Gå til innhold

Hvorfor stiller ikke foreldre som kausjonist for 2 millioner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei … uansett det har ingenting å si hvem hva hvor 

Anonymkode: 46513...f99

Du får ikke leid noe sted for 1500 kr måneden, selv ikke i et kott i en kjeller.

Anonymkode: dd3e5...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du får ikke leid noe sted for 1500 kr måneden, selv ikke i et kott i en kjeller.

Anonymkode: dd3e5...f02

Jo det gjør man det. 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jo det gjør man det. 

Anonymkode: 46513...f99

Ja, hjemme hos foreldrene sine.

Anonymkode: dd3e5...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, hjemme hos foreldrene sine.

Anonymkode: dd3e5...f02

Har du ikke hørt at man kan leie privat? Det er ikke alle som tar fullt ut betalt. 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 19.53):

Jo det gjør man det. 

Anonymkode: 46513...f99

Dersom du er så heldig at du har bare 1500 i boutgifter bør du legge ideen om å kjøpe noe dødt i en periode, og heller benytte de neste årene til å spare.

Et lån på 2 millioner vil koste deg i overkant av 10.000 kroner.

Differansen mellom dette og det du betaler i dag er 8.500 kroner pr måned.

Dersom du setter av 8.500 kroner (som du sier at du vil greie) de tre neste årene har du 306.000 kroner, dvs den egenkapitalen du mangler til å få låne 2 mill uten kausjonist. Sparer du i fire år har du 408.000 kroner. 

Case closed. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 timer siden):

Dersom du er så heldig at du har bare 1500 i boutgifter bør du legge ideen om å kjøpe noe dødt i en periode, og heller benytte de neste årene til å spare.

Et lån på 2 millioner vil koste deg i overkant av 10.000 kroner.

Differansen mellom dette og det du betaler i dag er 8.500 kroner pr måned.

Dersom du setter av 8.500 kroner (som du sier at du vil greie) de tre neste årene har du 306.000 kroner, dvs den egenkapitalen du mangler til å få låne 2 mill uten kausjonist. Sparer du i fire år har du 408.000 kroner. 

Case closed. 

Synes du jeg er heldig med det? Jeg synes det er mye penger for å leie. Uansett kan du ikke mene jeg skal LEIE i 4 år??? 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes du jeg er heldig med det? Jeg synes det er mye penger for å leie. Uansett kan du ikke mene jeg skal LEIE i 4 år??? 

Anonymkode: 46513...f99

Du kan selvfølgelig kjøpe bolig om du har råd, men du har opprettet en tråd om at du ikke har råd uten at andre bidrar. Ergo - vil du kjøpe bolig må du spare, så ja, jeg mener at du må leie og spare.

Du har den laveste månedsleien jeg har hørt om på 30 år, 1500 kroner i leie er uvanlig lavt, det er nesten så jeg ikke tror at du leier på et ordinært marked.

Den lave månedsleien gir deg mulighet til å spare, om du vil. Dersom du ikke vil spare, må du nok finne deg i å leie mye lenger enn i fire år. Men altså - for min del kan du gjøre akkurat hva du vil, men dersom du snakker sant i denne tråden har du ikke annet valg - du ikke har nok penger til å kjøpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes du jeg er heldig med det? Jeg synes det er mye penger for å leie. Uansett kan du ikke mene jeg skal LEIE i 4 år??? 

Anonymkode: 46513...f99

1500 kroner i leie er så lavt at jeg tror du troller.

Anonymkode: dd3e5...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1500 kroner i leie er så lavt at jeg tror du troller.

Anonymkode: dd3e5...f02

Om så det er tilfelle at hun snakker sant, så er det mest sannsynlig en symbolsk sum som mor og far tar.

Anonymkode: faada...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (7 timer siden):

Du har den laveste månedsleien jeg har hørt om på 30 år, 1500 kroner i leie er uvanlig lavt, det er nesten så jeg ikke tror at du leier på et ordinært marked.

Siden hun ikke bor hjemme så bor hun nok i sokkelen hos besteforeldre eller annen slekt og betaler såvidt nok til å dekke strømutgiftene de har på leiligheten hun bruker.

Det er ingen som leier på det ordinære markedet som betaler så lite, selv ikke langt utenfor allfarvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Siden hun ikke bor hjemme så bor hun nok i sokkelen hos besteforeldre eller annen slekt og betaler såvidt nok til å dekke strømutgiftene de har på leiligheten hun bruker.

Det er ingen som leier på det ordinære markedet som betaler så lite, selv ikke langt utenfor allfarvei.

