Gå til innhold

Hvorfor stiller ikke foreldre som kausjonist for 2 millioner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

laban skrev (3 minutter siden):

Men det kan likevel være det mest ansvarlige, alt tatt i betraktning. Enten fordi de fortsatt er kausjonister for søsknene dine og økonomien ikke tillater enda en, eller fordi de tviler på betalingsevnen din. Sistnevnte vurdering må du nesten overlate til kausjonisten, selv om du er uenig. 

Jeg synes det er svært urettferdig 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre unger og jeg ville nok ikke vært kausjonist for alle sammen.  Unger er forskjellige og noen er flink med penger og andre ikke. Aldri i livet om jeg ville vært kausjonist for den som er mest uansvarlig med penger.  En av dem er kjempeflink til å spare og dermed kunne jeg nok vært kausjonist.

Men nå er jeg i den situasjonen at to av ungene mine er etablert i eget hus og har aldri spurt etter hjelp fordi de har spart nok penger før de kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja

men man betaler jo, det er jo bare en kausjonist?

Anonymkode: 46513...f99

Hva tror du skjer om du ikke greier å betale lånet en måned? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (32 minutter siden):

Hva tror du skjer om du ikke greier å betale lånet en måned? 

Da går den videre til kausjonisten selvfølgelig, og det er jo sånn sett bra. da slipper jeg renter og purring. 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da går den videre til kausjonisten selvfølgelig, og det er jo sånn sett bra. da slipper jeg renter og purring. 

Anonymkode: 46513...f99

Jeg tror du troller. Ingen er så tett som du framstår. Det kan jeg ikke tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så lenge dere fortsetter å bite på kroken og mate trollet, så vil hun bare fortsette å spamme ned og forsøple forumet.

Anonymkode: faada...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Da går den videre til kausjonisten selvfølgelig, og det er jo sånn sett bra. da slipper jeg renter og purring

Anonymkode: 46513...f99

Det er denne forpliktelsen de ikke ønsker å ha i din situasjon.

Det er svært fornuftig av dine foreldre å gjøre en grundig vurdering av hvorvidt de ønsker å ta denne risikoen. Deres penger og økonomi skal ikke styres av din opplevelse av hva som er rettferdig og ikke, men av det de har råd til og ønsker å bruke sine sparepenger på.

Mitt råd til deg er å spare egenkapital fram til en bank anser at du har økonomi til å kjøpe. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (20 minutter siden):

Det er denne forpliktelsen de ikke ønsker å ha i din situasjon.

Det er svært fornuftig av dine foreldre å gjøre en grundig vurdering av hvorvidt de ønsker å ta denne risikoen. Deres penger og økonomi skal ikke styres av din opplevelse av hva som er rettferdig og ikke, men av det de har råd til og ønsker å bruke sine sparepenger på.

Mitt råd til deg er å spare egenkapital fram til en bank anser at du har økonomi til å kjøpe. 

Jeg har spart masse. 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Og så lenge dere fortsetter å bite på kroken og mate trollet, så vil hun bare fortsette å spamme ned og forsøple forumet.

Anonymkode: faada...eaf

Dette var ikke pent sagt. Du tvinges ikke til å lese eller kommentere. Uhørt! 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har spart masse. 

Anonymkode: 46513...f99

Det er fint, men du må spare mer. Du må spare så mye at du har råd til det du ønsker å kjøpe uten kausjonist. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 minutter siden):

Det er fint, men du må spare mer. Du må spare så mye at du har råd til det du ønsker å kjøpe uten kausjonist. 

Jeg ønsker at mine foreldre er såpass glad i meg at de vil stille som kausjonist. 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker at mine foreldre er såpass glad i meg at de vil stille som kausjonist. 

Anonymkode: 46513...f99

Det har ikke noe med om de er glade i deg eller ikke, de risikerer jo å bli sittende med en gjeld på 2 mill, de har nok sine grunner til ikke å stille som kausjonister for deg. Innfinn deg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det har ikke noe med om de er glade i deg eller ikke, de risikerer jo å bli sittende med en gjeld på 2 mill, de har nok sine grunner til ikke å stille som kausjonister for deg. Innfinn deg med det.

Hva er de grunnene? De har vært kausjonist en gang før.

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ønsker at mine foreldre er såpass glad i meg at de vil stille som kausjonist. 

Anonymkode: 46513...f99

Ok. Det ønsket får du ikke oppfylt. 

Du virker noe umoden nå, så kanskje ser du annerledes på dette om noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er de grunnene? De har vært kausjonist en gang før.

Anonymkode: 46513...f99

Det må du spørre dem om, det er de som kjenner deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 minutter siden):

Ok. Det ønsket får du ikke oppfylt. 

Du virker noe umoden nå, så kanskje ser du annerledes på dette om noen år. 

Hvorfor? Jeg er ikke umoden!! Det er vanlig å trenge hjelp. 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Det må du spørre dem om, det er de som kjenner deg.

Jeg er ansvarlig! 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor? Jeg er ikke umoden!! Det er vanlig å trenge hjelp. 

Anonymkode: 46513...f99

😂
 

Litt underholdende, i det minste, selv om jeg i mellom lurer på hvorfor noen gidder å svare.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...