Gå til innhold

Føler at jula nå er over

Anbefalte innlegg

Ekstra skrev (På 26.12.2022 den 18.03):

Mange pynter jo til jul allerede tidlig i desember, da er det ikke rart man er lei så snart julaften er unnagjort.

Vi pleier å rydde bort julepynten første helgen over nyttår.

Tenkte det samme, og dette er beste argument for å la jul være jul, og kun evt pynte med vinterbelysning før jul. Ville synes det var snodig å komme til noen som hadde kastet ut jula allerede i romjula. Noe helt annet å ikke pynte i det heletatt, selv om jeg syns det også er litt spesielt. 

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (På 27.12.2022 den 0.20):

Yngstejenta her var så lei seg over at hun glemte igjen en bok i Nederland som hun hadde gledet seg til å lese i jula.  Jeg hentet derfor en bok til henne i fra " biblioteket" mitt som jeg tror hun vil like og som er i samme sjanger. Boka heter " Der Gud gråter" . Den gjorde et dypt inntrykk på meg den gangen jeg selv leste den. Anbefales hvis ikke du har lest den :)

Ja, det var stikkordet fra @påskelilje som skulle til, om Afganistan, som fikk meg inn på minnet av hvilken bok det var - for tittelen "Der Gud gråter" var det noe kjent med... Jeg er helt enig, at det er en bok som setter avtrykk etter seg...

En litt samme bok, med litt tilsvarende tematikk, som også satte et avtrykk etter seg for min del for noen år siden, var "Fuglene under himmelen" av Nils Harald Sødal, basert på en sann historie. Boken er eldre enn det.

Lillemus skrev (14 timer siden):

Spleiselag - alle tar med seg noe som man setter på et felles spisebord. :) Vanligvis avtaler man på forhånd hva de ulike tar med slik at ikke alle tar med brød f.eks. :) 

Aha, skjønner... Slike felles løsninger har jeg sansen for! Da blir ikke arbeidsbelastningen for stor på én person og alle bidrar.

Min samboer og jeg har tradisjon for å gjøre tilsvarende når vi arrangerer felles middag med en venn av oss - vi skal dit om 16 timers tid faktisk. Han lager ofte en nydelig liten forrett, nå i julen har han fått en solid porsjon elgbiff av oss (min far jakter) som han skal tilberede og lage tilbehør inntil - og vi tar med dessert. Drikke deler vi nok på. Det blir jo litt samme prinsippet, men det er kun to husstander som møtes. Dette gjør vi ca. 4-5 ganger i året - alltid veldig hyggelig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...