Gjest McDoo Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 det var i disse kveldstimer jeg innså at *hey! livet er oppskrytt!* dette har jeg diskutert kanskje for mange ganger før... men jeg mener det... det er ikke så bra som mange skal ha det til... det er til og med ikke noe vits i å leve det - mener jeg... det er så mye jeg lurer på... kan lime inn noe jeg sa til ei på chatten... spørsmål altså... *jeg tenker på hvorfor ting er som det er... *hva jeg kunne gjort i fortiden for å forhindre at jeg har det sånn jeg har det nå... *hva jeg kunne gjort tidligere for kanskje å kunne klare å takle de kommende problemene lettere... *hva som skjer med meg i framtiden... *om jeg kommer til å bli noe.. *om jeg kommer til å ende opp uten "liv"... *hvorfor lever vi egentlig... *hva gjør at vi har liv... *meningen med livet... *hvorfor jeg ble satt til verden... *jeg var ikke engang planlagt... *hvorfor synet på døden er som det er... *hvorfor det er negativt syn på det med selvforskylt død... *hvorfor det egentlig trengs så mye for å gjøre det slutt... *hvorfor ikke alt bare kunne gjøres enklere... dette er bare litt av deg jeg lurer på... orker ikke skrive alt... dette ble bare rot... jeg går å setter meg i en krok og tenker litt til jeg.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46981-noen-einsteiner-i-blandt-dere-der-ute/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Human error Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Minner meg sterkt om noe jeg har tenkt...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46981-noen-einsteiner-i-blandt-dere-der-ute/#findComment-178555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ohboy24 Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Hei, Jeg vil ikke kalle meg "Einstein", men jeg kan si deg noe som for mange er meget rart: - jeg har funnet svaret på alle disse spørsmålene - livetsmening, hvorfor, døden etc. Livet er fuckings ikke oppskrytt. Hvis jeg velger å prøve å lære deg svarene ville jeg måtte skrive en bok til deg. I stedet for å skrive boken så skal jeg si deg noen få settninger. De kan virke så rare at du muligens ville tro jeg er gal. Målet i livet ditt er å finne (og gi) respekt, kjærlighet, samvær, fred. Du skal jakte på de positive følelsene. Det finnes kortsiktig og langsiktig positiv stimuli. Du skal finne de langsiktige. Nå kommer det som kan oppfattes litt hardcore.. men tenk på det. Dette er ikke kristendom, ikke buddisme, kun essens. Hvorfor lever du? - 1. Du er litt av Gud. Du er en brikke i gudsskaperværk. Skaperværkets målsettning er å bli Gud. Det siste målet for gudsskaperverk er å fjerne all risiko, vite allt, være alt, være en. Da er man gud. Veien dit er evig. Reincarnasjon blir fort en vane ) Dersom du ønsker å dø bør du gå til en park å se på barna som leker. Da skjønner du at i smilet og latteren finnes ingen tanker som vil ende livet. Det eneste som kan få deg til å ønske å dø er at du ikke klarer å bære vekten av dine egne handlinger og tanker. Følg hjertet oftere. ohboy24 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46981-noen-einsteiner-i-blandt-dere-der-ute/#findComment-178807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ellapella/einstein Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Folk jeg kjenner som som alltid går å grubler og tenker på slike ting, meningen med livet etc kommer ofte fram til at livet er verdiløst og at man like gjerne kan dø med det samme. Andre mennesker kjenner glede og latter, og innser at vi aldri vil finne alle svarene vi leter etter, til det er mennesket for små. Men vi er nå en gang her. Det er dette som er LIVET, rett og slett det faktum at vi eksisterer. Så vi kan like gjerne nyte det og følge våre impulser og ikke tenke for mye. De tankene du har kan gjerne være en depresjon. Så jeg håper du til slutt innser at du vil leve og ha det godt og like så godt komme i gang med livet den korte stunden du har det. Og til det kan du trenge en samtaleterapi og en dose antidepressiva, for om det er sykdom som gjør at livet er uutholdelig er det like greit å innse at det er en sykdom og ta ansvaret for å bli prøve å bli frisk. Livet kan bli godt. Og når det blir godt, er det verdt å leve det. Selv om vi til slutt enten opphører å eksistere eller kommer til en eller annen Gud, så hvorfor ikke leve mens man gjør det og glede seg over det. Jeg er glad for at jeg er en impulsiv person som ikke grubler på slike ting og lever i konstant tomhet og smerte og gråhet. Ser du ikke fargene og verden vi lever i, ser du ikke hvor utrolig vakkert og fascinerende det er. Det er dette som er livet. -Hvorfor ikke prøve å nyte