hattifnattus Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 Hei. Innimellom så skjer det at kontaktlinsene deler seg i det de treffer øyet, og den ene biten faller ut og den andre forsvinner opp under lokket/i kroken. Som regel har jeg klart å pille ut den gjenværende halvdelen ved hjelp av en q tip og tålmodighet, men sist dette skjedde for et par måneder siden så så jeg aldri den andre halvdelen komme ut. Jeg fikk beskjed etter å ha vært hos optiker om at den mest sannsynlig var kommet ut og øyet bare var sårt. Jeg slo meg til ro med det, og har levd med en slags ruskfølelse i øyekroken siden. Idag da jeg satt foran speilet for å ta på linser og følte meg litt ekstra tørr på høyre øye så ser jeg en lite, sammenkrøllet blålig objekt ytterst i øyekroken, og piller ut den forsvunnede linsebiten med en q tip. Burde jeg dra til legen med dette her? Kan det ha hatt noe merkbar bakterievekst de 2 månedene den har ligget der, eller kan jeg ta det med ro? Jeg har så langt ingen symptomer på infeksjon i øyet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469741-kontaktlinsebit-som-forsvant-inni-%C3%B8yet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. november 2022 Del Skrevet 23. november 2022 hattifnattus skrev (37 minutter siden): Hei. Innimellom så skjer det at kontaktlinsene deler seg i det de treffer øyet, og den ene biten faller ut og den andre forsvinner opp under lokket/i kroken. Som regel har jeg klart å pille ut den gjenværende halvdelen ved hjelp av en q tip og tålmodighet, men sist dette skjedde for et par måneder siden så så jeg aldri den andre halvdelen komme ut. Jeg fikk beskjed etter å ha vært hos optiker om at den mest sannsynlig var kommet ut og øyet bare var sårt. Jeg slo meg til ro med det, og har levd med en slags ruskfølelse i øyekroken siden. Idag da jeg satt foran speilet for å ta på linser og følte meg litt ekstra tørr på høyre øye så ser jeg en lite, sammenkrøllet blålig objekt ytterst i øyekroken, og piller ut den forsvunnede linsebiten med en q tip. Burde jeg dra til legen med dette her? Kan det ha hatt noe merkbar bakterievekst de 2 månedene den har ligget der, eller kan jeg ta det med ro? Jeg har så langt ingen symptomer på infeksjon i øyet. Så lenge du ikke har merket noe og øyet er helt fint ser jeg ingen grunn til å dra til legen nå. Men om du merker noe så skal du ikke nøle med å dra dit! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469741-kontaktlinsebit-som-forsvant-inni-%C3%B8yet/#findComment-4128252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hattifnattus Skrevet 23. november 2022 Forfatter Del Skrevet 23. november 2022 Lillemus skrev (25 minutter siden): Så lenge du ikke har merket noe og øyet er helt fint ser jeg ingen grunn til å dra til legen nå. Men om du merker noe så skal du ikke nøle med å dra dit! Takk for svar Akkurat nå føler jeg ikke noe annet enn at det er litt tørt, men ellers så føles det som å ha fått et nytt øye. Jeg har blitt så vant til den stikkende følelsen at det var ganske rart 😅 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/469741-kontaktlinsebit-som-forsvant-inni-%C3%B8yet/#findComment-4128255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.