Gå til innhold

Hvor kunne du tenke deg å reise?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du veldig ung siden du vil på backpacking?

Anonymkode: ca2f6...392

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi det å reise på en sånn måte da må man jo omtrent sove i telt 

Du har ikke mye erfaring med backpacking, har du vel? 

UtakknemligDiva

New York, Los Angeles, Miami, London.. vet ikke hvorfor. Bare alltid vært litt tiltrekt av de stedene, men aldri vært der. 

Ble litt kjent med noen fra LA i høst da jeg var i utlandet (Europa). Og været! De slipper vintermørket og kulden. 

I Miami har jeg noe familie, men de er som de er, og alltid vært vanskelig å få det til.

Ellers kunne jeg tenkt meg Alaska. Oppleve villmarken og kanskje ulver! Bare noe annerledes enn hva jeg er vant med.

Er mange steder jeg kunne reist, uten at det er noe helt spesielt som trekker meg. 

Ellers er Tyrkia et sted jeg alltid vil tilbake til.

Endret av 90tallsbarn

Annonse

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (14 timer siden):

Jeg kunne tenke meg å se Japan, Korea og Kina. Men jeg er først og fremst interessert i å besøke Europa. Har vært i London og Edinburgh, så har lyst å reise til Dublin og Cardiff. Kunne også tenke meg å reise til Belfast for å besøke Titanic-museet.

Ellers har jeg osgå svært lyst å besøke Firenze i Italia. Så mye kultur og historie! Et besøk hos Museo Internazionale dei Tarocchi hadde da vært obligatorisk. 

Jeg også kunne tenkt meg på Titanic museum!!

Hm… det er mange steder jeg kunne tenkt meg å dra til, ihvertfall i en «normal» tid. Nå for tiden frister det svært lite med fx Kina, slik som de håndterer koronasituasjonen. Og jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg å reise rundt i landene ved Kaukasus, men det frister ikke nå pga krigen i Ukraina. Generelt sett frister det mindre med reiser til andre verdensdeler nå enn for bare få år siden. 

Men når jeg eventuelt ombestemmer meg, har jeg en ønskeliste som klart overstiger kapasiteten… bl a kunne jeg tenke meg å se mer av USA, gjerne også Alaska og Canada.  Det er mange herrens år siden jeg var i USA, og da kun på østkysten. Cuba virker interessant. Australia virker også fristende. Og Nepal. 

Mer sannsynlig er det med reisemål i Europa: Edinburgh, Sardinia, Salzburg, Gotland, Praha. Jeg kunne også tenke meg å se mer av små landsbyer i England, og leie et hus i en pittoresk landsby i Frankrike. Og jeg kunne også tenke meg å se mer av Norge. 

90tallsbarn skrev (6 timer siden):

New York, Los Angeles, Miami, London.. vet ikke hvorfor. Bare alltid vært litt tiltrekt av de stedene, men aldri vært der. 

Ble litt kjent med noen fra LA i høst da jeg var i utlandet (Europa). Og været! De slipper vintermørket og kulden. 

I Miami har jeg noe familie, men de er som de er, og alltid vært vanskelig å få det til.

Ellers kunne jeg tenkt meg Alaska. Oppleve villmarken og kanskje ulver! Bare noe annerledes enn hva jeg er vant med.

Er mange steder jeg kunne reist, uten at det er noe helt spesielt som trekker meg. 

Ellers er Tyrkia et sted jeg alltid vil tilbake til.

Alaska kunne jeg også tenke meg til 🙂 

Lillemus skrev (48 minutter siden):

Jeg kunne tenkt meg å reise til Færøyene, Shetland og Orknøyene. :) Vet ikke helt hvorfor, men jeg har lyst til å se disse forblåste øyene, tror det er veldig vakkert der på sin måte. :) 

Har en venninne som har vært der og hun anbefalte reise dit i alle fall. Så kunne tenke meg dit jeg og. Denne listen begynner å bli lang, hehe 😊

Lillemus skrev (2 timer siden):

Jeg kunne tenkt meg å reise til Færøyene, Shetland og Orknøyene. :) Vet ikke helt hvorfor, men jeg har lyst til å se disse forblåste øyene, tror det er veldig vakkert der på sin måte. :) 

Færøyene har jeg ikke tenkt på, men Shetland, Orknøyene og Hebridene står på lista mi. Glemte dem. Og så vil jeg gjerne tilbake til Island en gang!

Annonse

påskelilje skrev (4 minutter siden):

Færøyene har jeg ikke tenkt på, men Shetland, Orknøyene og Hebridene står på lista mi. Glemte dem. Og så vil jeg gjerne tilbake til Island en gang!

Hebridene også ja! Vet ikke hva det er med disse små, værharde øyene, men de fascinerer meg. :) 

påskelilje skrev (23 minutter siden):

Og så vil jeg gjerne tilbake til Island en gang!

Det vil jeg også. Men det er blitt vanvittig dyrt der, jeg undersøkte litt før sommerferien. 

Dessuten vil jeg se det historiske Egypt - pyramidene osv. 

Lillemus skrev (19 minutter siden):

Hebridene også ja! Vet ikke hva det er med disse små, værharde øyene, men de fascinerer meg. :) 

Har du lest bøkene til Peter May, kanskje? 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei jeg har aldri vært på det fordi det virker til å sove i telt i hvert land. 

Det var kanskje sånn for 20-30 år siden, men i dag beskriver det mer det å reise fra sted til sted med all bagasje medbragt (gjerne på ryggen, som benevnelsen peker på). Et googlesøk vil kunne gi deg en bedre forståelse av hva det innebærer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...