Nei jeg bor på månen🌝 hvor bor du? Dette har faktisk ingenting med saken og gjøre. Det er så urettferdig at jeg skal måtte leie i så mange år når jeg vil kjøpe å eie i stedet for og leie. I dagens marked er det umulig og det vet alle som leser aviser. Det er ikke det samme son det var på 1950 tallet…

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (7 timer siden):

Du kan selvfølgelig kjøpe bolig om du har råd, men du har opprettet en tråd om at du ikke har råd uten at andre bidrar. Ergo - vil du kjøpe bolig må du spare, så ja, jeg mener at du må leie og spare.

Du har den laveste månedsleien jeg har hørt om på 30 år, 1500 kroner i leie er uvanlig lavt, det er nesten så jeg ikke tror at du leier på et ordinært marked.

Den lave månedsleien gir deg mulighet til å spare, om du vil. Dersom du ikke vil spare, må du nok finne deg i å leie mye lenger enn i fire år. Men altså - for min del kan du gjøre akkurat hva du vil, men dersom du snakker sant i denne tråden har du ikke annet valg - du ikke har nok penger til å kjøpe. 

Det var noe annet for 30 år siden enn tiden vi er i nå med finanskrisen og rentestigningen. For 30 år siden kunne man enkelte steder kjøpe en stor enebolig for 500.000-,. Du kan ikke sammenligne boligmarkedet da som nå… og du (jeg har råd om foreldre stiller som kausjonist) (noe de bør gjøre om de har kjærlighet nok)!! 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei jeg bor på månen🌝 hvor bor du? Dette har faktisk ingenting med saken og gjøre. Det er så urettferdig at jeg skal måtte leie i så mange år når jeg vil kjøpe å eie i stedet for og leie. I dagens marked er det umulig og det vet alle som leser aviser. Det er ikke det samme son det var på 1950 tallet…

Anonymkode: 46513...f99

Jeg skjønner at du gjerne vil eie din egen leilighet, men da må du få deg en jobb der du tjener bedre, finne deg i å leie billig i noen år til og spare alt du kan så du har egenkapital. 

Hvordan det var på 1950-tallet vet jeg ikke for jeg var ikke født da. :) Jeg vet at det er vanskelig i dagens eiendomsmarked og prøver å hjelpe mine unger så godt jeg kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner at du gjerne vil eie din egen leilighet, men da må du få deg en jobb der du tjener bedre, finne deg i å leie billig i noen år til og spare alt du kan så du har egenkapital. 

Hvordan det var på 1950-tallet vet jeg ikke for jeg var ikke født da. :) Jeg vet at det er vanskelig i dagens eiendomsmarked og prøver å hjelpe mine unger så godt jeg kan. 

Jeg kan ikke jobbe hele tiden heller for da har jeg ikke tid til alt annet jeg skal. Jeg har egenkapital og det er mye for meg. Kunne reist i stedet for de pengene. Det viser at jeg kan spare. Vi krangler hele tiden om dette og det siste ble om jeg klarte og spare i 2 år skulle jeg få hjelp. Synes det er urimelig når jeg har spart masse nå. Men men. 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg kan ikke jobbe hele tiden heller for da har jeg ikke tid til alt annet jeg skal. Jeg har egenkapital og det er mye for meg. Kunne reist i stedet for de pengene. Det viser at jeg kan spare. Vi krangler hele tiden om dette og det siste ble om jeg klarte og spare i 2 år skulle jeg få hjelp. Synes det er urimelig når jeg har spart masse nå. Men men. 

Anonymkode: 46513...f99

Du synes nå alt er urimelig og urettferdig når du ikke får det akkurat som du vil ha det. 

Anonymkode: 804cf...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei jeg bor på månen🌝 hvor bor du? Dette har faktisk ingenting med saken og gjøre. Det er så urettferdig at jeg skal måtte leie i så mange år når jeg vil kjøpe å eie i stedet for og leie. I dagens marked er det umulig og det vet alle som leser aviser. Det er ikke det samme son det var på 1950 tallet…

Anonymkode: 46513...f99

På 1950-tallet var det boligmangel og ikke lett å få bolig i det hele tatt.

Anonymkode: dd3e5...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Uansett kan du ikke mene jeg skal LEIE i 4 år??? 

 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi krangler hele tiden om dette og det siste ble om jeg klarte og spare i 2 år skulle jeg få hjelp.

To år er jo et greit kompromiss hvis det ellers ville ta deg fire år. 

PS: På 1950-tallet var det ikke noe "fritt boligmarked". I byene var det stor bolignød. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg kan ikke jobbe hele tiden heller for da har jeg ikke tid til alt annet jeg skal.  

Anonymkode: 46513...f99

Det handler om prioritering, vel. 

Anonymkode: 9bc9b...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du synes nå alt er urimelig og urettferdig når du ikke får det akkurat som du vil ha det. 

Anonymkode: 804cf...721

Det er fordi det er urettferdig. Det er fakta. 

Anonymkode: 46513...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...