Gå til innhold

Voksne som endelig tar ansvar for nettets på forum 👏

Anbefalte innlegg

På Kvinneguiden er underforumet Rampelys hvor det er opprettet tråder om influensere og andre kjente mennesker. I spesielt en av trådene har det vært veldig mange usakligheter og rett ut hets både mot bedriften/influenseren og mot oss som har skrevet at det de driver med er langt fra greit! Nå ser jeg at en av kritikerne til bedriften sier fra selv om usakligheter og mobbing i tråden, og hun får med seg flere som er enige. De skriver nå at flere ødelegger for saklig kritikk, og at brukerne i tråden blir beryktet som mobbere og gærne kjærringer. Endelig så tar noen ansvar i tråden, og det er veldig oppmuntrende å se. Ser at noen fortsetter i usaklig spor, men håper det blir slått ned på fremover også. Det er veldig vanskelig å jobbe mot netthets og mobbing blant unge når voksne holder på likedan, så bare denne ene lille tingen her er så viktig, siden brukerne i den tråden faktisk er beryktet, selv om flere vil holde seg saklige. Nå har de mulighet til at flere står sammen og sier fra hva som er greit og ikke, og at de klarer å skille på kritikk og hets. Heier på de som tok tak i det siste nå! 

Anonymkode: d3401...2d0

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Passer ikke dette innlegget bedre på Kvinneguiden i stedet for her? Hva har dol å gjøre med dette egentlig? 

Anonymkode: 729a9...537

👍

Anonymkode: e6705...428

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Passer ikke dette innlegget bedre på Kvinneguiden i stedet for her? Hva har dol å gjøre med dette egentlig? 

Anonymkode: 729a9...537

Jeg har ofte lurt på hva vi skal gjøre med mobbing. Statistikken har vært stabil i flere år, og det betyr at mobbing blant barn er like utbredt. Jeg har lurt på hvorfor ikke voksne ser at de har en stor rolle i dette, og at det er der vi må begynne. Det er vi som voksne som må ta ansvar, og det er gledelig når de gjør det. Gledelig og viktig. Jeg syns mobbing og netthets kan være et tema her, eller hvorfor ikke? 

Å skrive dette innlegget på KG ville bare provosert trollene, og det er ikke det jeg vil. Jeg ville uttrykke glede over at voksne tar til fornuft. Hvis jeg tar feil og dette var upassende å skrive her, så beklager jeg det. 

Anonymkode: d3401...2d0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...