det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46981-noen-einsteiner-i-blandt-dere-der-ute/#findComment-178815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McDoo Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Folk jeg kjenner som som alltid går å grubler og tenker på slike ting, meningen med livet etc kommer ofte fram til at livet er verdiløst og at man like gjerne kan dø med det samme. Andre mennesker kjenner glede og latter, og innser at vi aldri vil finne alle svarene vi leter etter, til det er mennesket for små. Men vi er nå en gang her. Det er dette som er LIVET, rett og slett det faktum at vi eksisterer. Så vi kan like gjerne nyte det og følge våre impulser og ikke tenke for mye. De tankene du har kan gjerne være en depresjon. Så jeg håper du til slutt innser at du vil leve og ha det godt og like så godt komme i gang med livet den korte stunden du har det. Og til det kan du trenge en samtaleterapi og en dose antidepressiva, for om det er sykdom som gjør at livet er uutholdelig er det like greit å innse at det er en sykdom og ta ansvaret for å bli prøve å bli frisk. Livet kan bli godt. Og når det blir godt, er det verdt å leve det. Selv om vi til slutt enten opphører å eksistere eller kommer til en eller annen Gud, så hvorfor ikke leve mens man gjør det og glede seg over det. Jeg er glad for at jeg er en impulsiv person som ikke grubler på slike ting og lever i konstant tomhet og smerte og gråhet. Ser du ikke fargene og verden vi lever i, ser du ikke hvor utrolig vakkert og fascinerende det er. Det er dette som er livet. -Hvorfor ikke prøve å nyte det. jeg er ikke syk. jeg er kjempefrisk. det er ingenting galt med meg. hvorfor snakker du om AD og samtaleterapi? du kjenner meg ikke? gjør du? ellers var det greie svar, men jeg kommer alltid til å lure på det... jeg har gjort det lenge og får aldri bra nok svar til at jeg kan slutte å tenke på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46981-noen-einsteiner-i-blandt-dere-der-ute/#findComment-178973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McDoo Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Hei, Jeg vil ikke kalle meg "Einstein", men jeg kan si deg noe som for mange er meget rart: - jeg har funnet svaret på alle disse spørsmålene - livetsmening, hvorfor, døden etc. Livet er fuckings ikke oppskrytt. Hvis jeg velger å prøve å lære deg svarene ville jeg måtte skrive en bok til deg. I stedet for å skrive boken så skal jeg si deg noen få settninger. De kan virke så rare at du muligens ville tro jeg er gal. Målet i livet ditt er å finne (og gi) respekt, kjærlighet, samvær, fred. Du skal jakte på de positive følelsene. Det finnes kortsiktig og langsiktig positiv stimuli. Du skal finne de langsiktige. Nå kommer det som kan oppfattes litt hardcore.. men tenk på det. Dette er ikke kristendom, ikke buddisme, kun essens. Hvorfor lever du? - 1. Du er litt av Gud. Du er en brikke i gudsskaperværk. Skaperværkets målsettning er å bli Gud. Det siste målet for gudsskaperverk er å fjerne all risiko, vite allt, være alt, være en. Da er man gud. Veien dit er evig. Reincarnasjon blir fort en vane ) Dersom du ønsker å dø bør du gå til en park å se på barna som leker. Da skjønner du at i smilet og latteren finnes ingen tanker som vil ende livet. Det eneste som kan få deg til å ønske å dø er at du ikke klarer å bære vekten av dine egne handlinger og tanker. Følg hjertet oftere. ohboy24 jeg tror det med Gud å det var litt for dypt for meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46981-noen-einsteiner-i-blandt-dere-der-ute/#findComment-178975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ellapella Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 jeg er ikke syk. jeg er kjempefrisk. det er ingenting galt med meg. hvorfor snakker du om AD og samtaleterapi? du kjenner meg ikke? gjør du? ellers var det greie svar, men jeg kommer alltid til å lure på det... jeg har gjort det lenge og får aldri bra nok svar til at jeg kan slutte å tenke på det. Jeg kjenner ikke deg. Jeg sa ikke at du var syk. Men tanker som at det ikke er vits i å leve og at selvmord ikke er noe gæernt, kan jo være en depresjon og dette er forum for psykiatri, derfor nevnte jeg det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46981-noen-einsteiner-i-blandt-dere-der-ute/#findComment-178985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McDoo Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Jeg kjenner ikke deg. Jeg sa ikke at du var syk. Men tanker som at det ikke er vits i å leve og at selvmord ikke er noe gæernt, kan jo være en depresjon og dette er forum for psykiatri, derfor nevnte jeg det. javel 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46981-noen-einsteiner-i-blandt-dere-der-ute/#findComment-179472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.