Gå til innhold

Bipolar uspesifisert eller bipolar type 2

Anbefalte innlegg

Har det noe å si hvilken av diagnosene man har på papiret? Har i prinsippet førstnevnte og lurer på om jeg burde spørre om de kan vurdere sette type 2 i stedet? Det er type 2 alle behandlere har nevnt at jeg har, men på papiret står det uspesifisert. Eller har det ikke noe å si?

Fortsetter under...

Glitter skrev (13 minutter siden):

Jeg fikk først uspesifisert av en psykiater på DPS i fjor også satte min behandler type 2 etter hvert. 

Du kan sikkert be de om å spesifisere type ja for det sier jo noe om symptombilde. 

Skjønner. Jeg får spørre neste gang jeg får muligheten tenker jeg. 

Annonse

kupton skrev (11 timer siden):

BP1 og BP2 skal ha ulik behandling. Derfor er det greit å vite om det er den ene eller andre typen. 

Er det bare behandlingen med medisiner som er ulik eller er det andre ting og? Beklager om jeg spør mye 🙂

Orion skrev (10 timer siden):

Er det bare behandlingen med medisiner som er ulik eller er det andre ting og?

Ved BP1 må en være enda mer forsiktig med uregelmessig døgnrytme og med rusmidler.

Ellers behandler en såkalt symptomatisk dvs de symptomer pasienten plages med. Personer med BP2 har oftere angstplager.

kupton skrev (26 minutter siden):

Ved BP1 må en være enda mer forsiktig med uregelmessig døgnrytme og med rusmidler.

Ellers behandler en såkalt symptomatisk dvs de symptomer pasienten plages med. Personer med BP2 har oftere angstplager.

Skjønner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...