Gå til innhold

Tomt-rede-syndrom ?

Anbefalte innlegg

Hvordan hjelpe til med et sånt syndrom? Jeg er den den situasjonen. Det ringes og det passer ikke alltid og ta telefonen når telefonen ringer. Da hjelper det ikke med en påfølgende sms «hvordan går det» etterfulgt av påfølgende oppringninger. Jeg er så lei av masing. Jeg hørte på en poadcast at det het tomt rede syndrom. 

Anonymkode: 8672b...d7a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469820-tomt-rede-syndrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har det vart? Jeg tror det er lurt å være litt tålmodig sånn i begynnelsen, for det er selvfølgelig vanskelig å ikke ha kontroll på barna. De har jo vært i en løsrivningsfase lenge uten at foreldrene helt har vært med på den reisen, for det virker som om foreldre først skjønner at ungene har flyttet etter en stund. Det tar tid å fordøye altså, så litt tålmodighet er det realt å vise, men så må bremsene på etterhvert da. Det bruker som regel å bedre etter et par måneder. Men husk å besøk foreldrene da, og ring på eget initiativ noen ganger. Du kan også si at du har ting å gjøre så du får ( dessverre ) ikke svart før dagen etter. Sånn kan du "avvenne dem. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469820-tomt-rede-syndrom/#findComment-4129409
Del på andre sider

Kashmir skrev (14 minutter siden):

Hvor lenge har det vart? Jeg tror det er lurt å være litt tålmodig sånn i begynnelsen, for det er selvfølgelig vanskelig å ikke ha kontroll på barna. De har jo vært i en løsrivningsfase lenge uten at foreldrene helt har vært med på den reisen, for det virker som om foreldre først skjønner at ungene har flyttet etter en stund. Det tar tid å fordøye altså, så litt tålmodighet er det realt å vise, men så må bremsene på etterhvert da. Det bruker som regel å bedre etter et par måneder. Men husk å besøk foreldrene da, og ring på eget initiativ noen ganger. Du kan også si at du har ting å gjøre så du får ( dessverre ) ikke svart før dagen etter. Sånn kan du "avvenne dem. 

Altfor lenge jeg orker ikke å snakke i telefonen hver dag eller svare på meldinger om hvordan det går hver dag. Det har ikke forandret seg fra time til en annen time. Jeg synes det er slitsomt. 

Anonymkode: 8672b...d7a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/469820-tomt-rede-syndrom/#findComment-4129412
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...