Gå til innhold

Magisk tenkning - Er det OCD eller psykose?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

psykedeliker
nachnoo skrev (47 minutter siden):

Trosfrihet og magisk tenkning/vrangforestillinger har intet med hverandre å gjøre.

Dette kan du diskutere med advokatene som har spesialisert seg i menneskerettighetsspørsmål, ikke med meg.

psykedeliker skrev (2 timer siden):

Dette kan du diskutere med advokatene som har spesialisert seg i menneskerettighetsspørsmål, ikke med meg.

Man trenger ikke diskutere med noen. Du får en diagnose og så får du medisiner. Det er sånn det funker i virkeligheten.

Det du driver med er magisk tenkning 😆At alt må diskuteres med deg som pasient eller tas opp med advokater. 

psykedeliker
Trinity80 skrev (1 time siden):

Det du driver med er magisk tenkning

Riktig, jeg gjør det av og til - men da med full bevissthet om at det bare er en tankelek, og ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

Hvorfor har enkelte mennesker så store problemer med å akseptere tankefrihet, som er helt grunnleggende i demokratiske samfunn?

psykedeliker skrev (1 time siden):

Riktig, jeg gjør det av og til - men da med full bevissthet om at det bare er en tankelek, og ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

Hvorfor har enkelte mennesker så store problemer med å akseptere tankefrihet, som er helt grunnleggende i demokratiske samfunn?

Fordi tankefrihet kurerer hverken schizifreme eller kreft✌️

Annonse

psykedeliker skrev (2 timer siden):

Det har jeg ikke sagt. Jeg refererer til metoden som brukes i motivasjon og selvutvikling.

Du trenger ikke referere til samme setning i alle tråder. Det er i beste fall bortkastet tasting, i verste fall forsterker du paranoide nevroner i hjernen ved å gjenta samme mantra.

Kan utdype mer om du vil, men vet du er oppegående nok til å forstå hve jeg mener 🥰

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...