Gå til innhold

Trodde du problemene du hadde var normale helt til du til slutt fortalte noen om det?

Anbefalte innlegg

Trodde du det var normalt å ha det sånn, å tro andre kan lese tankene dine, psykotiske symptomer, OCD, ADHD, depresjon? Hva gjorde at du til slutt skjønte at det ikke var normalt og fortalte noen om det?

Fortsetter under...

Jeg trodde jeg var ekstremt perfeksjonistisk fordi det var det alle sa. Ene psykologen kalte det å multitaske da jeg forklarte at jeg måtte gjøre så mye på en gang, og når jeg lagde middag så måtte alt ryddes, vaskes og tørkes av før jeg kunne spise, og maten ble jo nesten kald på tallerken. Det kalte han altså å multitaske.

Så ble jeg innlagt, og det tok ikke lang tid før de så at jeg hadde OCD for å si det sånn. Masse greier og tvangshandlinger. Jeg visste kanskje innerst inne at det ikke var normalt, for jeg måtte til hudlege på grunn av at jeg vasket hendene ekstremt ofte og huden ble jo helt sår og tørr. 

Jeg har hatt OCD i alle år, fra jeg var barn, så normalt går det fint. Det er i situasjoner hvor det skjer noe spesielt osv at det blir plagsomt. 

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde jeg var ekstremt perfeksjonistisk fordi det var det alle sa. Ene psykologen kalte det å multitaske da jeg forklarte at jeg måtte gjøre så mye på en gang, og når jeg lagde middag så måtte alt ryddes, vaskes og tørkes av før jeg kunne spise, og maten ble jo nesten kald på tallerken. Det kalte han altså å multitaske.

Så ble jeg innlagt, og det tok ikke lang tid før de så at jeg hadde OCD for å si det sånn. Masse greier og tvangshandlinger. Jeg visste kanskje innerst inne at det ikke var normalt, for jeg måtte til hudlege på grunn av at jeg vasket hendene ekstremt ofte og huden ble jo helt sår og tørr. 

Jeg har hatt OCD i alle år, fra jeg var barn, så normalt går det fint. Det er i situasjoner hvor det skjer noe spesielt osv at det blir plagsomt. 

Jeg har også hatt OCD helt siden jeg var barn og trodde det var normalt helt til jeg fortalte noen om det. Jeg tar medisiner som demper det, men det er fortsatt ikke borte. Tar du noen SSRI eller SNRI for OCD?

Everybody skrev (2 minutter siden):

Jeg har også hatt OCD helt siden jeg var barn og trodde det var normalt helt til jeg fortalte noen om det. Jeg tar medisiner som demper det, men det er fortsatt ikke borte. Tar du noen SSRI eller SNRI for OCD?

Jeg bruker  "bare" Sobril om det blir for tøft. Når det blir for mye adrenalin og uro. Ellers har det blitt rutine. En måte jeg har lært meg å leve på rett og slett. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...