Gå til innhold

Kontaktlinsebit som forsvant inni øyet

Anbefalte innlegg

Hei.

Innimellom så skjer det at kontaktlinsene deler seg i det de treffer øyet, og den ene biten faller ut og den andre forsvinner opp under lokket/i kroken. Som regel har jeg klart å pille ut den gjenværende halvdelen ved hjelp av en q tip og tålmodighet, men sist  dette skjedde for et par måneder siden så så jeg aldri den andre halvdelen komme ut. Jeg fikk beskjed etter å ha vært hos optiker om at den mest sannsynlig var kommet ut og øyet bare var sårt. Jeg slo meg til ro med det, og har levd med en slags ruskfølelse i øyekroken siden.

Idag da jeg satt foran speilet for å ta på linser og følte meg litt ekstra tørr på høyre øye så ser jeg en lite, sammenkrøllet blålig objekt ytterst i øyekroken, og piller ut den forsvunnede linsebiten med en q tip. 

Burde jeg dra til legen med dette her? Kan det ha hatt noe merkbar bakterievekst de 2 månedene den har ligget der, eller kan jeg ta det med ro? Jeg har så langt ingen symptomer på infeksjon i øyet.

Fortsetter under...

hattifnattus skrev (37 minutter siden):

Hei.

Innimellom så skjer det at kontaktlinsene deler seg i det de treffer øyet, og den ene biten faller ut og den andre forsvinner opp under lokket/i kroken. Som regel har jeg klart å pille ut den gjenværende halvdelen ved hjelp av en q tip og tålmodighet, men sist  dette skjedde for et par måneder siden så så jeg aldri den andre halvdelen komme ut. Jeg fikk beskjed etter å ha vært hos optiker om at den mest sannsynlig var kommet ut og øyet bare var sårt. Jeg slo meg til ro med det, og har levd med en slags ruskfølelse i øyekroken siden.

Idag da jeg satt foran speilet for å ta på linser og følte meg litt ekstra tørr på høyre øye så ser jeg en lite, sammenkrøllet blålig objekt ytterst i øyekroken, og piller ut den forsvunnede linsebiten med en q tip. 

Burde jeg dra til legen med dette her? Kan det ha hatt noe merkbar bakterievekst de 2 månedene den har ligget der, eller kan jeg ta det med ro? Jeg har så langt ingen symptomer på infeksjon i øyet.

Så lenge du ikke har merket noe og øyet er helt fint ser jeg ingen grunn til å dra til legen nå. Men om du merker noe så skal du ikke nøle med å dra dit!

Lillemus skrev (25 minutter siden):

Så lenge du ikke har merket noe og øyet er helt fint ser jeg ingen grunn til å dra til legen nå. Men om du merker noe så skal du ikke nøle med å dra dit!

Takk for svar :) 

Akkurat nå føler jeg ikke noe annet enn at det er litt tørt, men ellers så føles det som å ha fått et nytt øye. Jeg har blitt så vant til den stikkende følelsen at det var ganske rart 😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...