Gå til innhold

Kjøpe julegave som jeg vil ha til en annen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Relativt utspekulert.

Synes du? Jeg synes selv det var en god idè. For jeg har ikke råd til å kjøpe meg den egentlig. Da vil mottaker si den var dyr men at den ikke falt i smak. Jeg vet den skal ut av produksjon og da vil det ikke være mulig å bytte den heller. See?

Anonymkode: d0be8...9b7

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes du? Jeg synes selv det var en god idè. For jeg har ikke råd til å kjøpe meg den egentlig. Da vil mottaker si den var dyr men at den ikke falt i smak. Jeg vet den skal ut av produksjon og da vil det ikke være mulig å bytte den heller. See?

Skjønner tanken men da kan du heller avtale med vedkommende at dere ikke utveksler gaver i år fordi du ikke har råd også kjøper du den tingen til deg selv. Kan jo hende vedkommende beholder gaven og da er du like langt. 

Ikkeanonymnok skrev (2 minutter siden):

Skjønner tanken men da kan du heller avtale med vedkommende at dere ikke utveksler gaver i år fordi du ikke har råd også kjøper du den tingen til deg selv. Kan jo hende vedkommende beholder gaven og da er du like langt. 

Det går ikke å ikke kjøpe i dette tilfellet. I utgangspunktet er den personen som gaven tenkes til også dyr i sine preferanser. Siden jeg vet mottaker ikke ønsker den for og sikre meg at jeg får den tilbake skal jeg ha den i en spesiell farge. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går ikke å ikke kjøpe i dette tilfellet. I utgangspunktet er den personen som gaven tenkes til også dyr i sine preferanser. Siden jeg vet mottaker ikke ønsker den for og sikre meg at jeg får den tilbake skal jeg ha den i en spesiell farge. 

Man kan ikke få alt man ønsker seg. Gjelder både deg og denne personen i dette tilfellet. Selvom man har dyre preferanser kan man ikke kreve at andre skal kjøpe dyre gaver. 

Annonse

Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Man kan ikke få alt man ønsker seg. Gjelder både deg og denne personen i dette tilfellet. Selvom man har dyre preferanser kan man ikke kreve at andre skal kjøpe dyre gaver. 

Nei men jeg skulle jo aller helst ønsket meg den selv fra noen andre men jeg vet jeg ikke vil få en så dyr gave i år.. og siden  den koster litt mindre på tilbud tenkte jeg det kunne bli vinn-vinn. Jeg kan stryke den personen bort fra listen samt jeg får det jeg vil ha. (98% sikkerhet jeg vil få den tilbake) 

Hadde jeg fått en dyr gave som jeg ikke ønsket å beholde selv, og heller ikke kunne byttet, så hadde jeg gitt den videre. Ikke tilbake til giver, men til noen helt andre. Hadde føltes helt feil å gi en gave tilbake uansett grunn 🤷‍♀️ Så ville ikke vært så sikker på at utfallet blir som du håper.

Og så synes jeg generelt det er ganske uhørt, da lar en heller være. Men det høres ut som du har bestemt deg 😊 lykke til med forsøket!

Bøtteknotten skrev (2 minutter siden):

Hadde jeg fått en dyr gave som jeg ikke ønsket å beholde selv, og heller ikke kunne byttet, så hadde jeg gitt den videre. Ikke tilbake til giver, men til noen helt andre. Hadde føltes helt feil å gi en gave tilbake uansett grunn 🤷‍♀️ Så ville ikke vært så sikker på at utfallet blir som du håper.

Og så synes jeg generelt det er ganske uhørt, da lar en heller være. Men det høres ut som du har bestemt deg 😊 lykke til med forsøket!

Hva hvorfor ikke tilbake? Man gir ikke en så dyr gave til perifere. Nei jeg har ikke bestemt men jeg jeg vil forsvare meg sånn at dere skjønner hva jeg mener. 

Bøtteknotten skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde solgt den! 😂 Gaven var jo min og hvorfor skulle jeg gi den tilbake til giver? Jeg hadde heller solgt den og brukt pengene til noe jeg hadde ønsket meg.

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde solgt den! 😂 Gaven var jo min og hvorfor skulle jeg gi den tilbake til giver? Jeg hadde heller solgt den og brukt pengene til noe jeg hadde ønsket meg.

Det er katastrofe. Hadde du virkelig det uansett hvem du fikk den fra?

Det er katastrofe. Hadde du virkelig det uansett hvem du fikk den fra?

Ikke hvis det var datteren eller sønnen min, men de ville aldri gjort noe slikt mot meg. :) Men ellers? Ja.

Annonse

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Ikke hvis det var datteren eller sønnen min, men de ville aldri gjort noe slikt mot meg. :) Men ellers? Ja.

Så du ville gitt den tilbake til barna dine med andre ord? Ja men da kan går det. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du ville gitt den tilbake til barna dine med andre ord? Ja men da kan går det. 

Du overså glatt at jeg skrev at mine barn aldri ville gjort noe sånt mot meg? Og du lurer på hvorfor din mor er gretten mot deg og ikke vil være kausjonist?

Lillemus skrev (5 minutter siden):

😂😂😂 ja, det var jo også en ide, men hadde vært litt redd for at giver fant det ut 😛 hadde av høflighet tatt imot, takket og bukket, og så lagt en plan som giver ikke visste om. Uavhengig av hvem jeg fikk det av.

For selv om ingen gjør slikt med vilje, så kan det jo alltid skje at en gave er fullstendig bak mål - gode intensjoner til tross.

Ler fortsatt av et vennepar som fikk en skikkelig stygg pynteting av en slektning, og de turte ikke kaste den eller kvitte seg med den. Så den bli satt frem hver gang slektningen kom på besøk, og lagt i kottet hver gang hun dro 🤣🙄

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Du overså glatt at jeg skrev at mine barn aldri ville gjort noe sånt mot meg? Og du lurer på hvorfor din mor er gretten mot deg og ikke vil være kausjonist?

Nei jeg gjorde ikke det men du skjønner. Dette er en relativt dyr gave til en forelder. Faktisk er den så dyr at med den vil de kanskje ombestemme seg. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg gjorde ikke det men du skjønner. Dette er en relativt dyr gave til en forelder. Faktisk er den så dyr at med den vil de kanskje ombestemme seg. 

Du skal bestikke dem med noe de egentlig ikke vil ha så du håper de vil gi det tilbake til deg? Gi dem heller noe de faktisk ønsker seg og vil bli glad for du.

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Du skal bestikke dem med noe de egentlig ikke vil ha så du håper de vil gi det tilbake til deg? Gi dem heller noe de faktisk ønsker seg og vil bli glad for du.

Ikke sånn direkte men det blir indirekte hvis du skjønner. Jeg vil jo helst kjøpe den til meg selv men det går ikke fordi jeg mangler en julegave sant. Du skjønner det? 

Ikke sånn direkte men det blir indirekte hvis du skjønner. Jeg vil jo helst kjøpe den til meg selv men det går ikke fordi jeg mangler en julegave sant. Du skjønner det? 

Nei og jeg håper ikke du mener dette seriøst. Du unner altså ikke din mor (eller far?) en fin julegave, men vil heller ha noe selv? Jeg regner med du forventer en dyr gave fra dem til deg som du selvfølgelig tenker å beholde også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...