Gå til innhold

Hvor mye grøt skal han ha egentlig?


animy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet ikke om dette hører hjemme i dette forumet, men jeg prøver læll.

Nå er jeg skikkelig usikker på en ting her. Jeg ammer men har for lite melk til hvert måltid så jeg må spe på med erstatning. For snart 2 mnd siden begynte vi med grøt og har nå også begynt med middag. Beskjed fra helsesøster når jeg begynte med smaksprøvene var: Morsmelk først, deretter smaksprøve med grøt og til slutt tillegg.

Og etter hvert som grøtporsjonene økte så skulle han jo spise mindre melk til slutt. Men ikke denna gutten nei. Han får nå full grøtporsjon til frokost og kveldsmat (tror tilogmed vi lager litt mer enn det som står på pakken) og drikker like mye tillegg etterpå som før (ca. 150 - 200 ml). Er han umettelig? Det kommer litt gulp nå og da, men ikke så mye som man skulle tro etter å ha spist så mye.

Har trappet ned ammingen til morgen, middag og kveld fordi jeg synes det er slitsomt å styre så mye med pupp og flaske hele dagen. Prøvde å trappe ned til kun frokost først, men sentimentale meg synes plutselig at det ble litt trist å kutte ut, så jeg bestemte meg for iallfall å prøve 3 måltider om dagen (av 5). For kosen sin del iallfall. Magnus koser seg så fælt ved puppen.

Skal jeg øke grøtporsjonene enda mer??? Meningen er vel at den skal erstatte morskmelkerstatningen? Eller har han godt av litt melk etterpå?

Det samme gjelder middag. Fikk beskjed om at et halvt glass (Nestlè) var nok. Skal jeg bare gi ham hele glasset?

Bør jeg gi noen annen drikke, som vann eller saft? Har ikke gjort dette hittil. Har prøvd å gi litt vann nå og da, men han vil ikke ha.

Han legger på seg ganske normalt også; ca. 125-150 g i uka.

Hvis noen kunne ta seg bryet og svar meg er jeg takknemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...