Gå til innhold

Gruer meg


numme

Anbefalte innlegg

Fikk brev fra Rikshospitalet for noen dager siden, de vil ha oss inn til genetisk veiledning. Da vi mistet prinsessa vår fikk vi beskjed om at hvis det ikke var genetisk, så trengte vi ikke å inn igjen. Trodde alt var "greit" siden det ikke var kromosonfeil...

Er det noen der ute som har vært til genetiker? Gruer meg masse, og vet ikke helt hva vi går til.

Var på jobb igjen i dag for første gang siden det hendte. Ikke noe gøy å være førskolelærer nå. Vondt å møte alle barna. Tenkte å ringe i dag morges og si at jeg ikke kom, men er glad for at jeg gikk. Opp i alt det vonde, er det godt å møte ekte gjensynsglede, og vite at mennesker jeg så vidt ble kjent mer før det skjedde setter pris på meg, og har tenkt på meg.

Mange gode tanker til alle fra Katrine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og mannen min var på genetisk veiledning på Ullevål Sykehus høsten 1998. Det var ikke i forbindelse med at vi hadde mistet noe barn, det gjaldt et høyrisikosvangerskap. Men jeg skulle ikke tro opplegget er så veldig forskjellig uansett.

Det som er tema, er arvelige avvik i familiene. Dere blir spurt om kromosomfeil, dødfødsler, spontanaborter etc. i slekten på begge sider. Vi svarte på dette gjennom å fylle ut et skjema på forhånd som ble gjenomgått under veiledningen. Så får dere ekspertråd ut fra akkurat deres situasjon, om hvorvidt det ser ut til å være noe mer enn vanlig og om det kan dreie seg om noe arvelig.

Jeg syntes det var saklig og greit, det er så mange som synser og har hørt eller lest noe om disse tingene. Fint å få snakke med en som virkelig har greie på dem.

Lykke til, Katrine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...