Gå til innhold

Elizabeth Wellers datter vil trolig ikke overleve svangerskapet – men når hun ønsker å ta abort er det ingen som kan hjelpe henne

Anbefalte innlegg

Syk abortlov i Texas. Når går det når maksyke kristenfundamentalister for styre.

https://www.nrk.no/urix/xl/den-store-kampen-1.16156230

Elizabeth Wellers datter vil trolig ikke overleve svangerskapet – men når hun ønsker å ta abort er det ingen som kan hjelpe henne. Noen måneder tidligere, i hjemstaten d7eres Texas, har politikerne godkjent den såkalte «hjerteslagloven», som forbyr abort etter uke seks.

Elizabeth har nettopp mistet masse fostervann. Fordi fostervann er kritisk for barnets utvikling, og fordi Elizabeth har mistet såpass mye, er legene hun møter på sykehuset pessimistiske, forteller hun. Hun kan bo på sykehuset frem til uke 24 i svangerskapet. Da kan de ta datteren ut og håpe at hun vil overleve frem til det. I denne perioden risikerer også Elizabeth å bli syk. Hun kan gjennomføre en abort, og avbryte svangerskapet.

– Jeg husker da legen fortalte meg at de ikke kunne røre meg. Jeg var rasende.

– Selv om dette er ditt svangerskap – betyr du ingenting.

Elizabeth hadde tatt imot antibiotika på sykehuset, og fordi hun hadde takket ja – kvalifiserte hun ikke lenger til abort, forteller hun.

Anonymkode: 3c329...983

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Syk abortlov i Texas. Når går det når maksyke kristenfundamentalister for styre.

Anonymkode: 3c329...983

Ja, men vil påpeke at begge sider er syke.

For å sitere eksperten Kanye West (hvorfor vi må bruke han som ekspert og ikke NRK, vet jeg ikke...

"I NYC drepes det flere svarte barn enn det fødes." Da snakker vi ikke om slike ekstreme unntak du viser til her, vi snakker omtrent halvparten av (svarte) barn drepes, i praksis brukes barnedrap som prevensjon.

Faktasjekkerne kom på banen, og korrigerte Kanye med at ja i 2013 2014 2015 2016 før var det slik men siste årene nå er det litt under 50% som drepes, kanskje 45%, isteden for 50%, som jo er helt forskjellig fra 50% https://www.newsweek.com/kanye-west-abortion-black-women-babies-new-york-city-1749955

Det er dette jeg stusser på, når halvparten av svarte barn drepes, er dere "woke" folk HEEELT stille, ikke et pip, ingen stiller spørsmål med hva i huleste er det som foregår ?

Jeg antar du forstår at slik ekstremisme som "din side" pusher, pusher andre siden til å gå enda lenger i motsatt retning, derfor synes jeg du (og nordmenn generelt) bør starte protester og opptøyer mot NYC, dere protestererte i Norge over at 1 svart mann ble drept av politiet ved uhell i USA. Flott (om en lar seg manipulere av medier og en utrolig feilaktig vinkling av situasjonen i USA), men hvor er protestene for de 20'000 svartebarna som drepes hvert år bare i NYC, i hovedsak som PREVENSJON. 

Anonymkode: 1e803...d92

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...