» å si, kan og vet alt, tar mye plass i gruppa, gjentar historien man har hørt mange ganger før om man prøver å fortelle noe 1 osv osv. 

Jeg omgås en slik person hver dag på jobb. Det tok 4 år før jeg begynte å ta litt plass i gruppa, men det er vanskelig å komme til orde. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469458-%C2%ABbedrevitere%C2%BB/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen mennesker er bare sånn dessverre. Jeg hadde en venninne en gang som var sånn som du beskriver, og jeg måtte skynde meg å si noe når hun trakk pusten.. 😆 😉

Det er ikke så mye å få gjort med det annet enn å være overbærende tror jeg, tenke at denne personen har et problem, og heller snakke med de som ikke er sånn i gruppa. 

Endret av Vendi
Vendi skrev (1 time siden):

Noen mennesker er bare sånn dessverre. Jeg hadde en venninne en gang som var sånn som du beskriver, og jeg måtte skynde meg å si noe når hun trakk pusten.. 😆 😉

Det er ikke så mye å få gjort med det annet enn å være overbærende tror jeg, tenke at denne personen har et problem, og heller snakke med de som ikke er sånn i gruppa. 

Ja, det kan være irriterende å måtte forholde seg til slike, men jeg er enig med Vendi i at man må være overbærende eller bare unngå (altså snakke med de andre). 

Ikke helt «bedreviter»-takter, men noe i omtrent samme gate som irriterer meg: Når en liten gruppe er samlet og sitter og prater (jobblunsj, venninnetreff el annet) og hvor man LETT kan ha felles samtale for alle, og så sitter man ved siden av en som stadig vekk «okkuperer» sidepersonen for å komme med sine kommentarer eller storyer der istf å si det i plenum. Da blir man dratt ut av fellessamtalen. Jeg prøver å unngå å sette meg ved siden av slike i lunsjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...