Gå til innhold

Gjennomsnittsalder på forumet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det kun eldre folk her? 

Anonymkode: 6c511...5b0

Hva legger du i "eldre" i så fall? Jeg hørte på en Pensjonist-podcast her om dagen, fordi jeg ønsker å lære om andre enn min egen gruppe, og der definerte de "eldre som fra pensjonistalder og oppover" mens gammel - da var man 85 år og oppover. Samme for meg kan det være... Og jeg ser ikke på en 70-åring som eldre, men voksen med mye livserfaring...

Selv har jeg opplevd å utvikle god kontakt både med de som er 15-20 år yngre enn meg - hadde besøk senest nå i uken - og de som er på alder med min mor (pensjonistalder) og jeg har jevnlig kontakt med en hyggelig venn og styrekollega på rundt 75 år som vi begge inviterer på middag til hverandre.

Og jeg tenker at den biologiske alderen er mindre viktig. Om man har felles interesser, har noe å snakke om, kan kommunisere, respekterer hverandre og viser interesse for det den andre sier og er høflige mot hverandre, vil resten gå av seg selv. Men når alt går over skrift, kan annet spille inn. Jeg tar nå utgangspunkt i når mennesker møtes fysisk, face to face.

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det å kalle voksne folk for "eldre" sier egentlig ganske mye om både fysisk og mentall alder.

Anonymkode: f981a...f6f

Hva sier det da? Hvis du er 60 år er du en eldre f.eks 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva sier det da? Hvis du er 60 år er du en eldre f.eks 

Så du tror at alle her på forumet er 60 år eller eldre? Siden du lurer på om det er "kun eldre" her?

Anonymkode: f981a...f6f

Vil tro de yngste faste her er rundt 30-40 mens de som har vært her siden starten av forumet kanskje er 50+?

Også er det vel et par i begynnelsen av tyveårene som skriver dagbøker her inne? men gjennomsnittsalderen er nok høyere her inne enn den er på f.eks Kvinneguiden. 

Endret av hattifnattus

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...