Gå til innhold

Hvorfor koster cider mer enn øl?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2 skrev (16 timer siden):

Jeg skjønner ikke folk som drikker for smakens skyld. Få tar en øl for første gang og tenker’oh dette var godt’.

jeg kan drikke øl men ett glass er grensen. Noe mer og jeg blir kvalm. Rusbrus, vider, rødvin og vodka jeg blander ut er det keg liker av alkohol. Og jeg drikker ikke for smaken , jeg drikker for å bli brisen. Men ikke drita full da det bare er ubehagelig.

skal jeg drikke for smakens skyld blir det en magisk eliksir kalt cola.

Det er en tillært smak, som kaffe, rakfisk, blåmuggost, sennep og chili.

Der utfordrer oss litt, men når man først liker det så er det litr mer interessant.

(Men noen ganger er det enkle best).

Worriesome Plenty 2 skrev (19 timer siden):

Er det ikke litt diskriminerende at vi som ikke liker øl, må betale 50% mer for samme alkoholprosent?

Det har to årsaker: Varekost og produksjonsvolum.

Det er klart dyrere å lage en drikk av eple eller pæresaft enn av kornmalt. I tillegg lages billig øl i ekstremt store batcher - og bemanningskosten er ikke veldig ulik om du lager 2000 eller 50000 liter. Men ved sistnevnte har du mange flere liter å fordele bemanningskosten på.

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Øl er flest menn som drikker og en typisk manne-drikk fåtallet kvinner foretrekker øl de er en liten gruppe så du vhanja og påskelilje er i den lille gruppen øl drikkere. 

Anonymkode: 9e990...990

Da kjenner du andre kvinner enn jeg 😅

Worriesome Plenty 2
ISW skrev (50 minutter siden):

Det har to årsaker: Varekost og produksjonsvolum.

Det er klart dyrere å lage en drikk av eple eller pæresaft enn av kornmalt. I tillegg lages billig øl i ekstremt store batcher - og bemanningskosten er ikke veldig ulik om du lager 2000 eller 50000 liter. Men ved sistnevnte har du mange flere liter å fordele bemanningskosten på.

I Sverige er ikke cider dyrere enn øl. Dessuten bruker de vin som tynnes ut med diverse for å få alkohol prosenten innenfor rammene tillatt solgt i butikk.

Worriesome Plenty 2 skrev (5 minutter siden):

I Sverige er ikke cider dyrere enn øl. Dessuten bruker de vin som tynnes ut med diverse for å få alkohol prosenten innenfor rammene tillatt solgt i butikk.

Er ikke cider i øl veldig lav alkoholprosent på? Husker vi kjøpte det i 10ende klasse på klassetur. Sånn 2,5% alkohol og 16 års aldersgrense. Eller var det rusbrus?

Worriesome Plenty 2 skrev (6 minutter siden):

Alt er bedre i Sverige og Danmark. Norge henger så langt etter på alt skulle tro vi enda var i vikingtiden på mange ting som holder stengt om søndager f.eks på Vinmonopolet. På tide med et moderere samfunn snart. 

Glitter skrev (1 minutt siden):

Er ikke cider i øl veldig lav alkoholprosent på? Husker vi kjøpte det i 10ende klasse på klassetur. Sånn 2,5% alkohol og 16 års aldersgrense. Eller var det rusbrus?

Det er 4,7%

Annonse

Glitter skrev (2 minutter siden):

Alltid vært 18 års grense og spesielt i din tid. I 1955 var det 16 års grense, det var lenge før du ble født. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alltid vært 18 års grense og spesielt i din tid. I 1955 var det 16 års grense, det var lenge før du ble født. 

Nei i Sverige var det noe cider/øl som kun var 16 års aldersgrense på og det var bare sånn 2,5% alkohol i. Vi kjøpte det på klassetur i Tærnaby.

Glitter skrev (1 minutt siden):

Nei i Sverige var det noe cider/øl som kun var 16 års aldersgrense på og det var bare sånn 2,5% alkohol i. Vi kjøpte det på klassetur i Tærnaby.

Er du sikker på det? At du ikke jukset med legget, skrev 9 hvis det stod 8 med sprittusj f.eks? 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du sikker på det? At du ikke jukset med legget, skrev 9 hvis det stod 8 med sprittusj f.eks? 

Ja. Det hadde jeg husket..Ikke ble vi full heller. For det var lav prosent.

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

2,5 % er ikke sterkere enn en klorin prosentmessig (dårlig eksempel men) 

Ja, det var et dårlig eksempel. 😛 Vi ble brisen, men vet ikke om det var placebo. Vi drakk to stk hver. Første møte med alkohol så vi trodde vel man ble så fort påvirket.

Endret av Glitter
Glitter skrev (7 minutter siden):

Ja, det var et dårlig eksempel. 😛 Vi ble brisen, men vet ikke om det var placebo. Vi drakk to stk hver. Første møte med alkohol så vi trodde vel man ble så fort påvirket.

Det kan jo hende dere ble det, alkohol kommer an på vekt også vet du. Ja jeg vet det var et dårlig eksempel😁

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...