Gå til innhold

Snudd døgnet rundt - matmessig?


Gjest Hva kan jeg gjøre

Anbefalte innlegg

Gjest Hva kan jeg gjøre

Har ei skjønn tulle på litt over 7 mnd som jeg ammer. Jeg drev og pumpet meg og gav på flaske til hun var 5 uker gammel da hun ikke klarte å suge på brystet tidligere. Etter mye strev de fem ukene har alt fungert glimrende og jeg føler jeg absolutt har fått lønn for det strevet jeg hadde da! MEN- det kan virke som om hun har snudd døgnet rundt når det gjelder spisingen. Hun spiser nemlig hver 2 time på natten enda...... Jeg ammer bare noen få ganger på dagtid, og det er heller ikke alltid hun vil ha grøt på dagtid.(prøver å få i henne to grøtmåltider, i håp om færre måltider på natten....)

Tilbyr henne brystet jevnlig på dagen, men hun er ikke den som spiser bare for å kose seg , så det blir ikke så mange måltider på dagtid.Kanskje ikke så rart så ofte som hun spiser på kvelden! Hvis hun spiser grøt til kvelds så går det ca 4-5 timer før hun våkner og er sulten igjen,(sløyfer jeg grøten så vil hun ha brystet etter et par timer) deretter er det hver andre time amming natten igjennom

Gode råd ønskes!!! (det frister ikke med den såkalte skrikemetoden ennå, og det virker som om hun rett og slett er sulten på natten og ikke bare er ute etter kosen.) Håper på gode råd.... Og takk for en flott spalte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære -hva kan jeg gjøre. Fortsett med grøt om kvelden og å tilby morsmelk til faste tider på dagen.Mange mødre er på foten i første sekund når barnet gir lyd om natten. Hva med å vente et minutt eller to før man tilbyr service? Barn har ofte mye drømmer og urolig søvn i denne alderen, uten å være skikkelig våkne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...