Gå til innhold

medisin mot depresjon

Anbefalte innlegg

Hei...!!! Jeg er ei jente på25 år som sliter med deprisjon siden jeg var 6-7 år.... Det jeg lurte på om det finns medisiner mot det som er resptfritt??? Har vært hos legen min og spurt om det,men hun sier at jeg må til en psykolog først.Og det har jeg ikke lyst til.Grunnen er at jeg ikke har råd til å betaler for det eller snakke med en fremmed person om mine problemer... vennligst hilsen lille meg....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46969-medisin-mot-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert, men jeg vet noen har prøvd Johannesurt. Den fåes i helsekostbutikker. Vanlig medisin mot depresjon må nok skrives ut på resept hos lege eller psykiater.

Hei til deg som sliter på egenhånd. Kanskje du skulle spørre legen din om hjelp? Eller kanskje legen din føler vedkommende ikke kan hjelpe deg og derfor mener du skal ta kontakt med psykolog? Vet ikke.... bare tenker og synes det er litt rart at ikke legen din kommer med flere mulige løsninger, eller forslag i alle fall...

På urtefronten i helsekostforretninger finnes det forskjellige midler som roer ned og som ikke er skadelige og som kanskje ikke har så mange bivirkninger som endel andre medisiner.

Ex Johannesurt, finnes i forskjellige piller og sikkert i flytende form. Kamille blomster (tørket) til te, har en beroligende effekt. Jeg har prøvd foskjellige typer urtete som har virket godt på meg. Jeg har da spurt og fått hjelp i helsekosten.

Et annet tips; OM du klarer et økonomisk "løft" kan du søke hjelp hos homeopat, healing, masasje m eteriske oljer, helhetsterapaut, blomstermedisiner..... Det finnes mye rart og mange ting som kan være verdt et besøk eller to... MEN det koster penger!! Selv har jeg prøvd medisner på resept, første gang virket de bra men jeg hadde en lang tøff periode da jeg sluttet, fordi jeg hadde blitt avhengig. Dette er noen år siden. Når jeg nå har havnet langt nede i grøften igjen, ba jeg legen om hjelp og fikk noen andre piller. Husker ikke hva de heter, men alt ble værre for meg, med dem....

Jeg har prøvd mye rart, noe hjelper,noe ikke... Men er du villig til å prøve - finnes mulighetene.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46969-medisin-mot-depresjon/#findComment-178611
Del på andre sider

Det er ikke alle typer depresjon det er gode medisiner mot. Sannsynligvis er det derfor legen din vil at du skal snakke med en psykolog først. For i noen tilfeller er samtaleterapi det som hjelper best. Ser av innlegget ditt at du kvier deg for dette. Men psykologen vil ikke presse deg til å fortelle mer / raskere enn det du føler deg komfortabel med. Det økonomiske er et annet problem. Egenandelen er vel ca 200 kr pr time hos psykolog nå for tiden. Hvis du har en god venn / slektning som du stoler på, kan samtaler med han gjerne gi like god virkning som dyr tid hos psykologen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46969-medisin-mot-depresjon/#findComment-179031
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...