Gå til innhold

Hvorfor koster cider mer enn øl?

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg drikker ikke for å bli mest mulig full, men fordi jeg liker smaken. Er jeg på fest så blir jeg så full som jeg ønsker av øl. 

Det er jo poenget med alkohol for og bli full og fri 

Anonymkode: 9e990...990

Fortsetter under...

Annonse

Vi har avgifter på alkohol fordi vi vil få ned forbruket eller iallefall ikke få det høyere. Kanskje det er høyere avgift på cider fordi det muligens er lettere å drikke for mange, og spesielt for yngre? Bare vill gjetning..

Worriesome Plenty 2

Jeg skjønner ikke folk som drikker for smakens skyld. Få tar en øl for første gang og tenker’oh dette var godt’.

jeg kan drikke øl men ett glass er grensen. Noe mer og jeg blir kvalm. Rusbrus, vider, rødvin og vodka jeg blander ut er det keg liker av alkohol. Og jeg drikker ikke for smaken , jeg drikker for å bli brisen. Men ikke drita full da det bare er ubehagelig.

skal jeg drikke for smakens skyld blir det en magisk eliksir kalt cola.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er stort sett menn som kjøper øl. 

Jeg er en kvinne som elsker øl! Helst brown ale, men pils er godt det og. IPA liker jeg ikke. Styrer unna cider, men kan til nød drikke pærecider, det er ikke så søtt som flere av de andre ciderne.

Ang pris, så vil jeg tro det har sammenheng med salgsvolum. Det sære ølet jeg foretrekker,  er som regel dyrere enn vanlig pils 😁🙃

Worriesome Plenty 2 skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner ikke folk som drikker for smakens skyld. Få tar en øl for første gang og tenker’oh dette var godt’.

jeg kan drikke øl men ett glass er grensen. Noe mer og jeg blir kvalm. Rusbrus, vider, rødvin og vodka jeg blander ut er det keg liker av alkohol. Og jeg drikker ikke for smaken , jeg drikker for å bli brisen. Men ikke drita full da det bare er ubehagelig.

Det skjønner ikke jeg heller. Alkohol er for og bli full eller brisen, føle eufori. Klarer ikke øl det har en for spesiell smak. 

Worriesome Plenty 2 skrev (7 timer siden):

Jeg likte ikke øl første gang jeg smakte det. Da jeg var 17 år så drakk jeg utelukkende for å bli full og spise popcorn som jeg hadde saltet veldig mye for å klare å få ned ølen.

Det tok noen år å like det. Det tok også noen år å drikke alkohol pga smaken og ikke for å bli full. (Noen ganger gjør jeg begge deler). 

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg likte ikke øl første gang jeg smakte det. Da jeg var 17 år så drakk jeg utelukkende for å bli full og spise popcorn som jeg hadde saltet veldig mye for å klare å få ned ølen.

Det tok noen år å like det. Det tok også noen år å drikke alkohol pga smaken og ikke for å bli full. (Noen ganger gjør jeg begge deler). 

Drikker du øl som melk noen år senere? 

Annonse

Worriesome Plenty 2 skrev (9 timer siden):

Det eneste jeg kan tenke meg er att øl selger i større kvanta fordi det er billeigere.

Ja, det syntes jeg hørtes logisk ut. Evt som det ble nevnt at råvarene er dyrere. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Øl er for menn 

Nåja. Kvinner som menn har nå drukket øl i årevis. Personlig liker jeg ikke cider. Heller ikke sprit. Øl liker jeg. Men er jeg ikke ute etter alkohol så drikker jeg brus. Jeg ser ikke poenget i alkoholfri øl. Hodet mitt forbinder jo smaken med den avslappende følelsen.

Kashmir skrev (8 timer siden):

Vi har avgifter på alkohol fordi vi vil få ned forbruket eller iallefall ikke få det høyere. Kanskje det er høyere avgift på cider fordi det muligens er lettere å drikke for mange, og spesielt for yngre? Bare vill gjetning..

Tja. Tror ikke det kan være årsaken. Det hørtes ut som en litt rar grunn. Det er jo veldig mange unge som drikker absolutt vodka og sånn billig sprit. Det smaker jo høgg da, men alt for å bli drita. 😛

Endret av Glitter
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja, det syntes jeg hørtes logisk ut. Evt som det ble nevnt at råvarene er dyrere. 

Nåja. Kvinner som menn har nå drukket øl i årevis. Personlig liker jeg ikke cider. Heller ikke sprit. Øl liker jeg. Men er jeg ikke ute etter alkohol så drikker jeg brus. 

Tja. Tror ikke det kan være årsaken. Det hørtes ut som en litt rar grunn. Det er jo veldig mange unge som drikker absolutt vodka og sånn billig sprit. Det smaker jo høgg da, men alt for å bli drita. 😛

Øl er flest menn som drikker og en typisk manne-drikk fåtallet kvinner foretrekker øl de er en liten gruppe så du vhanja og påskelilje er i den lille gruppen øl drikkere. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Øl er flest menn som drikker og en typisk manne-drikk fåtallet kvinner foretrekker øl de er en liten gruppe så du vhanja og påskelilje er i den lille gruppen øl drikkere. 

Det finnes sikkert noe statistikk over dette. Det er sikkert flest menn som drikker øl ja, men så mener jeg på å ha hørt noe om at det er flest menn som også misbruker alkohol. Uansett gjør det ikke øl til en mannedrikk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...